Carcom Oy  Elekma

740-87 pierburgin kaasarilla ei käynnisty. Nyt käynnisty, mutta tukehtuu...

  • 63 Vastauksia
  • 23884 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Matson66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • Amazonilla vuodesta -67 lähtien
Kuvien perusteella et ole vielä ainakaan irroittanut sitä toista alipainekelloa siinä Vesikellon vieressä. Mutta oletko jo varmistanut, että siellä on kalvo ehjä. Siihen tulee 3 letkua ja se testataan juuri siitä, joka on epäloogisin vaihto-ehto, eli ei sieltä päädystä, vaan sivulla olevasta alemmasta letku- liittimestä. Ilman ei saa kulkea vapaasti läpi.

1. Letkunpää irti ja imua, niin ryyppyakseli 2. liikkuu, eli sulkee hieman ryyppyläppää.
Jus niin, eli kalvo on ehjä, se on tärkeintä. Kuitenkin se siis avaa läppää liikkuessaan sisään, eli tarkoitus on antaa lisää ilmaa imuvirtauksen listääntyessä imukanavassa. Jousi palauttaa kalvon ja taas sulkee läppää.
Nyt kotona: Amazon -66, 740GL -88, 740GLE -91, 745 Tdi -92, 745 GLE-91, .   44 Volvon historia

Poissa 142-242

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi

Käynnistyy hyvin, lämpimässä tallissa kun on. Pihalla ajelin, niin tukehtuu vaihteella, mutta kun antoi käydä lämpimäksi, niin toimii hyvin. Ryyppyvivun yläkiinnikkeestä vain jämät jäljellä, eli kylmäkäynti ei voi toimia. Vertailin toiseen samanlaiseen kaasariin.

Laittelen lisää juttua, kun olen ajellut oikein liikenteessä, eikä vain tallin pihalla...
« Viimeksi muokattu: 07.02.2012, 06:14:55 kirjoittanut 142-242 »

Poissa Wason

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
Itsellä samanlaista "probleemaa" ja ammattilaisillakin kävi juuri, mutta eipä vikaa löytynyt. Sama kaasari löytyy, tukehtuu juuri siinä tyhjäkäynnin yläpuolella -> haittana, kun valoista lähtää niin jos lyö vähänkin enemmän kaasua liikkeelle lähdettäessä sammuu. Ja kyseessä siis automaattilaatikko niin ei pääse "tukehtumiskynnyksen" ylikään nostamaan kierroksia, toisin kuin manuaalissa. No ei muutakun muutama minuutti kaasuttelua käynnistyttyä että kone ehtii vähän lämmetä. =) Kuulostaako tutulta? Ja siis tekee sitä kylmällä ja oikeastaan vielä puolikylmälläkin koneella.. Matsonin kanssa käyty tästä myös keskustelua, ja varmaan vielä turistaakin.
 

Poissa Putkari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Itsellä samanlaista "probleemaa" ja ammattilaisillakin kävi juuri, mutta eipä vikaa löytynyt. Sama kaasari löytyy, tukehtuu juuri siinä tyhjäkäynnin yläpuolella -> haittana, kun valoista lähtää niin jos lyö vähänkin enemmän kaasua liikkeelle lähdettäessä sammuu. Ja kyseessä siis automaattilaatikko niin ei pääse "tukehtumiskynnyksen" ylikään nostamaan kierroksia, toisin kuin manuaalissa. No ei muutakun muutama minuutti kaasuttelua käynnistyttyä että kone ehtii vähän lämmetä. =) Kuulostaako tutulta? Ja siis tekee sitä kylmällä ja oikeastaan vielä puolikylmälläkin koneella.. Matsonin kanssa käyty tästä myös keskustelua, ja varmaan vielä turistaakin.
Just noin käyttäytyy. Kaikki tiivisteet uusittu, alipainekellot imastu- liikkuu, kohot kelluu, kiihdytyspumppu ruikkaa. Starttaa suht normisti, koska ryypyn läppä kiinni, mutta ei kestä kaasua. Ryyppyläppä paikallaan bi-metallille menevässä vivussa, mutta läppä pääsee heilumaan koska ryypyltä on katkennut suurin osa siitä muovihakasesta.

Manuaalivaihteinen versio samankaltainen. Starttaa kesällä hyvin, talvella huonommin, mutta ei pysy tyhjäkäynnillä, ennen kuin lämpenee. Kaasun painaminen aiheuttaa lämpimänäkin mietteliään nytkähdyksen, kunnes alkaa vetää. Tässä ryypyn muovihakanen ok. Oliskohan jotenkin "pull-down" alipainekellosta johtuvaa. Tutkitaan lisää näitä, kun keritään...

Käykää matsonin kanssa täällä keskustelua, niin pysyy asia ylhäällä ja hyödyksi kaikille. Matsonihan on tänne jo paljon tietoa luovuttanutkin, josta kiitokset. Itse olen ollut kauan poissa, mutta taas jatkuu. Korjailen noita puuttuvia kuviakin jossain vaiheessa. Sitten kun tää on loppuun puitu, niin vois niputtaa selkeemmin nää jutut luettavampaan muotoon.

 

Elekma  Autoracing