Carcom Oy  Elekma

Äänestys

Uudessa / uudehkossa autossani on/ei ole Driver Support -varustepaketti

on, ja pidän sitä hintansa väärtinä
30 (29.7%)
on, mutta joissain kohdin se toimii ei-tovotusti
2 (2%)
on, mutta se ei tarjoa vastinetta sijoitetuille rahoille
2 (2%)
ei ole, enkä kaipaa
24 (23.8%)
ei ole, mutta olisi kannattanut ottaa
5 (5%)
ottaisin, jos olisin ostamassa uutta autoa nyt
38 (37.6%)

Äänestäjiä yhteensä: 87

Driver Support

  • 77 Vastauksia
  • 45101 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12715
Vs: Driver Support
« Vastaus #15 : 14.10.2011, 22:31:51 »
850 volvoa ei ole koskaan testattu. S40 oli eka Volvo joka testattiin ja se sai neljä tähteä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa JPN_V70D3OR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 416
  • www.vrcf.fi
Vs: Driver Support
« Vastaus #16 : 14.10.2011, 22:47:34 »
Jotenkin noista varusteista paistaa läpi sellainen pakonomainen tarve keksiä jotain halpoja hilavitkuttimia, joita sitten kaupataan turvallisuuden nimissä. Vanha turvallisuusikoni on pulassa, kun euroNCAP:ssakin jotkin Hyundait vetävät parempia pisteitä kuin V70 ja ylipäätään kaikki uudet autot tuppaavat olemaan 5 tähden autoja. Halpoja rakenteellisia keinoja tilanteen parantamiseksi ei ole, joten joudutaan keksimään kaikenmaailman kaffekupin kuvia kojelautaan..

Kysehän on siitä mitä testataan. Testissä on tietty nopeus, jonka on katsottu kattavan suurimman osan törmäyksistä. Siinä ei kuitenkaan huomioida (ainakaan vielä) auton aktiivista turvallisuutta pienentää törmäysvoimia, joko jarruttamalla, ja/tai väistämällä kohdetta. Mikäli nopeutta saadaan pois pari kymppiäkin, niin ero voi olla kävelläänkö paikalta pois, vai tilataanko ruumisauto.


Poissa sjvirt

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 419
  • www.vrcf.fi
Vs: Driver Support
« Vastaus #17 : 15.10.2011, 08:00:51 »
850 volvoa ei ole koskaan testattu. S40 oli eka Volvo joka testattiin ja se sai neljä tähteä.

Seison korjattuna. Jokatapauksessa Volvon etumatka esim. saksalaisiin laatumerkkeihin oli tuolloin hurja. Tuloksia voi tutkia euroNCAP:n sivuilta: www.euroncap.com

Aivan, ei ollut 850 vaan S70, joka sai 4 tähteä. Samaan aikaan C-sarjan Mersulle 2 tähteä ja 3-sarjan Biimerille 1,5 tähteä.
« Viimeksi muokattu: 15.10.2011, 08:04:26 kirjoittanut sjvirt »

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2646
  • www.vrcf.fi
Vs: Driver Support
« Vastaus #18 : 15.10.2011, 10:29:41 »
Jotenkin tuntuu että iän kertyessä alkaa tarvitsemaan enemmän apuja vai tuleeko niistä tarpeellisia vasta kuin ne on hetken olleet?

Ennen kokeili tien pinnan pitoa jarrulla, nyt (liian) usein vakautusta vasten. Melkein peruutin kaverin uuden Bemun aitaan, kun siinä ei ollutkaan tutkaa.

Sakko noita värkkejä kytkettyä pois? Rodionin huomio ongelmasta liikenteen seassa on todellinen -jos tuntee olevansa flipperin sisällä päivittäin, ei ole kovin mukava ajaa.

Poissa sjvirt

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 419
  • www.vrcf.fi
Vs: Driver Support
« Vastaus #19 : 15.10.2011, 13:51:54 »
Sakko noita värkkejä kytkettyä pois? Rodionin huomio ongelmasta liikenteen seassa on todellinen -jos tuntee olevansa flipperin sisällä päivittäin, ei ole kovin mukava ajaa.

