KKD Motorsport  Samppasport

v40 2002 2.0t käynnistys ongelma

  • 23 Vastauksia
  • 531 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 758
  • Hi Tech, Low Life
Vs: v40 2002 2.0t käynnistys ongelma
« Vastaus #15 : 28.05.2019, 21:50:12 »
Jos orkkis valmistajan laatupumppu sai 89€ niin voi olla varma ettei tarvitse omaan enää tuon kopan aikana uusia, voi vielä siirtää seuraavaankin..
Tehot  mihin riittää ei se syy miksi hankkinut vaan kun viripumpuissa laatu yleensä on kunnossa toisin kuin jonkun kympin halvemmalla saatavilla kopio tai halpapumpuissa. Yksi halpis ei kestänyt edes ajaa 5tkm täyteen niin sinne tien varteen hyytyi. Mitään haittaahan ei tuo tehokkaampi pumppu millekään kuitenkaan tee,

Tuossa toisessa 255lpt walbro on jo kolmannessa autossa kiinni, ollu myös omissa vakiovehkeissäkin, Kerran modattuämpäriin niin ämpärin siirtää vain seuraavaan ja bonusta että sama ämpäri on myös tonnaria uudemmissa malleissakin.
Omat autot Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00 ja Saab 9000 CS 2.3T -93 (customsoftalla)
Emännällä Volvo S60 t5 -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijal ja vgate scantool + torque pro

Poissa vappen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: v40 2002 2.0t käynnistys ongelma
« Vastaus #16 : 29.05.2019, 06:05:08 »
Eksyin tonne x40fin foorumille ja iski silmään sellane evap topicci missä porukka ihan kylmästi vaan tulpannu koko järjestelmän. Onko tuossa mitään järkeä vai kannaitiskohan miunki kokeilla. Tänään ois tarkotus käyä letkuja ja klemmareita hakemassa muutenkin nii sit vois samalla tulpata nekin.


upload image
 
Tossa vielä havainto kuva tosta alipaineletkusta joka säätimeltä lähtee, on aika huonossa hapessa.
« Viimeksi muokattu: 29.05.2019, 06:07:25 kirjoittanut vappen »

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 758
  • Hi Tech, Low Life
Vs: v40 2002 2.0t käynnistys ongelma
« Vastaus #17 : 29.05.2019, 17:28:27 »
Jos ne evap takaiskuvenat pitää ja letkut on kunnossa niin ei ole vättämättä mitään tarvetta poistaa.
Omassa evap on poistettu ja tulpattu, toinen takaiskuvena vuoti ja piti saada vain nopeasti kuntoon kun työautona..

Äläkä osta sitä Motonetin halpaa ohutta kangaspäällysteistä letkua, ei kovin pitkäikäisiä mitä niitä pari laittanut.
Omat autot Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00 ja Saab 9000 CS 2.3T -93 (customsoftalla)
Emännällä Volvo S60 t5 -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijal ja vgate scantool + torque pro

Poissa vappen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: v40 2002 2.0t käynnistys ongelma
« Vastaus #18 : 29.05.2019, 19:16:47 »
Tossa hetki sitten sain ajettua auton noin 15 km matkan. sillein että risteyksiin tultaessa aina paino vähän kaasua että pysy käynnissä. Maantiellä toimi aivan normaalisti, ei pätkiny. Koti pihaan ku pääsin ja päästin kaasun pois nii taas sammu. Huomenna yritän sen bensapainemittarin saada että vois sitten selvittää oisko se siinä pumpussa vika.

Ja vaihdon siihen säätimeltä lähtevään alipaine linjaan uuden letkun mutta ei se tosiaan auttanut.
 Onkos siihen pumpun vaihtoon näin alustavasti mitään vinkkejä. Ja onko siellä "ämpärissä" esim jotain suodatinta/ sihtiä mikä kannattaisi ihan ensiksi tsekata?


Poissa vappen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: v40 2002 2.0t käynnistys ongelma
« Vastaus #19 : 29.05.2019, 19:25:02 »
Pelastavia enkeleitä on näköjää enempikin. Kaveri laitto just veistiä että hänellä ois toimiva pumppu miulle ja huomenna pääsis sitä testaamaa. Eikä tarvii köyhtyykkää ku muutaman kympin 8)

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2159
Vs: v40 2002 2.0t käynnistys ongelma
« Vastaus #20 : 29.05.2019, 22:56:42 »
On siellä sen pöntön pohjassa suodatin tankissakin pumpussa kiinni. Ettei olisi imuvuoto jossakin kun sammuu jos kaasun päästää ja muuten kulkee normaalisti.

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 758
  • Hi Tech, Low Life
Vs: v40 2002 2.0t käynnistys ongelma
« Vastaus #21 : 30.05.2019, 04:24:14 »
Komppaan ylläolevaa imuvuodon suhteen etenkin kun ajossa toimii normaalisti..  Oltava myös vähän isompi vuoto jos tk- moottori ei pysty eikä kerkeä korjaamaan.

Pumppu hiipumassa mulla ainakin pintakaasua vaati enemmän, laiskahko kiihtymään ja alkoi hyytymään yläkierroksilla. Käynnistyi ja tyhjäkäyntiä kävi normaalisti. Myös vinkuminen ja ulina pumpussa oli aikamoista, kuuli tyhjäkäynnillä kuskinpenkille asti ja ulkona  auton taakse 25m päähän.

« Viimeksi muokattu: 30.05.2019, 04:32:31 kirjoittanut kupari s40 »
Omat autot Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00 ja Saab 9000 CS 2.3T -93 (customsoftalla)
Emännällä Volvo S60 t5 -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijal ja vgate scantool + torque pro

Poissa vappen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: v40 2002 2.0t käynnistys ongelma (Vika korjattu)
« Vastaus #22 : 30.05.2019, 21:06:36 »
Noniin vika saatiin korjattua. Vaihettiin eka bensapumppu, testattiin samalla vielä vanhaa pumppua akun kanssa pyörittämällä niin oli todella laiskan kuuloinen. Noh ei sevielä auttanut, niin kaverin t4 kokeiltiin tk-moottoria ja vikahan hävis. No sitten siinä kun minä aloin laittaa takas tk-moottoria kaverin autoon, niin kaveri vielä yhen kerran putsas miun tk-moottorin ja herkisteli. Tämän jälkeen alko auto toimimaan. Eli siis vika jumiutuneessa tk-moottorissa. Tosin se pumppukin oli aika laiska ja bpaineensäätimen kalvo sökö.

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 758
  • Hi Tech, Low Life
« Viimeksi muokattu: 30.05.2019, 21:30:56 kirjoittanut kupari s40 »
Omat autot Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00 ja Saab 9000 CS 2.3T -93 (customsoftalla)
Emännällä Volvo S60 t5 -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijal ja vgate scantool + torque pro

 

KL-varaosat  Carwist