Carcom Oy  Ateho

V40 66kw diesel Polttaa mittariston sulakkeen vajaassa 5 minuutissa

  • 7 Vastauksia
  • 185 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5439
  • 1%
Kokeillaan tämän kautta jos tulis kuntoon eli -98 66kw diesel. Mittariston valon sulake räpsähtää noin 5 minuutin päästä , kun vaihtaa uuden tilalle. Kyseinen sulake on 20A , sen kautta kulkee myös sivuvalot ja penkinlämmittimet, mutta onko tuossa virtapiirissä myös muita elementtejä ?

Kaikki kylkivalojen liitokset on tarkistettu ja vaihdettu uusiin vedenpitäviin krymppiliittimiin. Penkinlämmittimien liitosjohdot on varmuuden vuoksi irroittettu molemmista penkeistä. No katkaisijoiden kauttahan niille sen virtä pitäis kytkeä, eli aika epätodennäköistä on, että vika olis niissä. Mittaristonvaloissa on ollut kosketushäikkää, eli toinen puoli alkaa palamaan vasta kun auto lämpiää. Mittariston polttimot aattelin tutkia seuraavaksi, mutta jotenkin se tuntuu hassulle, että polttimon vuoksi 20A laukeaa
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  + Led Zeppelin

Poissa Ristus

  • Kaksonen Jr. - Teiden ritari
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8091
  • Mörkö
    • Kotisivut
Kokeillaan tämän kautta jos tulis kuntoon eli -98 66kw diesel. Mittariston valon sulake räpsähtää noin 5 minuutin päästä , kun vaihtaa uuden tilalle. Kyseinen sulake on 20A , sen kautta kulkee myös sivuvalot ja penkinlämmittimet, mutta onko tuossa virtapiirissä myös muita elementtejä ?

Kaikki kylkivalojen liitokset on tarkistettu ja vaihdettu uusiin vedenpitäviin krymppiliittimiin. Penkinlämmittimien liitosjohdot on varmuuden vuoksi irroittettu molemmista penkeistä. No katkaisijoiden kauttahan niille sen virtä pitäis kytkeä, eli aika epätodennäköistä on, että vika olis niissä. Mittaristonvaloissa on ollut kosketushäikkää, eli toinen puoli alkaa palamaan vasta kun auto lämpiää. Mittariston polttimot aattelin tutkia seuraavaksi, mutta jotenkin se tuntuu hassulle, että polttimon vuoksi 20A laukeaa
Onkohan mittaristossa jotain katkosta/oikosta kun tollei toimii valotkin.
855 2.5 10V -96 man, V40 T4 -98 man, V70 2.4T -02 man ja XC90 -04 D5 AWD geartronic

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5439
  • 1%
Pitää kokeilla toisella mittaristolla. Tietty se voisi olla kai himmentimessäkin vika, kokeilen ohittaa senkin. Mitähän muuta kyseisen virtapiirin kautta menee ?
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  + Led Zeppelin

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5439
  • 1%
Nyt oli mittaristo irti ja kun laitoin uuden sulakkeen ja käynnistin auton niin se 20A paukku laukesi välittömästi eli seuraavaa ehdotusta ?
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  + Led Zeppelin

Poissa Volovo40

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
Lainaus
Nyt oli mittaristo irti ja kun laitoin uuden sulakkeen ja käynnistin auton niin se 20A paukku laukesi välittömästi eli seuraavaa ehdotusta?

No joku täytyy olla oikosessa jos heti ja noinkin iso sulake kärähtää.
Oletko kattonut mitkä sähkölaitteet ei toimi kun tuo kyseinen sulake on kärähtänyt?

Uudempi vuosimallisessa ja Vee niinkuin varmari mallissa tai ainakin minulla olevassa syttyy takapäähän ne toiset takavalot jotka on takaluukussa ja rekkari valot vasta kun on virtalukko virta päällä asennossa vai pitiköhän olla peräti moottori käynnissä, katoppa nuokin valot?

Miksihän nuoki on pitäny Volvon noin laittaa toimimaan, tähän asti kymmenissä autoissa mihinkä oon vähänkään enemmän koskenut on ainaki rekkarivalot syttyneet parkkivaloista.

Etusumarit ja takasumari on kans tossa minun Volvossa saman sulakkeen takana, toinen etusumari oli rikki, nohevana aattelin että otan sulakkeen pois, onneksi kokeilin sitten vielä takasumarin toiminnan. Piti peittää etusumarit ja ottaa sitten vielä ehjät polttimot niistä pois ettei valot syty jos vahingossa tai katsastaja painaa katkaisijasta etusumuvalot päälle.

Ja sisävalojen logiikkaan on kans Volvon pitäny panostaa, outoa vaan ettei takapenkin puolella olevaan kattovaloon oo sitten voitu laittaa omaa katkasijaa ja eteen hanttarille (tai muille kuin kuskille) ei oo raskittu laittaa jalkatilaa valaisevaa valoa.
« Viimeksi muokattu: 11.11.2019, 04:31:30 kirjoittanut Volovo40 »

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5439
  • 1%
Onkohan johdotuksissa mitään mahdollista irroituskohtaa noille sivuvaloille , eli siis kuinka niiden kytkentä on toteutettu virtalukon jälkeen. Jos saisi ne eliminoitua.  12.12 mennessä pitäisi kuntoon saada, kun on katsastus silloin.
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  + Led Zeppelin

Poissa Volovo40

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
Mun v40:ssä on johdoissa liitokset sielä niiden sivuvalojen takana puskurin sisällä, jotka oli jonkun entisen omistajan toimesta aukastu eli valot poistettu siten toiminnasta, muuta en noista tiiä.

Niitä johtoja seuraamalla voi tieten yrittää nähä että mihin ne menee ja mihin ne ovat kytketty.

Joko katoit takavalot ja rekkarivalot ettei sulakkeen palamiseen johtava vika ole sielä?

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5439
  • 1%
Apukuskin puolen etusivuvalon johdosta taisin löytää syyllisen


Vaihdoin johdon ja laitoin siihen kunnollisen suojasukan vastaisuuden varalle.
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  + Led Zeppelin

 

Race.fi  TamCar