Tuli hommattua pari viikkoa sitten tuollainen Golffin härpäke harrastevehkeeksi

Tarkoitus olisi ajaa jossain vaiheessa rokkirallia ja jos jaksaisi tehdä uudet kaaret niin miksi ei sprinttiäkin

Koppa on siis 3 mallin Golf VR6 versio johon on ahdettu Volvon 2.3 20v turbotekniikka m56 vaihteistolla. Moottori on tyypiltään on b5234t eli ilmeisesti 850 t5 Volvosta. Jokaiseen nurkkaan on investoitu jokin korkeus/jäykkyys säädettävä alusta jonka merkkiä en ole vielä kerennyt selvittää.

Ensimmäiset vierailut pajalla ovat kuluneet lähinnä kaluston tarkastelussa ja tuohon volvon tekniikkaan perehtyessä. Nyt kun kalustoon on jo hieman kerennyt syventyä niin suunnitelmat jatkon suhteen alkavat myös hahmottua. Suunnitelmissa olisi siis jatkossa alkaa jatkojalostamaan tuosta raaseria omaan makuun

Ensimmäisenä pitäisi saada uudet penkin kiinnikkeet valmiiksi niin pääsis kokeilemaan minkälainen ajettava tuo vekotin oikein on. Tällä hetkellä ainoa käsitys auton toiminnasta rajoittuu muutamaan revitykseen pajan pihassa irtonaisella penkillä, kiihdyttäessä ranteet venyy ja jarruttaessa ratti on sylissä

Ekojen kunnon tyyppien jälkeen tavoitteena olisi lisätä laatikkoon Quaifen lukko jotta voiman saisi välittymään tonttiin molemmilta puolilta. Samalla konetta voisi siirtää hieman taaksepäin ettei vetoakselit olisi niin "rujossa" kulmassa.
Rakentelun voisi kuvitella menevän tulevaisuudessa jotakuinkin seuraavassa järjestyksessä.
Viikon sisään, että pääsisi testaamaan minkälainen tuo keksintö on: - Penkki kiinni, TCV:n letkut oikein jotta ahtopaineen ohjaus toimisi oikein. Nyt MAF:n ja ahtimen väliin menevä "huohotus" vetäisty ahtopainemittarille. -Check-
- Konepeltiin liukusokat. Pihassa revittelyn ajaksi konepelti köytetty liinoilla kiinni

-Jäi tekemättä ennen testiä ja tietenkin pelti lipesi liinojen alta tuulilasia vasten. Uutta konepeltiä etsiskelemään-
- Alustan nosto siten että edes hallitunkki mahtuu kynnyksen alle. -Check-
syksy/ alkutalvi 2012:- Lukon lisäys
- Moottorin siirto, vetoakselit suurinpiirtein oikeaan kulmaan.
- Edellä oleva edellyttää kenties pakosarjan vaihtamista ettei imuputki törmää jarrutehostimeen/sylinteriin.
- Konehuoneen siistimistä, johtosarjojen ja sähkötöiden siistimistä.
Kevät/ alkukesä 2012:- Moottorin Megaruuttaus.
- Kiinateräkset koneeseen.
- Ahtimen ja putkiston päivitys.
- Isompi cooleri.
- Toivottavasti ei peltitöitä, riski on kuitenkin suuri jos talvella tulee käytyä kisoissa

Siinäpä sitä alkuun suunnitelmaa, kuvia ja tarinoita päivitellään kunhan jotain uutta saa aikaiseksi :hello: