Autoracing  KL-varaosat

revoten megginsit Uusia kuvia s.100 Ny se läks

  • 1575 Vastauksia
  • 456262 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Vs: revoten Volvo, S60 2.4T "lasi"katolla. uusia kuvia s.27
« Vastaus #540 : 07.07.2012, 16:02:33 »
Joo, auttoihan se. Nyt suurin osa vaihdoista tapahtuu sujuvasti, mutta en tiedä että mikä väli se on niin vaihto tapahtuu edelleen kahdessa osassa (lopuksi nykäisten).

Ja, aikaisemmin tapahtui nykimistä noin 40-60kmh vauhdissa, nyt ehkä 50-65km/h vauhdissa :) Eli tuo ei poistunut mihkään, ärsyttävää.

Aikaisemmin en huomannut, mutta nyt kun teki tuon sulakeresetin niin esim. liikennevaloissa seisoessa auto on vähän jurrannut, aivan kuin olisi veto päällä mutta jarrulla pitää paikallaan, nyt sitä ei enää tapahdu. Niin kevyesti hyrskyttää paikallaan.

Tää voi olla ihan harhaluuloa, mutta jotenkin tuntuu että auto rullaa nyt kevyemmin, veto päällä tai kun nostaa jalan kaasulta niin silloin myös. Ehkä kiihtyykin täyskaasulla paremmin?

Mutta suosittelen tuota ensi avuksi vastaavien ongelmien kanssa painiville. Toinen hoito on sit se litkujen vaihto.
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa Marko1478

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 215
  • www.vrcf.fi
Vs: revoten Volvo, S60 2.4T "lasi"katolla. uusia kuvia s.27
« Vastaus #541 : 07.07.2012, 16:11:10 »
Mulla on täs viikon sisällä tullu ehkä kaks kertaa tommonen kahdes osas tapahtuva vaihto, varmaankin siä venttiileis paskaa tai jotai muuta. Oon kuitenki ny tyytyväinen ku parani niin paljon toi vaihtaminen.. ja on tosiaan munkin mielestä paljon sulavampaa rullaamista. Itellä tekee 60:n vauhdissa jos menee ylämäkeen niin kierrokset seilaa 1500-2500 kun arpoo että jaksaako mäen ylös turbiini lukossa. Itteeni tuo ei haittaa ja yleensä näpäytän kaasupoljinta niin sit se vaihtaa pienemmän tai jättää turbiinin luistaan niin loppuu se seilaus. Hyvä että vinkki kuitenkin vähän autto O0
Volvo S60 2.4D Summum 2008
ex.Volvo V40 TD
ex.Volvo V70 T5 vm.2002

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Vs: revoten Volvo, S60 2.4T "lasi"katolla. uusia kuvia s.27
« Vastaus #542 : 08.07.2012, 14:23:43 »
Nyt alko tapahtumaan, tilasin sitten BC Racingin korkeus- ja jäykkyyssäädettävän alustan --> linkki \o/ \o/, löysin yhden kappaleen joka myydään tarjoushintaan joten pakkohan se oli ostaa pois kuljeksimasta. Ostopäätökseen vaikutti todella halpa hinta, täydet säädöt + uudet yläpäät joten saa kolinatkin keulasta pois, ja samaan rahaan.

Aion laittaa nyt kesäajaksi niin tonttiin kuin vain pystyy laittamaan, katsotaan että miltä alkaa S60 sit näyttämään :) Sit näkee että millaisia spacereita pitää laittaa, et renkaat tulee ihan kaarelle.

Seuraavaan katsastukseen laitan vaikka tän nykysen alustan paikalleen.

EDIT: tuli vaan mieleen, että siinä riittää säätämistä :) Ensin korkeus varmaan kohdalleen, mutta mitäs sitten sen jälkeen kun löytyy jäykkyydensäätö ja jousen esijännityksen säätö? Tuntus että tuolla voi tulla aika hyvä ajettava autosta, kunhan vain saa säädöt kohdalleen. Kulmapainot jne kuntoon.
« Viimeksi muokattu: 08.07.2012, 20:39:29 kirjoittanut revote »
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa huppumies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vs: revoten Volvo, S60 2.4T "lasi"katolla. uusia kuvia s.27
« Vastaus #543 : 09.07.2012, 13:40:17 »
Nyt alko tapahtumaan, tilasin sitten BC Racingin korkeus- ja jäykkyyssäädettävän alustan --> linkki \o/ \o/, löysin yhden kappaleen joka myydään tarjoushintaan joten pakkohan se oli ostaa pois kuljeksimasta. Ostopäätökseen vaikutti todella halpa hinta, täydet säädöt + uudet yläpäät joten saa kolinatkin keulasta pois, ja samaan rahaan.

