KL-varaosat  Race.fi

Masan 740 T5

  • 154 Vastauksia
  • 50670 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #105 : 14.08.2020, 18:32:33 »
Kannake boxattiin ja maalattiin.
Letku savotta aloitettu.










Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #106 : 14.08.2020, 20:16:23 »
Onko noi letkut lopullisesti asennettu? Ylimmässä kuvassa näyttää että letkut saattaisi hinkata öljypohjaan/muutoslaippaan eikä toi pakoputkikaan kaukana ole.

Nyt vasta hoksasin että kaksoiskytkin lootaa asennat :o. Näitä ei turhan paljon ole vielä laitettu.

Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #107 : 14.08.2020, 21:30:11 »
Kuvakulma vääristää, pakoputki on kaukana.
About tuollaiseen asentoon letkut jää, toki tulee kannakointi.

Eihän niitä mahdottomasti oo laitettu ja sekös kiinnostaakin. Ilmeisesti näitä on suomessa muutamaan volvoon laitettu tai ainakin myyty adapterisarja mutten ole yhtään nähnyt omin silmin liikenteessä.

Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #108 : 15.08.2020, 21:21:26 »
Linjojen kanssa otettiin vielä neuvoa antava ja vaihdettiin matsku tefloniin.

Kardaanin kanssa tuli takapakkia. "Valmis" kardaani on olemassa, pituus on juuri sopiva mutta laipan jako 105mm joka on 335i kaksoiskytkinvaihteistossa käytetty jako. Olisi pitänyt perehtyä aiheeseen tarkemmin ennen kardaanin tekemistä, tässä M3 mallissa jako on 110mm. Jotain korkeampaa logiikkaa tämän laippa asian takana jota en ymmärrä.

Vaihdot ovat:
A) tehdä hardy jossa eri jako laatikon ja kardaanin puolille
B) hommata 335i dct ulostulolaippa ja tehdas hardy
C) teettää toinen kardaani koska samaan kohtaan hankala vaihtaa laippa

Päädyin viimeiseen vaihtoehtoon, osatkin kattelin jo valmiiksi.

Mekaanisesti tämä on viimeinen vaihe, sitten öljyt sisään ja sähkötöihin.

Jos joku tarvii niin mulla on myydä 740 T5 335i DCT kardaanin bolt on etupätkä, sopii vakio takapätkään. En pidätä henkeä että tuon joku ostaa.



« Viimeksi muokattu: 15.08.2020, 21:25:45 kirjoittanut [Max] »

Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #109 : 17.08.2020, 19:27:35 »
Uusi kardaani tehty ja öljyt lorautettu laatikkoon. Täytyy vielä huomenna tarkastaa öljymäärä.

Kardaanin asennus ja sähköjen kimppuun. Toiveissa on että tälle viikkoa pääsisi ajamaan.

 

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #110 : 19.08.2020, 15:47:13 »
Komeaa tekemistä kyllä! Meinasitko jonkilaista sutimisenestoa (luistonestoa) tähän koodailla?
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #111 : 19.08.2020, 17:46:53 »
Luistonesto tulee kyllä käyttöön kunhan vaihteiston säädöt on saatu tehtyä.


Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #112 : 21.08.2020, 20:43:19 »

Leukojen paikkoja sommiteltu hahlo raudoilla. Vaikka mekaniikan ergonomiaa on tullut opiskeltua vesien takana niin luontevat leukojen paikat eivät löytyneet sormia napsauttamalla.

Standardi osilla paikkoja on helppo säätää, lopullinen asennus tulee olemaan viimeistellympi. Näyttää siltä että tuenta on helpoin ottaa viiksien kiinnikkeistä.



Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #113 : 23.08.2020, 20:54:28 »
Läpykät laitettu loppuun. Lootaöljyn määrä chekattu.

Toyotan läpykät oli 48e ja tuntuma varsin hyvä. GT86 mallista.






Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #114 : 26.08.2020, 21:08:43 »
Loppu niputuksia tehty ja sähköjä viimeistelty. Asetukset näpyteltiin kohdalleen, käännettiin avaimesta pelit soimaan ja ajettiin hallista ulos.

Huomenna säädellään jos kelit sallii. Ensi testien perusteella oli sellainen päivitys mitä toivoin sen olevan.

Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #115 : 27.08.2020, 22:14:10 »
Testilenkkiä pintakaasulla.

https://youtu.be/lE20kYgGrxE

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #116 : 27.08.2020, 22:55:05 »
Sehän on oikein sivistyneen oloinen loota. Hienoa että sait kerralla toimimaan  P>.

Mikä lämpömittaria vaivaa? Toimii melkein ahtopainemittarina :D

Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #117 : 27.08.2020, 22:57:13 »
Lämpömittarin heiluminen tuli tässä remontissa. Sille on auton oma anturi. Täytyy ihmetellä mistä johtuu

Poissa ImportTuning

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 411
  • BBS & OZ Only
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #118 : 28.08.2020, 07:30:08 »
No perhana tämä on loistohomma että pelaa  P> mitenhän tommosen rakentaminen vinomotin perään  ::) onhan tuolla isolla zfllä ajettu jo 10km  :2funny:
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04 midnight purple 3 + atacama
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #119 : 28.08.2020, 07:50:32 »
Näin jälkiviisaana sanon että on omanlainen käpistely ja käsityöt että tuo laatikko on paikalla ja autolla ajetaan.

Vaikka siihen on adapterisarja niin se on pieni osa palapeliä.

Kun olin tehnyt kaikki palaset valmiiksi niin kuvittelin jäljellä olevan työn (vanha pois ja uus tilalle) olevan 2 päivän homma. Kyllä siinä silti +100h meni vaikka aika hyvät tilat ja fasiliteetit on käytössä.

Ei ole entry level swappi mutta tehtävissä kun rauhassa perehtyy.

 

Samppasport  Futurez