Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

S80 D5 2008 Moottorijärjestelmä vaatii huollon, voiko ajaa ?

• 6 Vastauksia
  • 2619 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa jag rullar

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vikakoodin luku ilmoittaa seuraavat koodit: ecm-p200200 ,ecm-p250a17,  ecm P-000300, ecm-p201600, ecm-p067200, ecm-p067500. Öljyn pinta on noussut  mittatikun ylärajan vaikka öljynvaihdossa laitettu n.puoleen. Koodit kaiketi viittaa hiukkassuodattimen heikkoon tehoon ja öljyn pintaan. Sekä hehkutulppiin ja perhosläppiin? Miten pian korjaamolle?

Poissa volvotdi

• Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Tampere - Pori
Pian, koska kohta hajoaa kun öljyn pinta nousee ja moottori ryntää.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa jag rullar

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Uuden vikakoodien lukemisen jälkee koodi p250a17 oli aktiivinen. Dfpn Paine-ero anturin koodi oli pois. Poistin varmuuden vuoksi mittatikun kautta pois liiat öljyt ( n. 8dl ). Nyt öljypinta on tikun puolivälissä. Koodit nollasin öljyn poiston jälkeen. Nostaako dfp- poltto  aina öljyn pintaa? Olisiko minun tapauksessa ollut useita epäonnistneita polttoja?

Poissa jag rullar

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Dfp-poltto tehty vidalla, paine-ero tyhjäkäynnillä 12hpa ja 2000 rpm 22hpa. Kuormitettuna ajossa paine-ero nousee n. 200hpa:n. Laskennallinen hiukkas arvo 0,01g. Vaikuttaa siltä että hiukkas suodatin on tukossa? Öljyt vaihdettiin kun oli pinta noussut aiemmin. Onko joku onnistunut puhdistamaan Dfp:n? Jos on niin millä keinolla?

Poissa j_m_k

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Passatin dpf:n avasin, liotin kaustisella soodalla (bilteman viemärin avaajaa) ja pesin painepesurilla vastavirtaan. Kyllä siitä parempi tuli, mutta vertailu uuteen on hankalaa.
Pesufirmoja on, esim dpfpro. Tulos on varmasti diy:tä parempi.

Itse harkitsin poistamistakin, mutta ajatus savuista ei miellyttänyt

Poissa Jasu80

• VRCF Ry jäsen 2025
  • De Luxe
  • *
Mikä ihme tässä öljyä lisää, ellei sitä itse liikaa kaada?  ;D
Volvo S80 V8

Poissa hessu80

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
Mikä ihme tässä öljyä lisää, ellei sitä itse liikaa kaada?  ;D
Moottorinohjaus puskee dieseliä ylenmäärin koneeseen ja osa siitä päätyy öljyn sekaan. Yrittää tehdä nokipolttoa usein, koska paine ero tyhjäkäynnillä on noin suuri.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Proturbo  Autodiagnoosi