kannen irroituksesta kertoi joskus korjaamolla asentaja, sekä hinnaksi tonnin juuri sen takia koska joutuu kannen käyttää irti..syytä en kysellyt koska kauhistelin hintaa.. 850 ei onnistu tulpan reikien kautta vaihtamalla niinkuin esim 940.. mikäli hinta olisi edes puolet tuosta niin vaihdattaisin omaani noi kumit, sen verran pölläyttää käynistettäessä..
Ei niitä vaihdeta tulpan rei'istä

. Tulpan reiästä pistetään vain sylinteriin jotain mikä pitää venttiilit kiinni kannessa kun jouset on irti. Esim paineilmaa tai jopa kengännauhaa olen kuullut käytettävän tähän tarkoitukseen.
Kilometrejä ei pitäisi olla vielä liikaa männänrenkaille mutta aika runsasta on vuoto.

Ohivuotomittauksella se selviäisi.
Tinakoneen kansi on rakennettu kahdesta osasta. Ala ja ylä. Yläosaa voisi kutsua venttiilikopaksi. Kun venttiilikopan irroittaa, samalla lähtee nokka-akselit irti. Välissä ei ole tiivistettä vaan liimaa. Takaisin laittoa varten pitää puhdistaa hyvin esim. terävällä ja suoralla lastalla tai asetonilla, ja ohut tasainen kerros liimaa.
Mutta se venttiilikoppa on vähän hankala laittaa takaisin. Kopalla pitäisi saada painettua osa venttiileistä auki eli ei mene tuosta vaan paikalleen. Siihen on olemassa ja on tehty työkalu jolla saa painettua kopan tasaisesti kantta vasten.
850 volvosta on tehty tee-itse kirja. Siellä voisi olla kuvallisia ohjeita helpottamaan tätä hommaa
