Futurez  Kulkukoira

Äänestys

Uudessa / uudehkossa autossani on/ei ole Driver Support -varustepaketti

on, ja pidän sitä hintansa väärtinä
30 (29.7%)
on, mutta joissain kohdin se toimii ei-tovotusti
2 (2%)
on, mutta se ei tarjoa vastinetta sijoitetuille rahoille
2 (2%)
ei ole, enkä kaipaa
24 (23.8%)
ei ole, mutta olisi kannattanut ottaa
5 (5%)
ottaisin, jos olisin ostamassa uutta autoa nyt
38 (37.6%)

Äänestäjiä yhteensä: 88

Driver Support

  • 77 Vastauksia
  • 41741 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa heikinheimo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 320
  • "anna vähän leipää"
Vs: Driver Support
« Vastaus #30 : 26.10.2011, 22:26:43 »
Kommentin tulkitsen niin, että ko. varuste oli ainoa, jota kirjoittaja olisi katsonut voivansa hyödyntää DS-paketista. Aikalailla samat fiilikset. Miksi ihmeessä tuota ei voi tilata erikseen?

saa myös erikseen.
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

Paikalla VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6908
  • Kaikkee sitä...
Vs: Driver Support
« Vastaus #31 : 27.10.2011, 08:15:18 »
saa myös erikseen.

Oletko varma, ei näy erikseen ainakaan XC60 eikä V60 hinnastoissa...?
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa heikinheimo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 320
  • "anna vähän leipää"
Vs: Driver Support
« Vastaus #32 : 27.10.2011, 11:10:58 »
Oletko varma, ei näy erikseen ainakaan XC60 eikä V60 hinnastoissa...?

Sori oma moka, mein infot omassa päässä sekaisin... Miten sitä sotkee blis`in ja sen keskenään  :uglystupid2: eli ei saa mihinkään malliin.
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

Poissa Riikka

  • Rva. Valvoja
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1660
  • www.vrcf.fi
Vs: Driver Support
« Vastaus #33 : 27.10.2011, 12:34:23 »
Hyvältä paketilta vaikuttaa, vaikka hintaakin on. Riippuu niin paljon omasta ajokäytöksestä, mitä noista tarvitsee.


Kuulemiani argumentteja vaarallisista varusteista
-turvavyöt; hirvikolarissa ei pääse nopeasti kumaraan, auton palatessa katollaan ei pääse autosta pois.
-ABS; tavallisilla jarruilla pysähtymismatka on lyhyempi.
-ESP; auton puskiessa ei voi kässärillä kääntää autoa takaisin tielle
-turvatyyny; vaarallinen kevyelle henkilölle, tai jos on piippu, kynä tms. suussa. Irroittaa kädet ratista, eikä voi ohjata autoa
-nastarenkaat; lisääntynyt pito ulosmitataan nopeuden nostolla, joten kolarit tapahtuvat  suuremmalla nopeudella ja ovat vaarallisempia
Aika hyviä   :2funny: :2funny:
240 B200F -89 240 B230E -86 V70I TDI -98 "Rousku" V50 2.0D -05 "P*rkele" 240 B230F -90 "Jaakko"  V70 D3 -11 "Grace"

Paikalla VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6908
  • Kaikkee sitä...
Vs: Driver Support
« Vastaus #34 : 27.10.2011, 15:27:28 »
Sori oma moka, mein infot omassa päässä sekaisin... Miten sitä sotkee blis`in ja sen keskenään  :uglystupid2: eli ei saa mihinkään malliin.

 ;)
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Romeo

  • Vieras
Vs: Driver Support
« Vastaus #35 : 30.10.2011, 19:27:15 »
Kommentin tulkitsen niin, että ko. varuste oli ainoa, jota kirjoittaja olisi katsonut voivansa hyödyntää DS-paketista. Aikalailla samat fiilikset. Miksi ihmeessä tuota ei voi tilata erikseen?

Komppaan tätä. Adaptiivinen vakkari on ihan yliveto.

Poissa JPN_V70D3OR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 400
  • www.vrcf.fi
Vs: Driver Support
« Vastaus #36 : 31.10.2011, 17:26:15 »
Ehkäpä CitySafety+jalankulkija testi menee tämän saman otsikon alle
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=w2pwxv8rFkU

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Driver Support
« Vastaus #37 : 31.10.2011, 18:34:21 »
Ehkäpä CitySafety+jalankulkija testi menee tämän saman otsikon alle
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=w2pwxv8rFkU

Eli ei toimi, jos jalankulkija "ylittää tietä", mutta toimii, kun jalankulkija seisoo keskellä tietä paikallaan?

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12515
Vs: Driver Support
« Vastaus #38 : 31.10.2011, 18:37:26 »
Eli ei toimi, jos jalankulkija "ylittää tietä", mutta toimii, kun jalankulkija seisoo keskellä tietä paikallaan?
tuossahan jalankulkija juoksi auton edellä samalla vauhdilla tai vähän hiljempaa. Ei ole varmasti se helpoin case tietokoneelle huomata. Jos vetäisi tuossa tilanteessa liinat kiinni niin ethän sinä voisi uudella Volvolla ajaa väkijoukon keskellä samaa vauhtia ihmisten kanssa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Driver Support
« Vastaus #39 : 31.10.2011, 19:00:57 »
tuossahan jalankulkija juoksi auton edellä samalla vauhdilla tai vähän hiljempaa. Ei ole varmasti se helpoin case tietokoneelle huomata. Jos vetäisi tuossa tilanteessa liinat kiinni niin ethän sinä voisi uudella Volvolla ajaa väkijoukon keskellä samaa vauhtia ihmisten kanssa.

Sivultahan se esimerkkimies tuli moneen kertaan. Ja tuossako ei ole "pois päältä" -nappia esimerkiksi väkijoukkoon ajamista varten:

http://www.youtube.com/watch?v=N90DZpyetRI&feature=related

Tahi vikatilanteita varten?

Poissa JPN_V70D3OR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 400
  • www.vrcf.fi
Vs: Driver Support
« Vastaus #40 : 31.10.2011, 20:42:02 »
Eli ei toimi, jos jalankulkija "ylittää tietä", mutta toimii, kun jalankulkija seisoo keskellä tietä paikallaan?
Kas kun, hahmontunnistus laskee jalankulkijoiden liikevektorit suhteessa auton liikkeeseen. Tuossahan kaveri tulee ikään kuin seläntakaa ja liikkuu auton mukana. Varmaan osuutta on myös, ettei tutkan keila ole 270 astetta, vaan etusektori, jolloin kaveri on tutkan alueella vain hetkittäin.
« Viimeksi muokattu: 31.10.2011, 20:43:53 kirjoittanut JPN_V70D3OR »

Poissa apa100

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Driver Support
« Vastaus #41 : 31.10.2011, 21:54:39 »
Komppaan tätä. Adaptiivinen vakkari on ihan yliveto.

adaptiivinen vakkari on syvältä 
moottoritiellä hiljentää ennen kuin ehtii kaistaa vaihtaa ja mennä ohi!!
MB B 180 CDI -14(oma) KTM Duke 2 Limited edition
V50 DRIVe -10(vaimon)

Poissa JPN_V70D3OR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 400
  • www.vrcf.fi
Vs: Driver Support
« Vastaus #42 : 01.11.2011, 09:49:45 »
adaptiivinen vakkari on syvältä 
moottoritiellä hiljentää ennen kuin ehtii kaistaa vaihtaa ja mennä ohi!!
Tuohan riippuu siitä, kuinka pitkän välin edelliseen autoon on asettanut, kun ennen sitä vaihtaa kaistaa, niin heittämällä menee ohi. Ei sitä 'ruotsalaisittain'  :P tarvitse ajaa, vaikka sikälainen kärry alla olisikin.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Driver Support
« Vastaus #43 : 01.11.2011, 11:13:12 »
Kas kun, hahmontunnistus laskee jalankulkijoiden liikevektorit suhteessa auton liikkeeseen. Tuossahan kaveri tulee ikään kuin seläntakaa ja liikkuu auton mukana. Varmaan osuutta on myös, ettei tutkan keila ole 270 astetta, vaan etusektori, jolloin kaveri on tutkan alueella vain hetkittäin.

Eli ei toimi niin hyvin mitä ainakin itse olen kuvitellut. Kai nyt jokainen osaa jarruttaa, jos keskellä tietä seisoo ihminen.

Vissiin tarkoitat, että tutkan keila ei ole 180 astetta edes?

Sen sijaan, vaikka hitaastikin ajettaessa, jos joku syöksyy pysäköidyn auton takaa eteen, oli sitten liikevektorin suunta 30...170 omaan liikkeeseen nähden, se on vaaranpaikka ja vaatii refleksejä. Kuvittelin, että tuo Volvon systeemi auttaa juuri niissä tapauksissa, mutta ei siis autakaan :(

Esimerkiksi tässä kuski ehtisi jarruttaa ennen kuin Volvon oma systeemi jarruttaa?

http://www.youtube.com/watch?v=v1lommQ_7OU&feature=related

(videossa kaveri osuu autoon, mutta ei käy pahemmin, eli ei turhan järkyttävää materiaalia)

Poissa vesap

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: Driver Support
« Vastaus #44 : 01.11.2011, 12:04:59 »
Eli ei toimi niin hyvin mitä ainakin itse olen kuvitellut. Kai nyt jokainen osaa jarruttaa, jos keskellä tietä seisoo ihminen.

Eiväthän nämä avustimet mitään täydellisiä ole, tuskin koskaan tulevat olemaankaan. Päätarkoitus kai on tuoda markkinoille uusia leluja, lisätä myyntiä ja siinä sivussa saattaa jopa joitakin törmäyksiä jäädä tapahtumatta. Jokainen estetty törmäys, jonka syntyä kuljettaja ei ajoissa olisi havainnut on sinänsä hyvä asia.

Mikä näissä värkeissä on ikävämpi juttu, on sitten virhehavainnot. Esim. paniikkijarrutus keskellä parkkihallia (sopivia objekteja tulkattavaksi jalankulkijaksi) ei ole lainkaan miellyttävä juttu, varsinkaan takanatulevien näkökulmasta. Vaikka vastuu lienee näissä automaattijarrutuksissakin kuitenkin peräänajajalla.

Omalla kohdalla varoittavan järjestelmän autooni vielä huolisin, mutta en mitään automaattijarrutusta. Tekniikka on liian haavoittuvaista.

 

Elekma  Autoracing