KL-varaosat  Carwist

B230F mäntien sorvaus

  • 4 Vastauksia
  • 640 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Reinikka99

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
B230F mäntien sorvaus
« : 04.06.2019, 09:41:46 »
Eli tarkotus ois saada ysin tienoille puristukset, kärsiikö sorvata lakea millin-puoltoista?

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2082
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F mäntien sorvaus
« Vastaus #1 : 04.06.2019, 14:15:33 »
Vähän toisaalta toisaalta vastaus.

F-männät menee 250-270 heppaan bensalla mutta naku on lähellä. Ahtopaineet noin yhteen baariin ja on ok.

Re85 kestää jo 1,4 bar ahtoa ja lähes 300 HP.

Siis vakiomännillä.

1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Reinikka99

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F mäntien sorvaus
« Vastaus #2 : 04.06.2019, 14:33:46 »
Etanoli ois toki hyvä vaihtoehto mutta 30km lähimmälle asemalle niin ei puoli käyttöautossa nappaa. Noin 300hp ois tehotavote.
Täytyy ite tänään mitata paljon lakea jää jäljelle jos monttua sorvais 1.5mm,sillon pitäs vissiin 530 hatulla olla joku 9-9.2 rutut?

Paikalla Juho_

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 406
  • vapari
Vs: B230F mäntien sorvaus
« Vastaus #3 : 04.06.2019, 19:54:43 »
Mites jos kannesta lähtis palotiloja suurentamaan?
Se voisi olla kaikinpuolin jopa paras vaihtoehto.

Jos 530 tms. hattu kyseessä, niin ei kovin arvokaskaan ole.
Sillä vaan jos sattuu myöhemmin turbon männät päätymään koneeseen ja ei halua puristuksia ihan älyttömän matalaksi, ja kukapa haluaisi tyyliin alle 8:1 puristussuhteen (korjaamaton).. :buck2:
Kansityöt
Volvo 960 B6304S+ZF 260Z
Volvo 240 B200F+M47

Poissa kiroileva_fossiili

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 273
  • 242 '84 T5
Vs: B230F mäntien sorvaus
« Vastaus #4 : 04.06.2019, 23:10:27 »
Jens Gustavssonin noissa dynotestimoottoreissa on ollut vaparin mäntiä 2mm laskettuna. Teho 673hp ja 932hp 3bar ahdoilla. Laskettu siis ilmeisesti reunoilta, eli ovat kutakuinkin tasalakiset ja squish välys on 3mm luokkaa.

https://forums.tbforums.com/showthread.php?t=286614

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=46&t=93374

Toki ne hajoaa tuon jälkeen herkemmin, mutta aika rääkkiä kestävätkin hyvillä säädöillä.

 

Elekma  Autoracing