Hyvät turvalaitteet eivät rajoita ajamista ja ovat onnettomuuden uhatessa tehokkaita.

Tällaisia ovat jo vanhat keksinnöt, kuten turvavyöt, hyvät renkaat, ABS:t, ESP:t jne. Yhtä tehokkaiden keksiminen on sangen vaikeaa, varsinkin kun automaattiohjaus ei ole sallittu varuste. Siksi kaikenmaailman kaistavaihtien ym. täytyy tyytyä vain herättämään kuljettajan huomiota.

Poissa JPN_V70D3OR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 416
  • www.vrcf.fi
Vs: Driver Support
« Vastaus #20 : 15.10.2011, 22:00:38 »
>Sakko noita värkkejä kytkettyä pois? Rodionin huomio ongelmasta liikenteen seassa on todellinen -jos tuntee olevansa flipperin sisällä päivittäin, ei ole kovin mukava ajaa.

Hyvät turvalaitteet eivät rajoita ajamista ja ovat onnettomuuden uhatessa tehokkaita.

Tällaisia ovat jo vanhat keksinnöt, kuten turvavyöt, hyvät renkaat, ABS:t, ESP:t jne. Yhtä tehokkaiden keksiminen on sangen vaikeaa, varsinkin kun automaattiohjaus ei ole sallittu varuste. Siksi kaikenmaailman kaistavaihtien ym. täytyy tyytyä vain herättämään kuljettajan huomiota.

Saahan ne pois, mutta ensin kannattanee miettiä ongelman lähdettä. Jos usein piippailee niin, onko kenties tottunut ajamaan liian lähellä, puuhaileenko ajaessa muuta, jne. Joskus kuitenkin huomio kiinnittyy johonkin muualle, joten ylimääräiset 'silmät' eivät ole pahitteeksi.

Kuulemiani argumentteja vaarallisista varusteista
-turvavyöt; hirvikolarissa ei pääse nopeasti kumaraan, auton palatessa katollaan ei pääse autosta pois.
-ABS; tavallisilla jarruilla pysähtymismatka on lyhyempi.
-ESP; auton puskiessa ei voi kässärillä kääntää autoa takaisin tielle
-turvatyyny; vaarallinen kevyelle henkilölle, tai jos on piippu, kynä tms. suussa. Irroittaa kädet ratista, eikä voi ohjata autoa
-nastarenkaat; lisääntynyt pito ulosmitataan nopeuden nostolla, joten kolarit tapahtuvat  suuremmalla nopeudella ja ovat vaarallisempia


Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Driver Support
« Vastaus #21 : 16.10.2011, 13:44:49 »
Saahan ne pois, mutta ensin kannattanee miettiä ongelman lähdettä. Jos usein piippailee niin, onko kenties tottunut ajamaan liian lähellä, puuhaileenko ajaessa muuta, jne. Joskus kuitenkin huomio kiinnittyy johonkin muualle, joten ylimääräiset 'silmät' eivät ole pahitteeksi.

PK-seudun ruuhkajonoissa tiedän kyllä, että vieressä on auto, ei tarvitse aina vilkutella valoa. Samoin jonomuodostelmassa on aika pakko ajaa lähellä, jotta jonon viimeinenkin on joskus perillä. Tai että ehtii esimerkiksi valoista. Kaistavahti tärisyttelee rattia välillä, vaikka ei ole lähelläkään reunaa, syynä poikkeusreitillä näkyvät vanhat kaistamerkinnät...

Toki ne saa pois päältä, mutta miksi sitten maksaa niistä? :)

Ainoa hyvä on se adaptiivinen vakionopeudensäädin säädettynä pienimmälle etäisyydelle.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2646
  • www.vrcf.fi
Vs: Driver Support
« Vastaus #22 : 17.10.2011, 08:36:39 »
Ei ylimääräiset silmät ole pahitteeksi, mutta näissä kaupunkioloissa, Helsingissä, noi saattaa menettää informaatioarvonsa nopeasti ja muuttua stressinaiheeksi...

