Heti alkuun vaihdettuja osia, jotka jotenkin voisi aihetta liipata:
Tulpat OEM
Tulpanjohdot Bougicord
Pyörijä ja virranjakajan kansi Bosch
Moottorin ilmansuodatin
Polttoainesuodatin
850 2.3 T-5R Automaatti '95, allekirjoituksen keltainen ja 419tkm ajettu.
Pientä värinää on tuntunut ennen ja jälkeen osien vaihdon, vähän samaa kuin kävisi neljällä. Lisäksi tänään sitten tankkauksen jälkeen helteellä kävi hetken 3 tai 4 sylinterillä.
Muutenkin tuntuu että paras veto ei ole tallessa, vähän tahmeaa on meno. Tasakiihdytyksellä tuntee pientä aaltoilua menossa, kun tietää mitä tunnustelee. Olisko TCV tai by-passin kalvo? Ehkä jopa molemmat. Tosi herkästi muutenkin menee ahdoille (ei tietoa onko ohjelmaa sisässä, mutta kulkupuolen huomioiden ei siltä vaikuta). Automaatti on tuttu muistakin 850:stä / x70 mk1, ei juuri meinaa turbiinia lukita vaan herkästi vapauttaa myös yli 90 vauhdissa. Vähän kuin olisi väännön puutetta, verrattuna vaikka vastaavaan 170hv kokemukseen.
Laatikko ei varmasti ole parhaassa tikissään, mutta tämä ongelma on selkeästi jossain moottorin puolella. Tämä laiskuus ei tule automaatista.
Turbo pitää pientä vislausta, mutta ei mun mielestä sellaista että olisi rikki menossa vaan menee ahdoille herkästi kuten mainittua ja ihan kuin siellä ongelmat lisääntyisi. Mutta myös tyhjäkäynnillä huomaa pienen tärinän, ikään kuin kipinä ei joka kerta tavoittaisi tai bensan/ilmansaannissa olisi jotain häikkää.
Tämähän oli pitkään pääasiassa seisonnassa, joten kaikki on mahdollista. Käynnistyksessä kuuluu 1-2sec hydraulinostajien napautukset, kunnes paineet nousee. Öljyt hyvän väriset, eikä nyt 1500km aikana ole katoamista havaittavissa.
Edit, jäi ne vikakoodit (osa voi olla vanhoja)
A1:
1-1-3 Transmission control module (TCM) fault
3-1-3 Faulty signal from gear position sensor (PNP)
A2:
2-3-1 P0171 (part load), P0172 (part load) Long term fuel trim, part load
2-2-1 ??
A3:
3-3-3 ??
1-3-2 ??
4-4-4 No power supply to valves in hydraulic unit
A7:
1-1-3 Fuel gauge short circuit
1-2-2 Temp. sensor interval too long
B jäi lukematta ja A5 / A6 ei mun mielestä ollut nastaa?
Katsastukseen 1500km sitten päästöt ok ja kulutus vaikuttaisi olevan ihan ok
