Carwist  Race.fi

California 740 Turbo Estate

  • 306 Vastauksia
  • 75168 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4437
  • LH-uuno
Vs: American 740 2.3tic - 23-vuotis remppaa.
« Vastaus #255 : 09.10.2013, 23:57:22 »
Jenkkiversioissa on ainakin ollut relettä penkinlämppäreille. Jos sulla on yhdellä katkasijalla lämppärit on tuo 99% varmasti lämmittimien rele. Jos kahdella, se on penkinlämppärin rele mikäli repsikan penkin alla on samanlainen. Muistuttimelle ei ole relettä, tai siis se on vilkkurele.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1193
Vs: American 740 2.3tic - 23-vuotis remppaa.
« Vastaus #256 : 10.10.2013, 23:40:51 »
Kiitos tiedosta! Olihan tuolla toisellakin puolella oma rele. Eli ei muutakuin korjaamaan releen johdot. Olispa se joku hokannut irrottaa vain pistokkeen eikä katkoa piuhoja...

Mikä sitten on yleisin tapa tuon turvavyö muistuttimen ohitukseen? Sitä nyt ei tarvi kyllä, mutta olisihan sekin kiva saada tietoon.

Poissa TTracing

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 333
  • Volvoilua Vuodesta 1997
Vs: American 740 2.3tic - 23-vuotis remppaa.
« Vastaus #257 : 11.10.2013, 10:17:51 »
Tämähän alkaa oleen valmis  8)
240 GLi ehkä joskus Turbo?

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3247
  • Boxy, but good
Vs: American 740 2.3tic - 23-vuotis remppaa.
« Vastaus #258 : 11.10.2013, 10:24:16 »
Mikä sitten on yleisin tapa tuon turvavyö muistuttimen ohitukseen?
Penkin alta töpseli irti.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Team Karvavako Racing #6
-Huoltoukko-

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1193
Vs: American 740 2.3tic - 23-vuotis remppaa.
« Vastaus #259 : 12.10.2013, 21:24:25 »
Tämähän alkaa oleen valmis  8)
Joo alkaa olla näiltä osin. Nyt on kaikki sulta ostetut sisustan osasetkin paikallaan, ja onpahan viihtysämpi konttori :hello:

Matot sai pesun myös, oikeanpuoleisen etulattian matossa on jotain ihme väriä joka ei lähteny pesemälläkään. Mutta onpahan nyt puhtaat taas 23 vuoden jälkeen.


Tältä näyttäs nyt siistitty sisusta; kuskinpenkinverhoilu vaihdettu, oikeanpuolen ovipahvista romulokero ja ilmasuutin vaihdettu ehjiin, matot pesty, vähän jaloteippiä
ja alkuperänen kolikkolokerokin ois tuossa sovittelun alla :pomo: Pitää vielä joku päivä tässä kurvata suutarin pihaan ja kysyä millä nämä penkit saa hoidettua.



Vielä tossa odottaa 940 kattopahvi pesua ja asennusta. Sitten alkas oleen sisusta varsin hyvä, jossei priima nyt kuitenkaan.

Myös etuakselin alueelta alkavia pintaruosteita tuli rapsuteltua ja tervattua alueet.


Se alkais oleen muutamaa pikku juttua vaille. Ajoon otto ensi viikolla.

Poissa Niko_S

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2653
  • Soittakaa Finlandia!
Vs: American 740 2.3tic - 23-vuotis remppaa.
« Vastaus #260 : 16.10.2013, 19:59:22 »
Nättiä.  :)
745 SE 1992 Bendix Regina RE85 Edition
245 SE Polar 1992 Lintta / Vinterbil
854 vm. 1996

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1193
Vs: American 740 2.3tic - 23-vuotis remppaa.
« Vastaus #261 : 20.10.2013, 23:23:12 »
Auto ollut liikenteessä kohta viikon. Hyvin on pelannut. Kyllähän tuo nyt keveämmin tuntuu rullailevan. Uutena sisäänajo on vissiin ollu nätti suorittaa Californiassa.
Nyt saa kyllä käyttää lohkolämmitintä ahkerasti :P

Ohessa pahanen kännyotos. Ensiasennus hydrat talvikumeilla tuli laitettua alle. Vakaasti menee tämä panssarivaunu lumiteillä eikä tarvita minkään sortimentin
sähkösiä apuvempaimia talvikelillä etenemiseen.



Ulkopuolta tuli vähän fiksailtua dippaamalla aina uudelleen harmaantuvat kylkilistat. Kuksinpuolella oli vieläpä listat komeasti erisävyisiä kun ilmeisesti kuskinoven
lista joskus vaihdettu. Takapuskurin saisi joskus dipata kun se ei mustana pysy sitten millään.

Tekisihän tuo mieli maalauttaa puskurit ja listat korin väriin ja asentaa korisarja mutta josko tämän kuitenkin pitäisi alkuperäisenä kun on sellaisena tähän päivään
selvinnyt? Ja onhan tuo nuin kuin suoraan kasari-ysärin vaihteen Turbo Estate mainoksesta.

Poissa Valtra

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • Se mikä ei kulje, kromataan...
Vs: American 740 2.3tic - 23-vuotis remppaa.
« Vastaus #262 : 22.10.2013, 23:05:40 »
Olen laittanu merkille tuon että seiskassa harmaantuu puskurit paljon herkemmin ku 2satkussa, oliskohan lie eroa muovien laadussa tjsp..
Entiset volvot: 940 GL-92, 460 SE -92, 240 DL -88, 850 GLT -94, 740 Turbo -88, 240 Turbo -87, 242 DL -79, 244 GL -82

Nykyiset kulkineet: V70 -98, 240 DL -88, Ford Taunus 20m TS V6 -65

Poissa Niko_S

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2653
  • Soittakaa Finlandia!
Vs: American 740 2.3tic - 23-vuotis remppaa.
« Vastaus #263 : 23.10.2013, 17:25:06 »
Saattaa jopa olla niissä muoveissa eroa, mikä sitten vaikuttaisi siihen, miten auringon valo reagoi muovin kanssa.

Tuossa kun Customer mainitsi viestissään, että käsittelisi takapuskurin PlastiDipilla, niin saattaisi tuo olla
kestävin vaihtoehto myös etupuskuriin, kun dippi kestäisi mekaanista kulutusta.

 
745 SE 1992 Bendix Regina RE85 Edition
245 SE Polar 1992 Lintta / Vinterbil
854 vm. 1996

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1193
Vs: American 740 2.3tic - 23-vuotis remppaa.
« Vastaus #264 : 23.10.2013, 19:06:05 »
Muovilaaduissa on varmasti eroa vuosimalleittain. Tässä sitten taas ei etupuskuri harmaannu, en ole sitä ikinä oikein kunnolla edes vahannut. Sitten
taas sumareiden kotelot on ihan harmaat.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1193
Vs: American 740 2.3tic - 23-vuotis remppaa.
« Vastaus #265 : 02.11.2013, 20:49:42 »
Tehostimen öljyt vaihdettu. Ihan näppärästi kävi vaihto kun paluuletku vain irti ja siihen jatkoa ja pää öljypönttöön. Sitten vaan vuoronpäätä
pyöräyttää konetta ja laittaa lisää öljyä säiliöön.
« Viimeksi muokattu: 03.11.2013, 21:49:11 kirjoittanut Customer »

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1193
Vs: American 740 2.3tic - 23-vuotis remppaa.
« Vastaus #266 : 14.11.2013, 23:23:51 »
Auto on kovastikki parantunut ajoltaan ja kulutukseltaan tässä muutaman viikon aikana.

Mitä tehty että tämä on saavutettu? EGR tulpattu siitä mistä putki tulee imusarjaan. Kulutus tippui tällä jo 3l. Ratti tuli säädettyä suoraan, siinä sitten
samalla tarkistin aurauksen joka oli tottakai haritti n. 5mm menosuuntaan :idiot2: Säädetty oikeen ja kummasti menee keveämmin. EGR:n tulppauskin
kevensi menoa tuntuvasti. Nyt auto menee pintakaasulla matkassakin, ennen oli niin raskaan tuntusta tuo matka-ajokin.

Ennen auto kulutti hulppeat 15-16l seka-ajossa. Joka tuntu kyllä järjettömältä. Nyt ainetta menee 12l seka-ajossa, ja vieläpä niin että mittaustankillisessa
on 25l 95e, ja 15l re85. Olen nyt tankkaillut sellaisia 40l tankillisia tässä kun on kulutusta tarkkailut remppojen ohella. Ennen ei päästy lähellekkään 200
mailia per trippi. Nyt se jo ylittyy.

Pikku ongelma on vielä sillä tuo EGR:n tulppaus sytyttää aika-ajoin vikavalon, vaikka EGR onkin toiminnassa kokoajan, silti moottorinohjaus osaa haistella
että siellä ei nyt kaasut kulje oikeen. Mutta tämä ei menoa haittaa, mutta pyritään ratkaisemaan kuitenkin tämäkin ongelma.

Tässä tuli myös käytyä tilaamassa verhoilijalta oikeat aineet nahkapenkkien huoltoon. Siinä on tehokas puhdistusaine, penkkien värin mukaan sekoitettu
väriaine ja hoitoaine. Setti maksoi 50e. Mitä tuossa kokeilin aineita niskatuen verhoiluun niin kyllä toimii tehokkaasti!

Viikonloppuna olisi tarkoitus penkit ehostaa noilla. Lisäksi ajattelin vaihtaa roikkuvan kattopahvin 940:n roikkumattomaan. Tuokin pahvi on american volvosta tullut.

Kattopahvissa oli outoa likaa varsinkin reuna-alueilla. Kerran ostin kokeeksi Korrekin tekstiili-puhdistusainetta. Kokeilin sitä nyt tuohon kattopahviin ja kappas
tuo ainehan toimii jopa markettiaineeksi! Kokeilkaa ihmeessä jos on laikkuja verhoilussa, purkki maksaa 7e.

Kuskinpuoli käsitelty Korrekilla ja vänkärin puoli ollut ilman hoitoa:

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1193
Auto pelaa hyvästi. Todellakin kulkee nyt keveästi, ei enään ole tuntunut kaasun käyttö raskaalta. Nyt tuli lunta oikeen kunnolla eikä sekään hidasta menoa
ja menee niinkö kiskoilla.

Tässä on sisustaa entisöity. Kattopahvi meni paikalleen ja yksi hajonnut muovipaneeli tuli vaihdettua ehjään siinä samalla.

Mikä nyt on sisustan kohdalla merkittävintä niin penkkejä aloin fixaileen. Kyllä niistä paljon paremmat tulee.

Tässä takapenkin osaa ennen ja jälkeen:



Yleiskuvaa, vasen osa puhdistettu ja oikea on 23v käytön jälkeen. (Kivaa tämä kuvien otto nyt kun aurinko ei paista ikään.)


Aineet mitä käytin on Leather Masterin tuotteita. Ensin puhdistus suoritetaan Rapid Cleaner S -aineella. Tämä on työläin vaihe kaikkien penkkien läpikäyntiin menee
tuntikausia, mutta on niin tehokasta ainetta että vaikutuksen näkee heti niin jaksaa hinkata. Tämän jälkeen laitetaan verhoiluliikkeen sävyttämä maali kuluneisiin
kohtiin. Harmillista että tuo maali ei imeydy sellaisiin halkeaman alkuihin joka näkyy harmaana viiruna nahalla. Sen sijaan kun kulunut kohta on isompi niin aine imeytyy
ja jää kuluneeseen kohtaan. Lopuksi laitetaan Leather Protection Cream -hoitoaine pintaan.

Ja näin on vanha kiillottunut liukas pinta muuttunut pehmeäksi, nahkeaksi ja mataksi :hello:

Autosta on nyt takapenkki ja kuskinpenkki käsitelty. Vielä viimenen etupenkki ja pitää sitten ottaa yleiskuvaa.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1193
Eikai tässä kummempia, pari kuvaa kasatusta sisustasta. Kattopahvi vaihdettu 940 vastaavaan. Luukun ympärille tahto vähän jäädä ryyppyjä jotka näkyy
tummempina kuvissa, täytyy jossain vaiheessa vielä koittaa asetella tarkemmin.




Kaipa se melko kivassa kunnossa on kun tänään päivemmällä ajeli niin random koirantaluttaja heitti peukut ja oli vielä vanhempi mies henkilö :hello:


Tekniikka puolelle vaihdoin sytkäboxin. Osasta kiitos Tonille. Alkuperäinen boxi piti vaihtaa koska siinä on ohjelmoinnit EGR:lle. Tulppauksen jälkeen sytytti vikavalon ja
se korjaantui nyt kun vaihtoi tilalle ei-egr boxin. Eli onko se nyt sitten euromallin boxi. Miksi tämmöstä piti mennä värkkään niin siksi että egrn takia kulutus oli ennen
jäätävää tasoa, nyt kuluttaa sen mitä volvot kuluttaa. Ja egrn takia kulkukin oli ennen raskasta nyt menee tosi keveästi.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1193
Vs: American 740 2.3tic - 25 vuotta ja pari KYSYMYSTÄ.
« Vastaus #269 : 10.01.2015, 18:16:38 »
Jaha aika kuluu ja seiska toistaiseksi kulkee. Tasaiset 25 vuotta tuli seiskalle ikää tänä vuonna. Ja hienosti kiiltää kohta 400tkm ajetuksi alkuperäiseksi,
joka vuosi talven nähneeksi autoksi :pomo: Oli taas rankka syystalvi ja saikin useasti pestä suolaa pois. Talvikäyttöön tekemäni roiskeläpät on suojannut
hyvin alustaa ja kylkiä. Hankkimisen jälkeen tehdyt pintaruostepaikkojen korjaamisetkin kestäneet, ainoastaan nykyaikainen packa pensselimassa alkaa
tippua itekseen pois helmoista.






Jo tehtaalla tähän autoon asennetut hydratkin on aivan siistissä kunnossa vielä. Tosin onhan niitä edelliset kuskit hieman kanttareihin raapineet :idiot2:

-Pikkuhiljaa tuo takapuskurikin on alkanut pitämään värinsä, johtunee siitä että monta kertaa tullut auto pestyä bilteman vahashamppoolla.

-Viime keväänä kun sai pikkusen ajoon niin tuli tästä käytyä kaikki jarrut läpi. Eteen vaihtui; levyt, palat, jarruletkut ja holkitin väljähtäneet liukutapin
reijät. Myös mäntien suojakumet tuli tarkistettua tarkkaan ja hyvät oli joten saivat vain rasvauksen jarrukumirasvalla. Taakse vaihtui; levyt, palat, satulat,
käsijarrukamat ja letkut.

-Käsijarrua vähän modasin koska se on vakiona niin hengetön. Käänsin palat väärinpäin jolloin linkun puolelle sai jämäkämmän jousen niin varmasti jarru
palautuu. Väärinpäin käännön ansiosta sai asennettua myös säätöruuvit joilla sai jarrut säädettyä kohdilleen. Remontin jälkeen oli katsastus ja auto hyppäs
rullilta pois, niin hyvin tuo käsijarru nyt pelaa.

-Jarruremontin yhteydessä korotin perää. 1 jääkiekko per puoli.

-Matkakulutus on jossain päälle 9L / 100km. Kaupunki ajossa jossain kauempana.

-Pahoja vikojakin on ollut. Toinen kilven valo paloi ja heti kun 25v vuotta tuli täyteen niin toisen takaoven salpamekanismi kohmettu niin ettei meinaa
ovi mennä kiinni, lerpattaa vapaana kuin ladassa keskellä liikenneympyrää. Onneksi oven sai aina kiinni kun vähän aikaa ronklas. Nyt ruiskein salpoihin
CRC:n multilubea joka toivottavasti poistaa kankottumat näinkin uudesta autosta.

-Tällä vietiin tavaraa eestaas loppukesästä kun muutin opiskelukaupunkiin. Kyllä mahtuukin paljon tavaraa itse autoon + peräkoukun jatkoksi.

-Laatikosta tuli pakkokolmonenkin korjattua. Vika oli siellä perinteisessä paikassa eli vaihdekepin juuressa. Kummatkin kytkentänapin johdot oli komeasti
poikki. Nyt on keveä ajella kaupungilla kun ei tarvi nelosella vedättää.

Konehuoneesta parikuvaa missä pari kysymystä:

Turbo puskee jonkin verran öljyä coolerille. Sitä valuu tuolta coolerille menevän letkun välistä vaikka klemmari on kiinni. Öljy tippuu vielä imuletkun päälle
ja valuu siitä alas. Onkohan tuo turbo menossa huonoksi? Edellinen omistaja ton on kertaalleen vaihdattanut / korjauttanut. Tarkistelin tuota imupuolta vähän
aikaa sitten, ja siivet ei ole hanganneet mihinkään ja komeasti pyöri. Välystä oli mutta mun mielestä sen verran kuin kuuluukin, eikös se öljynpaine hoida
lopullisen keskityksen? Eikä Öljyä palakkaan eikä katoa tikusta. Myös coolerin pohjaroppua käytin auki, siinä oleva kuppi oli täynä öljyä, mutta ei sen enempää
sieltä öljyä tullut:


Konerempan jälkeen tuo paikka jäi vuotamaan öljyä. Venttiilikopan tiiviste on tarvike, mutta minusta se ei oikeen sieltäkään näyttänyt vuotavan kun siirtelin
jakokoppaa pois edestä sen mitä liikkui. Jakohihnan vaihdon yhteydessä ajattelin vaihtaa sekä kopan tiivisteen että nokan stefan. Kai ne on marmoritiskiltä
haettava ettei enään vuoda.


Tulipa vielä mieleen että jos joltakin löytyy beiget alkuperäiset kohtuukuntoiset ja vuotamattomat kuramatot niin saa ehdotella.
« Viimeksi muokattu: 10.01.2015, 20:56:58 kirjoittanut Customer »

 

TamCar  KKD Motorsport