Kyllä nuo kiinalaiset tänä päivänä on ihan tasapainossa. Nuo ekat kappaleet muutama vuosi sitten oli skeidaa, joku suomalainen firma testautti ekoja kiinareita 200SX nissanissa, ja se ei kestänyt edes 500m, puhumattakaan että olisi saatu ahtopainetta.

Mulla oli 2,5L 16v vinokoneessa ekana 54/58mm siivillä ja AR70/82 arvoilla oleva kiinalainen kiinni, siinä tuli ahtoa about 1800rpm, ja kunnolla potkua siinä 3300rpm nurkilla. Imusiivet oli ottanu vähän osumaa siinä, mutta ei se uutenakaan sen paremmin herännyt. Tällä mitattiin 408hv@4949rpm/664Nm@4400rpm.
Laitoin tilalle isomman hyrrän 65/70mm siivillä, AR en ole varma, mutta ainakin yhtä isot AR luvut oli, ahtamaan rupeaa about 1500rpm, ja täys hönkä on päällä siinä about 3300rpm. Penkissä ei ole käyty tämän kanssa vielä, mutta tuntuu paljon mukavammalta ahtimelta kun tuo vanha.
Kummatkin hukkaportittomia versioita, mulla on erilinen 45mm hukkis, tosin se on tukittuna, ahdin herää paremmin ja polttoaineena E85, maksimiahdot jotain 1,6bar luokkaa uudella ahtimella, 1,45 vanhalla, sitten bensapumppu ei enää pysy pelissä mukana.

Eli ihan hyviä värkkejä nuo on, ja hinta-laatu suhde ERINOMAINEN, etenkin harrasteautoon hyviä, kun kilsoja ei tule paljoa, ja luotettavuus ei tarvitse olla täysin 100% kuten jossain firman kuorma-autossa, jossa ahtimen hajoaminen = katastrofi.
