Tervehdys taasen.
Suomeen palattu auton hakureissulta, eli Ruotsin Västeråsin kunnasta tuli ostettua eilen tollanen S40 T4 manuaali vuodelta -97. Auto tulee suorittamaan ainakin suunitelmien mukaan ratalelu aihiota. Niin ei tarvitse käyttiksillä ajelemassa radalla. Aikomus on kuitenkin rekisteröidä Suomeen ja pitää kilpien välissä.
Ostaessa mittarissa juuri ja juuri 226tkm, pitkälti tuntuu että kaikki toimii. Vetoja on n. vakion verran, JR:än oravaimuri näemmä asennettu ja BSR/Simons etc. Catback putkisto ilmeisesti.
Kabiinissa joku Realauto merkkinen ahtopainemittarri ja sinne n. 1.0bar paikkeille nousee neulan kärki kun kenkäsee. Koriltaan on mielestäni varsin hyvässä kunnossa, oikeassa etulokasuojan alaosassa levikkeen takana on pahin ruostevaurio, kuljettajan oven alareunassa myös ruotetta. Tankatessa huomasin täyttöputken ympärillä myös ruostetta, pitää käydä läpi ja ottaa kiinni jos on jotain mädäksi asti. Muutoin on kopassa jonkun verran kolhua mutta onhan tää jo 22vuotta kohta vanha

Ensirekisteröity Ruotsissa 17.11.1997 ja yhteensä 8 omistajaa ennen mua.
Viime vuodet huollettu aika huolettomasti, jakopää mm. 13vuotta 102tkm sitten tehty.

Tosiaan ajatus tästä ottaa radalle lelua joten sisusta lähtee tässä aikanaan kuikkaan, todennäköisesti lähtee vaihtoon ainakin konepelti, luukku, ehkä etuloksut. Puskurit jos painon kannalta hyötyä jne. Tehoa otetaan reserviin budjetti perustein ja panostetaan alustaan, jarruihin, renkaisiin ja korinjäykistämiseen.
Mitenkä Airbagin karsiminen näissä? Penkkien myötä lähtee jo ensimäiset.

Itsellä odottaa tuossa OMP:n kuppijakkarat, kaveriksi näille pitää hankkia 6-pistevyöt. Ratinkin mielellään korvaisi jollain, tuo oem "sporttiratti"? ei oo ihan käytännöllisin.. Mutta eiköhän tästä alkuun päästy kun vielä muutamat kuvat tähän laittaa.

Ulkopuolelta






Oikea etuloksu

Sisältä

Konehuone
(Suora kopio x40fin puolelta)