Jaahas, lisää huoltoa tehty:
- Jäähdytin uusittu
- Ilmastoinnin kenno uusittu
- Ilmastointihuolto
- Etuiskareiden yläpäät kääntölaakereineen uusittu
- Alatukivarsien puslat uusittu molemmin puolin
- Alapallot uusittu molemmin puolin
- Eteen koiranluut uusittu
- Ohjauskulmat säädetty
- Takaluukun kaasujouset uusittu
- Laturin vapaakytkin uusittu
- Apulaitehihna uusittu
- Apulaitehihnan ohjainrulla uusittu
- Jäähdytysnesteen paisuntasäiliö uusittu
- Uusi avain lisätty
- Vaihteiston ohjausyksikkö päivitetty uusimpaan ohjelmistoversioon
- Ardicin automaattikäynnistys poistettu
Olivat Debilissä bonganneet, että venttiilikopan tiiviste vuotaa hiukan. Onko tämä kuinka tyypillistä näille? Mietin, että laittaako tuon kuntoon vai antaako olla...? Nyt kun apulaitehihnaosasto on hiljaa, niin pystyi hyvin paneutumaan itse moottorin käyntiääneen. Lämpimällä koneella selvä tikitys 4-5 pytyn luota, eli alkavaa nostajaongelmaa siis. Eihän tämä kone vielä "papata", joten sinänsä asialla ei ole mikään kiire tuon mahdollisen nostajaremontin suhteen. Lähinnä mietin, että ensi vuonna taitaa tulla jakopäällä aika täyteen, niin jos oikeen hulluksi täydellisyyteen pyrkiväksi alkaa, niin jakopäärempan yhteydessä uusisi sitten tuon venttilikopan tiivisteen ja jos vielä hullummaksi alkaa niin samaan syssyyn nostajaremontti?

Olisi ainakin täydellisen kuuloinen D5 sitten, liekö mitään järkeä. Mutta mielipiteitä tuosta venttiilikopan tiivisteestä?
En sitten tiedä, että hiljenisikö tuo tikitys, jos käyttäisi 5W-40 öljyjä. Nyt on mentävä 0W-30 litkuilla, kun tuo DPF on tuolla tukkona matkassa, toistaiseksi...