Moro, alko 2004 vuosimallin v50 oireilemaan. 2,4liiitterisellä benssiinikoneella. Siis kyseinen vika ilmeni pari päivää sitten kun huomasin ettei lämmöt nouse normaaliin lyhyellä ajolla lainkaan, eli nousee todella hitaasti normaaliin jos ollenkaan. Tänään töistä tullessani alkoi pakokaasunpuhdistusjärjestelmän merkkivalo palaa, luin vikakoodit autosta ja tuli tälläinen:
P0128
Järjestelmä: P = Powertrain (Voimansiirto)
Tyyppi: 0 = Yleisluontoinen
Alijärjestelmä: 1 = Polttoaine ja ilmanotto
Vikakoodi: 28 = Tarkka kuvaus (Tehottoman jäähdytysnesteen lämpötila, ei riitä)
Koodin selitys suomeksi: Tehottoman jäähdytysnesteen lämpötila, ei riitä¨
volvon oma selite: Coolant Thermostat (Coolant Temperature Below Thermostat Regulating Temperature)
Koodin selitys englanniksi: Insufficient Coolant Temperature for Stable Operation
Eli mistä alhainen moottorinlämpötila voisi näin äkkiseltään johtua ja onko veikkauksia johtuuko pakokaasujärjestelmän häiriö taas sitten alhaisen lämpötilan aiheuttamasta epäpuhtaasta palamisesta, joka nokea/tukkii pakokaasuanturit ?