Kysytääs nyt vielä ennenkuin vien auton suuntaukseen muidenkin mielipidettä.
Olisiko kyse yksinkertaisesti siitä että vasen camber on nyt miinuksella ja oikea + merkkinen eli ovat kenossa samaan suuntaan kuten ao. kuvassa?
Pyöränsuuntausraportin perusteella voisi näin päätellä eli molemmat etupyörät ovat aavistuksen kallellaan oikealle. Sen mukaan noihin camber säätöihin ei ole koskettu koska ovat sallituissa rajoissa. Koska tuon mittausraportin mukaan kulmat ovat ohjearvoissa, niin niitä ei säädellä eika varsinkaan edes aiota säätää vasemman ja oikean puolen kulmia säätää samoiksi. Pyynnöstä olisivat luultavasti säätäneet pelkästään camberia niin että auraus olisi palautunut ok arvoon ja ratti keskelle.
Tässä korimallissa mallissa siis camber kulmaa säädetään iskunvaimentimen alapään kahta pulttia löysäämällä. Näin pyöränripustus kääntyy yläreunastaan sisälle päin tai ulospäin.
Joskus aiemmin on puoltamista käsitelty paljonkin. Tie on usein kalteva oikealle ja joillakin renkailla sen tuntee herkemmin puoltamisena. Camberkulmia säätämällä vasemmalle niin auto saattaa puoltaa tien suuntaan.
Ennen mitään pyöränsuuntauksia olisi tuota iskunvaimentimen alapään liitosta voinut löysätä ja painaa pyöränripustusta hieman sisälle päin. Näin olisi ratti varmaan palautunut taas keskiasentoon. Ei siitä laakerinvaihdosta muut kulmat muutu mihinkään.
Jos se on mahdollisesti menossa uudestaan suuntaukseen, niin ilmanmuuta kannattaa tuota camberia kokeilla hiukan säätää. Aurauksen saa kotikonsteilla tarkistettua vaikka nyt mittaamalla suoralla takarenkaista eturenkaisiin yltävällä laudalla paljonko milleinä etupyörän etureuna eroaa takareunasta. Eli nyt kun on dokumentti kulmista nuo millit talteen ja sitten camberien säätöä ja tuo auraus uudestaan kohdalleen ratti keskitettynä.