Aion laittaa nyt kesäajaksi niin tonttiin kuin vain pystyy laittamaan, katsotaan että miltä alkaa S60 sit näyttämään :) Sit näkee että millaisia spacereita pitää laittaa, et renkaat tulee ihan kaarelle.

Seuraavaan katsastukseen laitan vaikka tän nykysen alustan paikalleen.

EDIT: tuli vaan mieleen, että siinä riittää säätämistä :) Ensin korkeus varmaan kohdalleen, mutta mitäs sitten sen jälkeen kun löytyy jäykkyydensäätö ja jousen esijännityksen säätö? Tuntus että tuolla voi tulla aika hyvä ajettava autosta, kunhan vain saa säädöt kohdalleen. Kulmapainot jne kuntoon.

Noni! Hyvä valinta! Mulla on kans BC:n alusta omassa vollessani ja olen ollut tosi tyytyväinen.  :)

Voin kertoa sulle ihan ensikädentietona sitten kun paketti lähtee liikenteeseen, sillä Mamasan on meidän alivuokralaisena  ;D

Poissa huppumies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vs: revoten Volvo, S60 2.4T "lasi"katolla. nyt muuten madaltuu!!
« Vastaus #544 : 09.07.2012, 14:23:35 »
Jos en väärässä ole, ni sun tuleva alusta on tossa 3m päässä musta just nyt   :hello:

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Vs: revoten Volvo, S60 2.4T "lasi"katolla. nyt muuten madaltuu!!
« Vastaus #545 : 09.07.2012, 17:43:19 »
No pistä perkkeles tulemaan se tänne, ei ole tullut vielä edes tilausvahvistusta (lähteeköhän sekin käsipelissä)?
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Vs: revoten Volvo, S60 2.4T "lasi"katolla. nyt muuten madaltuu!!
« Vastaus #546 : 10.07.2012, 21:06:30 »
No niin, tänään sai hakea paketin matkahuollosta. Todella nopea toimitus!

Aikani osia käsissä hypistelleenä täytyy sanoa että BC-Racingin sarja vaikuttaa laadukkaalta sarjalta. Viimeistely on hyvää, ja jousissa on kumisuojat, takaiskarin kiinnityksessä on hyvännäkönen kumi"pusla", etuiskarin yläpää on kuin taideteos jne :)

Mukana tuli 4 säätöavainta, kolmea eri kokoa. Mukana tuli lyhyt ohje säätöä varten, lontooksi, enkä ihan täysin hiffannut vielä kaikkee.

Muutamia kuvia, ja kysymyksiä mukana (pahoittelut pimeistä kuvista, patterit loppu joten en voinut käyttää salamaa):

Etutolppa


Ja sen yläpää, tää on hiano!


No, sit niistä (etutolpan) säädöistä. Jos ymmärsin oikein, löysytetään tuota mustaa säätörengasta ja kierretään tolpan runkoa jolloin joko auto madaltuu tai nousee ylemmäs? Ja punaisista renkaista säädetään jousen esijännitystä?


No toi etutolppa oli vielä helppo, mutta entäs takaiskari. Siinä on yksi säätörengas, se löysälle ja sama homma, tolpan runkoa pyörittämällä saadaan haettua oikea korkeus alustalle? Mut prkl siihen säätörenkaaseen ei käy kumpikaan avaimista!


Sit takajousi. Jos tuossakin on toi esijännityksen säätö, niin aika minimaalinen säätö on.
« Viimeksi muokattu: 11.07.2012, 16:55:50 kirjoittanut revote »
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa Pankari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 136
  • www.vrcf.fi
Vs: revoten Volvo, S60 2.4T "lasi"katolla. uusi alusta saapui :)
« Vastaus #547 : 10.07.2012, 21:57:29 »
Aivan mahtavan näköinen sarja ;) Saispas itsekkin joskus :'(

Ja sitten äkkiä alle ja kovaa ajoa, että saadaan käyttökokemuksia...

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Vs: revoten Volvo, S60 2.4T "lasi"katolla. uusi alusta saapui :)
« Vastaus #548 : 10.07.2012, 22:04:36 »
Toi setti maksaa himpu alle 800 euroa, mut toi minkä ostin on palautustuote (käyttämätön silti) ja sain sen hintaan 629eur sis. kulut :)

Tarkoitus on laittaa alle vielä ennen ensi viikon lauantaita, joten tänä viikonloppuna alkaa jo tapahtumaan.

Mites noi takaiskarit, yläpää taitaa irrota kun purkaa ensin kontin puolelta verhoilun pois tieltä? Mietin kun kaiketi noissa takaiskareissakin on jäykkyydensäätö ja se tehdään iskarin päästä.

