Autoracing  KL-varaosat

XC60 2010 autom. tärisyttää 1400-1700 kierrosalueella

  • 40 Vastauksia
  • 10182 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa aalt1n

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 324
  • Give Blood - Play Rugby
Olen ollut vastaavassa tapauksessa kerran yhteydessä Volvoon. Muutaman viikon päästä sain Volvolta vastauksen, että kyseisessä puljussa on tehty henkilöstömuutoksia ja tarjottiin muistaakseni ilmaista määräaikaishuoltoa, enpä kelpuuttanut tarjousta.

edit. niin ja sen jälkeen on tosiaa kaikki autot huollettu itse. Syy miksi tuolloin erehdyin menemään oli todella hyvä tarjous ja lankesin siihen.
« Viimeksi muokattu: 09.09.2019, 23:10:40 kirjoittanut aalt1n »
Amazon T -69 - 240 GLT -84 - V40 2.0t aut 2004 - V50 D2 2012 - V70 d5 2009 - Volvo C30 T5 2008
Volvo for Life

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12755
Tälläkin palstalla on tullut ilmi näitä, että sininen on veloittanut huuhtelusta, mutta on vain laskettu ropusta öljyt.

Tämän vuoksi teen kaikki huollot itse (pl. ilmastointi).
Minusta jos pystyy todistaa ettei ole tehty mistä laskutettu niin kyseessä rikos. Siis jos on laskutettu vaikkapa 12 litraa öljyä ja vaihdettu vain pari litraa propusta.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa ekavolvo1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Itsellänikin aloittajan kertoman mukaisia oireita.
Täytynee moottorin kumityynyt tarkastaa ensimmäiseksi.

Itselläni ensimmäinen vaihteistoöljyn vaihto tehty 175tkm kohdalla. Nyt ajettu 205tkm.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Aloittaja kirjoitti että heti kotipihasta lähdettyään ja loivaan ylämäkeen tultuaan auto pitää liian isoa vaihdetta silmässä. Moottorin tukityynyllä tuskin on osuutta moiseen. Niitä tukityynyjä muutenkin vaihdellaan kaiken varulta ja usein turhaan.

Yleensä nämä huutaa kylmänä turhankin kovilla kierroksilla. Koettaa lämmittää laatikkoa. Näin on minullakin
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Infrapunatulkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Tähän uusimpaan vaihtoon on varattu 10 litraa öljyä ja pesuaineet, edellinen tehtiin 8 litralla. Tässähän oli vekkulia se että Joensuun Avainvaunulla ohjasivat suoraan että mene Öljypisteelle ja varaa 10 litraa, siellä on paremmat vehkeet huuhtelulla tehtävään vaihtoon kuin heillä. Muuten en sinisen tiskistä ja töistä tiedä kun nyt olin ensimmäistä kertaa autoa siellä käyttämässä.

Yleensä nämä huutaa kylmänä turhankin kovilla kierroksilla. Koettaa lämmittää laatikkoa. Näin on minullakin

Ei ole väliä miten kylmä tai lämmin auto on, oireet ovat samat. Tekee sekä kylmänä että 200 km ajon jälkeen.
« Viimeksi muokattu: 10.09.2019, 19:19:17 kirjoittanut Infrapunatulkku »

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Tässähän oli vekkulia se että Joensuun Avainvaunulla ohjasivat suoraan että mene Öljypisteelle ja varaa 10 litraa, siellä on paremmat vehkeet huuhtelulla tehtävään vaihtoon kuin heillä.

Saako kysyä että minkälainen keskustelu oli luonteeltaan? Kuulostaa näet todella erikoiselta että merkkihuolto ohjeistaa menemään toisaalle jos kyse on normaalista huoltotoimenpiteestä. Olen vaihdattanut laatikkoöljyt monta kertaa sinisellä ja sen reilu 8L tjsp menee joka kerta
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2909
Ei ole väliä miten kylmä tai lämmin auto on, oireet ovat samat. Tekee sekä kylmänä että 200 km ajon jälkeen.
Laatikon käyttäytyminen pitäisi kyllä muuttua merkittävästi lämpötilan mukaan... Antaakohan siellä joku anturi aivan väärää tietoa? Piuhan päähän tuo pitää viedä, jotta näkee hiukan mitä laatikko ja moottori tästä maailmasta ajattelevat.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa ekavolvo1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Autona mulla V70 D3 - 16.

Ja samanlaista ongelmaa kuin aloittajalla. Minulla tuntuu ikäänkuin alavääntöä ei olisi riittävästi.

Laatikko vaihtaa isommalle mielestäni turhan aikaisin, esim. 40km/h vauhdissa vaihtaa 4 vaihteelle, kierroksia tällöin n.1100. Tällöin tuntuu melkeinpä tasaisellakin ettei vääntö riitä ja alkaa vähän täristämään. Vika vai ominaisuus?

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Yhdistävänä tekijänä näyttäisi olevan 163hp moottoriversio. Kuten sanottu niin se ei ole kovin paljon raskaaseen autoon. Kyllä senkin silti pitäisi toimia säädyllisesti.

Minulla 215hp versio enkä muista että ikinä olisi 1100rpm kierroksilla örrryyttänyt millään vaihteella. Ei sen noin alas kuuluis kierroksia päästää. Siinä kohdalla on nimenomaan joku "resonanssipiste" eli jos paikallaan nostaa kiekat siihen niin tärinä kovimmillaan. Näin oli D5244T5 kanssa ja näin on myös nykyisen D5244T15 kanssa
« Viimeksi muokattu: 11.09.2019, 15:28:20 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa ekavolvo1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
D3 on 150hp

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
D3 on 150hp

Aha, ok. Noita heppoja ja vääntöä saisi kyllä helposti lisää ::)
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2909
D3 on 150hp
Nelisylinterisen moottorin tapauksessa sanoisin, että kyseessä on ominaisuus. Toki pitäisi vaihtaa heti pienemmälle, kun pikkaisenkin hipaisee kaasua.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Niin joo, 2016 on 4syl ja aloittajan 2010 on 5syl
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa ekavolvo1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Nelisylinterisen moottorin tapauksessa sanoisin, että kyseessä on ominaisuus. Toki pitäisi vaihtaa heti pienemmälle, kun pikkaisenkin hipaisee kaasua.

Ite käytän vakkaria jatkuvasti, joten kaasuun ei tule tällöin hipaistua. Yleensä vaihdan tällöin käsin pienemmälle jos tuntuu että veto ei riitä.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2909
Ite käytän vakkaria jatkuvasti, joten kaasuun ei tule tällöin hipaistua. Yleensä vaihdan tällöin käsin pienemmälle jos tuntuu että veto ei riitä.
Mikä estää polkemasta kaasua, vaikka vakkari onkin päällä?
Jos asia ärsyttää liikaa, niin voiman lisäyksellä nämäkin murheet luultavasti katoavat.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

 

Elekma  Autoracing