Nappasin tämän viime yön ajaksi ajoon, kun oli ollut viimeksi liikenteessä yli kolme kuukautta takaperin. Sitä edeltävä lenkki oli kesäkuulta.

Pesulla käytiin ja sen jälkeen tankilla ja ihan vain fiilistelyä öisillä tyhjillä teillä. Tuo yli 6 vuoden ajan enemmän ja vähemmän läsnä ollut virtaongelma muistutti yöllä olemassaolostaan taas. Eli siis, kuten varmaan valtaosa muistaa, niin olen valitellut moottorin laiskaa käynnistymistä jo yli 6 vuoden ajan. Välissä on vaihdeltu starttia ja akkua pariin kertaan "varmuuden vuoksi", mutta laiskuus on jo pysyy. Muistan, että kun 2023 tästä levisi moottorin ja korin maadoituskaapeli ja tämä startattiin apuvirralla toisesta autosta, niin pitkästä aikaa vuosikausiin, tämä käynnistyi pirteästi, siten kuten näiden kuuluukin.
Joka tapauksessa, eilen käynnistyksen yhteydessä huomasin ensimmäistä kertaa, että SRS-valo syttyi käynnistyksen yhteydessä (sammui sitten toki hetken päästä kun moottori oli käynnissä). Sen mitä olen YouTubesta katsellut Volvojen kylmäkäynnistysvideoita, niin yleensä niissä tuo SRS-valo syttyy pienen sahaamisen jällkeen kun oletettavasti jännite kyykähtää sen verran alas, mutta ei tuon normaalissa startissa pitäisi syttyä. Pidän tätä siis pienenä merkkinä, että nyt jännite kyykähtää entistä alemmas startissa minun tapauksessani. Tämä valon syttyminen toistui myös toisella starttikerralla. Nyt talvella ei ole motivaatiota juurikaan tutkia tätä ongelmaa, mutta kesällä pitää ehdottomasti paneutua tähän vihdoin ja viimein.
Kilometrejä taulussa 450 480.