Voihan se ääntää 40km/h vauhdissa, mutta sitten ei nuo muut oireet enää mitenkään voi pitää paikkaansa.
Laakerin täytysi olla jo niin huonossa kunnossa, että pyörä vipattaa silmin nähden ja saattaa jo olla irtikin. (Toisaalta, mikäs se "irrallinen napamutteri" oli?? Ei kai se vain ole tosiaankin jo irti koko laakeri ja poistunut jo paikaltaan - ja pyöräkin irti? Kuski ei liene kuitenkaan ihan täysin sokea ole - vai oliskiko?)
"Kaasua painettaessa jurisee." Eiköhän tuossa ole se lyhyempi vetari paskana.
Tuli eilen pukattua auto ylös etupäästä ja oik. eturenkaat pyörittely aiheuttaa "pykälän" tunnun jousessa ja lisäksi se rahisee.
Auto on siis aiemmin jurissut ja silloin vaihdettiin n.4kk ja 4000tkm sitten tämä sama oikean etupyörän laakeri (ostin vielä kalliimman mallin laadun, ja 3v / 120tkm takuun takia

). Laakerin vaihtaminen ei silloin poistanut jurinaa, joten vaihdoin moottorin päällä (edestä päin katsottuna) keskellä ylhäällä moottorin kannakkeen, vasemmalla alhaalla (jakopään puoleisen) kannakkeen ja viimeiseksi moottorin edessä alhaalla olevan "heilunnan estäjä" kannakkeen.
Tämän viimeisen kannakkeen vaihdon jälkeen jurina poistui melkeen kokonaan ja jäljelle jäi kolahtelu lähdettäessä liikkeelle ja esim. vauhdista kaasun hölläys ja uudelleen kaasun painallus aiheutti kolahduksen. Kolahdukset loppuivat kun vaihdoin löystyneen vas. eturenkaan napapultin.
Nyt ainoa oireet ovat jurina n.40km/h ylöpäin vauhdissa, joka yltyy n.100km/h vauhdissa vou vou ääneksi, joka kuuluu auton keskeltä tai ehkä jopa takaa.
Itse en laakeria aiemmin vaihtanut, joten auto menee nyt pajalle joka vaihdon aiemmin suoritti ja siellä nyt saavat tehdä mitä parhaakseen näkevät, mutta rahina kuuluu oik. rtupyörästä (mikä muu kun laakeri voisi oireilla niin, että ääni loppuu vähänkin oikealle käännettäessä?) Ääni ei muutu tai lopu, vaikka laittaisi kesken ajon N:lle.