Liikenne ei ole vain yhden auton peliä. Vaikka muistaisi turvavälin niin aina joku tulee takaisin kaistalle liian lähelle jne.

Mutta taas tuolla väljemmillä teillä ja pidemmillä matkoilla varmasti hyödyllisiä värkkejä.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Driver Support
« Vastaus #23 : 17.10.2011, 12:50:03 »
Ei ylimääräiset silmät ole pahitteeksi, mutta näissä kaupunkioloissa, Helsingissä, noi saattaa menettää informaatioarvonsa nopeasti ja muuttua stressinaiheeksi...

Liikenne ei ole vain yhden auton peliä. Vaikka muistaisi turvavälin niin aina joku tulee takaisin kaistalle liian lähelle jne.

Mutta taas tuolla väljemmillä teillä ja pidemmillä matkoilla varmasti hyödyllisiä värkkejä.

Avovaimoni mainitsi, että hänelle tuli informaatioähkyä ja alkoi ahdistaa kaikki valot, vilkutukset ja tärinät. Tuntui kuulemma tietokonepeliltä eikä oikealta autolta. Hän ei paljon ajanut (vain päivän), mutta silti...

Poissa JPN_V70D3OR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 416
  • www.vrcf.fi
Vs: Driver Support
« Vastaus #24 : 17.10.2011, 15:04:04 »
ADAC:kin testi
http://www.adac.de/_mm/pdf/Testbericht%20AEBS-Internet_75482.pdf
ja muistakin kilkuttimista
http://www.adac.de/infotestrat/tests/assistenzsysteme/default.aspx

Ihmeen vähän näistä on keskustelua ja testejä. Autolehdekään eivät noteeraa näitä muuten, kuin sivulauseissa.

Poissa jleinonen

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Driver Support
« Vastaus #25 : 26.10.2011, 11:29:19 »
Ainoastaan adaptiivista vakkaria tuosta paketista jäin kaipaamaan. Muuten aika kallispaketti.

Poissa heikinheimo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 320
  • "anna vähän leipää"
Vs: Driver Support
« Vastaus #26 : 26.10.2011, 12:00:48 »
Noh sanotaanko näin, omassa ei ole mutta työsuhde pelissä kylläkin. Olen kyllä tykännyt ja varsinkin isommat esittelyautot jota olen käynyt ajamassa niin kyllä se lisää sitä ajamisen helpoutta ja nautintoa/keveyttä. + että saahan ne aina pois kytkettyä.

Jos perse kestää niin ottaisin itse kyllä.
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

Poissa heikinheimo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 320
  • "anna vähän leipää"
Vs: Driver Support
« Vastaus #27 : 26.10.2011, 13:10:09 »
Ainoastaan adaptiivista vakkaria tuosta paketista jäin kaipaamaan. Muuten aika kallispaketti.

Drivers supportiin kuuluu kyllä adaptiivinen vakionopeudensäädin.....
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

Poissa Quality

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
  • www.vrcf.fi
Vs: Driver Support
« Vastaus #28 : 26.10.2011, 22:08:37 »
Drivers supportiin kuuluu kyllä adaptiivinen vakionopeudensäädin.....

Kommentin tulkitsen niin, että ko. varuste oli ainoa, jota kirjoittaja olisi katsonut voivansa hyödyntää DS-paketista. Aikalailla samat fiilikset. Miksi ihmeessä tuota ei voi tilata erikseen?
A4 1.8 T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum autom.

Poissa JPN_V70D3OR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 416
  • www.vrcf.fi
Vs: Driver Support
« Vastaus #29 : 26.10.2011, 22:26:19 »
Vaan onko tuo nyt sitten kuitenkaan _niin_ kovin kallis varuste XC60 D5 OR aut. maksaa 57 172,80 vs. D3 54 080,91
DS kustantaa noin 2300,- Jos hieman pienemmällä koneella ennättää ja ottaa DS:n, niin vielä jää rahaa ylikin. Enpä usko, että jälleenmyyntiarvoissakaan on niin suurta eroa, että D3+DS:n kanssa jäisi tappiolle.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy