Bemarin 7 vaihteinen kaksoiskytkin aski kyseessä ja tarkoitus Maxxeculla ohjata.
Sovite osia löytyi sellaisesta paikasta kuin Domination Engineering / Domiworks, on siinä silti oma hommansa vaikka laippa ja vetolevy tulikin valmiina. Odotin sarjan olevan valmiimpi.
Sellainen ajatusvirhe tässä kohtaa tuli että sovitteessa on tupla jako jonka oletin pikaisella vilkaisulla olevan jonkun muun vaihteiston jako. Tuuppasin lootan paikoilleen ja muutama pultti reikään ja piirtelin startille ja anturoinnille väistöt laatikkoon. Pirra käteen ja työstämään, laatikko reikään ja koko komeus on 11 astetta kierossa.
Laipan toinen jako on suoralle asennukselle ja toinen jos moottoria on kallistettu. Satuin sovittamaan juuri siihen kallistettuun pulttijakoon. Täytyy vielä käyttää laatikko pois ja tehdä tilat toiseenkin asentoon startille ja anturille ja kääntää laatikko suoraan.
Auto pysyy katu ajossa. Varttia kävin jonkun kerran ajamassa ja vaikka vaihtokäsi on suht nopea niin 3.74 perävälitys ja GS6-37DZ välitykset ei sopineet oikein mitenkään yhteen siinä hommassa. Ykkönen liian lyhyt ja kakkosella ei raaskinut lähettää, säälittää kytkin liikaa. Mulla on ollut se ajatus että tapahtumiin mennään ajamalla ja ajamalla kotiin joten kytkimen raiskaus ei houkutellut. Tuolla perävälityksellä sai työntää vitosen ennen maalia. Lienee selvää että neljällä vaihdolla joista viimeinen 50m ennen maalia, ei päästä hyviin aikoihin. Eikä kiinnostanut alkaa tuotekehittämään manuaali askia tämän enempää varsinkaan kun massalevyn jälkeen kaikki sintterit on enemmän tai vähemmän karmeita ajaa kaupungissa. Kyllä niillä ajaa mutta ei omaan makuun mielekkäästi.
Kytkinten kanssa muutenkin oli jumppaa vaikkei kovasti oo ajettukaan, auto ollut 2 kesää ja molempina pitänyt vaihtaa levyä, asetelmaa ja kerran vaihteisto.
Oma houkutuksensa on 80ms vaihtoajoilla, sillä että voi ajella tarvittaessa automaattina pehmeästi nykimättä mutta Drivelogic nappulan takana on viisi muuta moodia tallessa joita saa muokattua mieleiseksi ja vaihtotapahtumaa nopeammaksi esim kaasupolkimen asennon tai ahtopaineen mukaan.
Kytkimien pitäisi mennä sinne 1000 Nm korville ja uusi kytkinsarja on nätti vaihtaa jolloin päästään +1400 Nm kestoon. Noin kovia vääntöjä ei tästä moottorista tulla näkemään mutta ajatuksen tasolla hyvä että on reserviä.
Ja onhan se nätimpi cruisailla kesäpäivänä kun voi toisella kädellä syödä jäätelöä eikä meno oo niin nykivää että pallot karkaa tötteröstä. Ja silti on beast mode yhden napin takana.