Nämä tehty aiemmin:
- sytytystulpat vaihdettu n. 1,5 vuotta sitten
- vaihdettu bensapumppu (n. 4v sitten)
- vaihdettu bensansuodatin n. puoli vuotta sitten
- vaihdettu bensapumpun rele n. puoli vuotta sitten
Mitä nyt on tehty:
- kaadettu pullo suuttimienputsauslitkua tankkiin
- uusittu kampiakselin anturi (ei vaikutusta)
- uusittu nokka-akselin anturi (ei vaikutusta)
- putsattu ilmamassamittari tökötillä
- hinkattu liittimiä (kaksi ylempää anturia ja ilmamassamittari)
- heiluteltu johtoja
- kasattu ja purettu muutamaan kertaan ilmanputsari + letkut
- putsattu maadotupaikka vasemman etulampun takaa
Tämän jälkeen kokeiltu kaksi kertaa käynnistää. Ensimmäisellä kerralla akku oli tyhjänä. Akun lataamisen jälkeen lähti sahaamalla käyntiin ja kävi n. 15min ennen kuin sammui taas. Sen jälkeen en ole kokeillut.
Nyt on huohottimen letku irti kokonaan. Kaipa sekin jotenkin vaikuttaa käyntiin?
Käyntiin sahatessa bensa haisee ja jotain paukkuu putkessa asti, joten uskoisin että koneelle tulee bensaa.
En tiedä saako tuo nyt liikaa ilmaa vai liian vähän kipinää. Vai onko muuten vaan suuttunu. Mun työkalupakki on aika rajallinen enkä osaa/pysty mitään puristuksia mittailemaan.
Pitää varmaan jatkaa noiden liittimien yms. putsailua ja sijottaa johonkin mittariin että pystyis noita johtoja mittailemaan että onko ne kunnossa.
Edit:
Tässä junassa istuskellessa oli aikaa muistella vähän tarkemmin oireita:
- auto käy melko nätisti tyhjäkäynnillä (kun lähtee käyntiin)
- yleensä auto on sammunut jos nostan (paikallaan) kierroksia vähän (n. 3000rpm?)
- lähiaikoina auto on kerran tehnyt niin, että kun kolmosella painoin yhtäkkiä reippaammin kaasua, tuntui selvä notkahdus/viive kiihdytyksessä (jossain 3000rpm paikkeilla)
- pari kertaa auto sammunut tilanteessa, jossa olen risteyksessä ja auto on pysähtyneenä tai todella hiljaisessa vauhdissa ja on pitänyt lähteä liikkeelle (kun olen lisännyt kierroksia)
- kuitenkin auto on aiemmin liikkunut jos kierroksia on tarpeeksi (lue: jos ajotyyli on kuin vanhalla papalla nissanissa, kierroslukumittarissa se 4-5000rpm)
Rupesin miettimään, että jos tää ongelma ei liitykään varsinaisesti koneen lämpötilaan vaan kierroksiin? Voisko vanha virranjakajan kansi ja siihen liittyvät jutut tehdä tollasta?