Hei taas!
Eli vanha projekti on siirtynyt uusille vesille, joten talvella laitettiin verkot vesille ja uutta aihiota etsimään.
Suunnitelmat oli selvät jo ennen auton ostoa, mutta korimalli oli kysymysmerkki pitkään, mietein uuden V90/V60/V70 välillä.
Lopulta päädyin tuttuun ja turvalliseen mk3 V70:iin.
Kriteereitä ei pahemmin ollut, webasto,summum,dyn audio tai performance audio, ja näillä kriteereillä löytyi 2009 ikäinen D5 V70.
Kaupat lukkoon ja auto hakemaan, ja pari myyntikuvaa:



Varusteina lisäksi kuskinpenkki sähkösäädöillä, xenonit,sähkönen takaluukku yms yms, ei mitään ihmeellisiä.
Ja suunnitelmat tälle oli värinvaihdos, ilmajousitus,vanteet,jarrut, sisusta ja peräkontti vimpan päälle.
Vanteet oli hakusessa todella kauan, vaikka vaatimuksena oli koottavat 18/19". Saksan ebayssä yritin hieroa kauppaa BBS RS 2 3-osaisista vanteista mutta myyjä ei lähettänyt suomeen...
Joten viimeiseksi vaihtoehdoksi jäi ostaa kaverilta BBS LM 3-osaiseksi tehdyt koossa 10x19 ja 10.5x19, ja näistä muutama sovituskuvat :







Parikuukautta ajelin tommosenaan kunnes maalarilta tuli käsky ja auto purkuun maalausta varten.
Eli perus resepti:puskurit pois,kahvat,listat,helmat,peilit,lokarit yms yms irti.
Vielä tässäkään vaiheessa ei ollut mitään käryä että millä värillä vedetään yli, tai siis väri oli tiedossa (punainen tietenki) mutta mikä sävy tarkalleen.
Ja ennenkuin vein auton maalarille purkasin navat irti ja kaveri teki 5x112 jaon.
Tässä vaiheessa löytyi ruotsista porschen etujarrusatulat keraamisilla paloilla edulliseen hintaan, taakse tulee luultavasti teslansatulat.
Levyiksi valikoitui RS4 audin jarrulevyt.

Kuvassa takalevyt ja vakiot etujarrulevyt.


Ja tässä 6mäntäiset etusatulat.
Alusta löytyi hyllystä, edellisen V70:n alta, eli Airlift performancen setti 3P ohjauksella.
Takana on W212 mersun Iskarin yläpäät ja mittatilatut BC:n tolpat airliftin pusseilla.
Yks päivä näin tv:stä mainoksen uudesta mazdasta ja samalla sekunnilla tiesin auton tulevan värin. Eli Mazdan soul red crystal 3-kerros punanen siis.
Maalarin kiireiden takia hieman maalaus viivästyi, mutta lopputulos on sitäkin parempi, kuvia tulee alempana

Mikael Korinilta tuli tähän puskurit, missä on käytetty V60 osia reilulla kädellä, näistä en löytäny kuvaa ostohetkeltä..
Lisäksi päivittelin putkiston ja oston myös takavalot faceliftistä :


Viimeinen vaimennin pois ja suoraputki tilalle mikä haaroitettu vaan toiselle puolelle puskuria.
Ja sitten kuvia maalatusta autosta :






Puskureiden ritilät maalattiin kiiltävällä mustalla.
Loput kuvat onki kasatusta autosta, ja tätä kirjottaessa oon juuri tullu CDLC:n bigmeetistä kotia,palkinnon kera


Valitettavasti jarrulevyt ei ehtiny eteen tulla, joten tuolla käytiin vakiojarruilla.
Seuraavana siis jarrujen ja peräkonttin kimppuun.
Peräkonttiin luultavasti tulee 2x10" subia ja infinitymirror, mustaa verhoilua yms.
Sekä tehoa lisää dpf:n poistolla ja lastulla.
Kesän aikana ois tarkoitus vielä penkit ja ratti vaihtaa ja jalopuut heivata mäkeen.
800km takana, todella hyvä kyyti vaikka kohtalainen venyrenkaissa ja ajossa maavara n.5cm
Kommentteja saa laittaa.
Pahoittelen epäsiistiä ja huonosti kirjotettua tekstiä.
Hienoista kuvista kuuluu kunnia seuraaville: GTI-Magasine/Matti Tirronen,JV-Detailing/ Jani Vuorenmaa,Glossworks /Mikko Jukola,Niko Heikkinen photography,RWJFilms
Lisää materiaalia tulee kun tapahtuu taas, edelliset pariviikkoa mentiin käytännössä töistä talliin, ja tallista töihin

Viikonpäästä (15.6) auto nähtävillä Kuopiossa Kaliksessa.
Kiitos ja anteeksi.