Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo s60 -02 kaasuläppäkotelo

  • 4 Vastauksia
  • 1381 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Aleksisvolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Volvo s60 -02 kaasuläppäkotelo
« : 13.07.2019, 20:14:37 »
Morjesta!

Oma Volvoni s60 2.4 vm 2002 alkanut vähäsen tyhjäkäynnillä seilailemaan ja vaikka 2015 vaihdettu käytetty kaasuläppäkotelo ja ohjelmoitu se edellisen omistajan toimesta.

Meinasin putsaamisella kokeilla onko mitään vaikutusta "vikaan". Mitä pitäis ottaa huomioon kun alkaa osaa putsaaman, tarviiko välttämättä irroittaa koteloa imusarjasta?

Eli riittääkö imuputken irroitus ja bräkliinillä ja rätillä putsaus? Ja voiko läppää painella sormineen ?

Vai onko vain helpompaa ottaa koko murikka pois :D meinasin vaan että voiko siinä käydä mitään hasardia? Vaikka olenkin "kokenut" auton rassaaja  ;D

Ja vielä semmonen että kun osa putsattu niin kannattaako sinne jotain rasvaa laittaa liikkuville osille esim siihen läppään?

Kiitos jo etukäteen!
« Viimeksi muokattu: 13.07.2019, 20:25:49 kirjoittanut Aleksisvolvo »

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1109
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo s60 -02 kaasuläppäkotelo
« Vastaus #1 : 15.07.2019, 13:04:57 »
Minä olen putsaillut '06 S40 1.8 kaasuläppäkoteloa. Likaisin osa on selvästi imusarjan puoli eli irrottaminen auttaa kyllä saadaan hyvän lopputuloksen. En osaa sanoa hazardeista tai S60 vastaavan irrottamisen haasteista. S40 kotelo on 4 pultilla kiinni, helppo irrottaa.
Löydettiin netistä imu-ilman lämpötilamittaus ja sen aiheuttamat ongelmat. Imusarjassa on yhdellä pultilla kiinni anturi joka meidän tapauksessa oli aivan öljyn peitossa. Kone on sen putsaamisen jälkeen käynyt ilman mitään ongelmia - tosin vasta muutama viikko mennyt. Tyhjäkäynti seilasi lämpösellä koneella liikennevaloissa - voimattomuutta siitä lähdössä, joskus sammui.

Poissa Juhizz

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2536
    • VolvoRyhmä@Facebook
Vs: Volvo s60 -02 kaasuläppäkotelo
« Vastaus #2 : 15.07.2019, 17:55:03 »
Oletan että autosi on vapari eli turboton. Turbottomassa kotelo on helpompi irroittaa kuin turbollisessa. Turbollisessa siis imusarjan alla.

Tässä jonkunlainen ohje turbottomaan  https://www.youtube.com/watch?v=H1XmlZYPef4

Ja tässä turbolliseen https://www.youtube.com/watch?v=nBYrMBxURUg
« Viimeksi muokattu: 15.07.2019, 17:58:28 kirjoittanut Juhizz »
VolvoRyhmä@Facebook

V70 D3 Ocean Race -12 & 144 B18A -67

Poissa Aleksisvolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo s60 -02 kaasuläppäkotelo
« Vastaus #3 : 15.07.2019, 19:29:06 »
Kiitos vastauksista! Huomenna täytyy irrottaa murikka ja katsoa. Millä aineella putsasit Jorma kaasuläpän? Laitoitko putsauksen jälkeen jotain voitelevaa röppöä sinne ?

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1109
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo s60 -02 kaasuläppäkotelo
« Vastaus #4 : 18.07.2019, 09:06:17 »
Kiitos vastauksista! Huomenna täytyy irrottaa murikka ja katsoa. Millä aineella putsasit Jorma kaasuläpän? Laitoitko putsauksen jälkeen jotain voitelevaa röppöä sinne ?

Taisit jo putsata mutta kerron kaiken varalta. Suihkutin sinne ihan tavallista jarrulevyjen rasvanpoistoainetta ja paperilla kuivailin. Akseliin WD40 voideluainetta lopuksi. Olen putsannut kotelon jo useasti ja luultavasti vähän turhaan koska lämpötilanmittaus (kerroin aiemmin) on tainnut aiheuttaa useimmat ongelmat.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron