Ateho  Elekma

245 GLE, - 90vm. Päästöt= CO% liian korkea kierroksilla.

  • 2 Vastauksia
  • 393 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jani. T

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Terve. Tänään ostin tuommosen 245 ku halvalla sai. Käytin konttorilla kun oli menny leima umpeen. Katsuri sitten löi hylkyä lappuun muutaman pikkuvian takia. Tuo päästö nyt on pahin. Mistä sitä alkaa vikaa ettimään? CO% on kierroksilla 0,88 ja siitä tuli hylky.



Poissa Juho_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 577
  • vapari
B200/B230F koneella?
Joko käy liian rikkaalla, tai katti entinen - tai vaihtoehtoisesti ei ole ollut riittävän kuuma.

Lämmitettiinkö kattia ennen päästöjen ottamista?
Katsuri tuskin viittii huudattaa sitä autoa 10 minuuttia siinä, mut on ne jotkut sitäkin jaksaneet.. paras kun korjaamolla ottaa päästöt.

Jos käy liian rikkaalla: ilmamassamittari, lambda.. taitaa olla todennäköisimmät mikäli käyntihäiriöitä ei ole.
Mut en vaihtaisi huvikseen.

Omassa 240:ssä B200F kanssa tota luokkaa päästöt ilman kattia (kuumalla koneella).
Eli sen vuoksi iha ekana kattia epäilisin.. hc kuitenkin ihan ok tasoll eikä co mahdottoman korkea
Imgur | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo 240 -90 | B200F+M47
Volvo V40 2.0T -02 | B4204T3

Poissa Jani. T

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
B200F koneella tuo on. Epäilen tuota että ei vaan ollu tarpeeksi kuuma katti. Muutaman kilometrin ajoin konttorille ja ei katsuri kyllä antanu kun muutaman kerran kaasua koneelle. Täytyy laitella muuten kuntoon ja alkaa kyselee korjaamolta päästömittausta.
Ei sattuisi kellään olemaan kuvaa miten laturiin tulee johdot kiinni? Latauksen valo palaa aika kirkkaasti. Uus laturi vaihettu niin epäilyttää vahvasti että joku johto on väärässä paikassa.

 

Proturbo  Autodiagnoosi