Ideana olisi kasata seiskasatkuun turbokone seuraavalla reseptillä:
-B230A lohko
-Paksummat vakiokanget
-B230A vakiomännät
-Garret T-03 tai muu vastaava
-530, VX nokka, Folkraceshopin jouset
-3" downpipe ja putkisto
-M46 väliaikaisesti lähinnä että saa siitrreltyä vähän hallilla, M90 myöhemmin
-Turbon kytkinasetelma
-Laatikon jälkeen vakio voimansiirto, 1031 kemppilukolla
-Kiinacooleri, alumiinisyylari sähköflektillä ja öljynlauhdutin
-E85
-Isommat suuttimet, tehokkaammat pumput, kansijakaja, laadukkaat tulpanjohdot ym. näitä en ole näitä vielä sen tarkemmin miettinyt kun ei ole mekaaninenkaan puoli vielä kasassa
On kuitenkin muutama mietinnän aihe tässä ennenkuin alan kasailemaan, elikkäs:
Onko B230A puristussuhde sama 9.8:1 kuin B230F ja onko se sopiva E85 kanssa ajaessa vai pitääkö sorvata hiukan männistä pois?
Sitten tässä oli alunperin lohkojakaja jonka aion tulpata, mutta voiko sen akselim jättää kokonaan pois jos vain löytää lyhyemmän jakohihnan vai onko vain parempi antaa sen olla?
Mikäs voisi olla realistinen tehotavoite M90 laatikon kanssa edellämainituilla seteillä? Tulisi kruisinkisuditteluun ja ajoittaiseen driting käyttöön. Ajatuksena olisi että kestäisi pari kesää kunnes saan kasattua toisen lohkon +400hp sitten kun kokemusta on kertynyt tämän motin jälkeen
Ajattelin nyt viikonloppuna alkaa kasailemaan moottoria niin olisi kiva vähän ennakkoon tietää onko suunnitelmissa hiomista ennenkuin kone on nipussa. Kaikki neuvot otetaan ilolla vastaan
