Polestarin softien tehojen ulosottoon vaikuttaneen myös Volvo, ettei esim. V60:sen D4 e-drive "astu" D5 e-driven varpaille.
Käsittääkseni nuo moottorit ja jatkeena oleva 8-vaihteinen automaattilaatikko ovat mekaanisesti samoja.
Polestarilla arvot ovat:
D4 200 hp / 440 Nm
D5 233 hp / 500 Nm
Joten voisi ajatella että D4:sta voisi aika turvallisesti ottaa tuon D5:n tehon. Mutta uskoisin että Polestar ei saa ottaa tehoja enemmän kuin mitä on seuraavassa moottoriversiossa, ainakaan näissä uusimmissa moottoreissa.
Itsellä vaikutti tietysti tuo tehdastakuun säilyminen ja rekisteröinti ko. tehoille päästöjen muuttumatta. Polestarillahan ei päästöt muuttuneet (ainakaan paperilla), vaikuttaisiko myös se tuohon maltilliseen tehon ottoon.
Kannattiko, no, en osaa sanoa, minullahan oli tuossa 2015 D4:ssa alunperin 181 hp, nyt 200. Vääntöä 40 Nm lisää. Luulisin että 2016 -> vuosimallin 190 hp version D4:sta ei kannata Polestaarata, ainakaan tehon lisäys kriteereillä. Polestarilla tulee myös laatikkoon uusi ohjelma.
Auton huollossa tehtäviin Service 2 päivityksiin sisältyvät myös mahdolliset Polestar -päivitykset. Näin ainakin minulle Hämeen Autossa kerrottiin.