Onko asennuksessa mitään sen kummallisempaa huomioitavaa? Tarvitseeko jotain erikoistyökaluja?

EDIT: eipä taidakaan olla takaiskareissa jäykkyydensäätöä. Miksihän mukana tuli 2 erillistä/irrallista säätönuppia? Etuiskareissa ne on kuitenkin jo paikallaan...?
« Viimeksi muokattu: 10.07.2012, 22:24:24 kirjoittanut revote »
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa Rasseli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 282
Vs: revoten Volvo, S60 2.4T "lasi"katolla. uusi alusta saapui :)
« Vastaus #549 : 11.07.2012, 12:16:09 »
Onkoha se takatolppien säätönupit jätettu tarkotuksella irti asennusta ennakoiden?
Nyk. V60 D5 -11
Ex.  S60 2.4D -08; S60 -03; Nissan primera hb -01;Kawasaki ZX-6R 636 -06

Poissa huppumies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vs: revoten Volvo, S60 2.4T "lasi"katolla. nyt muuten madaltuu!!
« Vastaus #550 : 11.07.2012, 12:25:05 »
No niin, tänään sai hakea paketin matkahuollosta. Todella nopea toimitus!

Aikani osia käsissä hypistelleenä täytyy sanoa että BC-Racingin sarja vaikuttaa laadukkaalta sarjalta. Viimeistely on hyvää, ja jousissa on kumisuojat, takaiskarin kiinnityksessä on hyvännäkönen kumi"pusla", etuiskarin yläpää on kuin taideteos jne :)

Noniin, löysihän se laatikko perille asti :) Eikä ollut edes pahan hintainen 8)

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5721
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: revoten Volvo, S60 2.4T "lasi"katolla. uusi alusta saapui :)
« Vastaus #551 : 11.07.2012, 15:35:19 »
eipä taidakaan olla takaiskareissa jäykkyydensäätöä. Miksihän mukana tuli 2 erillistä/irrallista säätönuppia? Etuiskareissa ne on kuitenkin jo paikallaan...?

kuvista en nyt voi oikein sanoa kun ei tuota takaiskarin yläpäätä näe mutta mun D2:ssa on siinä iskarin yläpäässä isommalle kuusiokololle sopiva reikä ja se säätönuppi(ns. kuusiokoloavain) työnnetään vaan siihen samaan reikään ja sitten siellä pohjalla onkin tälle säätöavaimelle sopiva pultti jolla jäykkyyttä säädetään  :) toivottavasti auttaa jotain. postaan kohta hyviä kuvia asian selventämiseksi  :hello:

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Vs: revoten Volvo, S60 2.4T "lasi"katolla. uusi alusta saapui :)
« Vastaus #552 : 11.07.2012, 16:44:06 »
Joo, näin se oli. Kävin sähköpostikeskustelua Mamasanin kanssa (sieltä muuten tulee todella nopeaan vastaukset, ja erittäin asialliset sekä ystävälliset sellaiset), ja sain tiedon että noin se takaiskarissa on. Ja nyt pääsin kotiin varmistamaan, eli kun iskari on paikallaan ja mutteri sieltä päästä kiinni, silloin säätönuppi yltää perille asti ja säätö onnistuu.

Kävin keskustelua myös takapään säätämisen kanssa. S60:ssä kun jousi ja iskari ovat erillään niin homma on vähän eri kuin muissa. Mutta lyhykäisyydessään asennus ja säätö menee takana niin, että ensin laitetaan jousi paikalleen. Sitten vaikka tunkin kanssa tukivartta sen verran ylös että jousi jännittyy 10-20mm (esijännitys). Tämän jälkeen iskari paikalleen, ja sen säätö oikeaan mittaan. Sitten vain auto alas ja hetken ajoa jotta näkee onko korkeus oikea. Jos ei, säädetään jousesta sekä iskarista (jotta jousen esijännitys säilyy).

Kunhan pääsen tässä asennuspuuhiin, otan paljon kuvia, jos joku myöhemmin tulee laittamaan tuon alustan omaan kiesiinsä.
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Vs: revoten Volvo, S60 2.4T "lasi"katolla. nyt muuten madaltuu!!
« Vastaus #553 : 11.07.2012, 16:45:13 »
Noniin, löysihän se laatikko perille asti :) Eikä ollut edes pahan hintainen 8)

Joo, ei ollut kallis. Sairaan nopee toimitus, sekä nopea yhteydenpito ja avunanto. Annahan täältä kehut pojille!
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5721
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: revoten Volvo, S60 2.4T "lasi"katolla. uusi alusta saapui :)
« Vastaus #554 : 11.07.2012, 16:50:52 »
Nonni nyt on autoa pikaisesti purettu sun vuokses elikkäs tässä on neuvoa kera kuvien  *W->

Tälläinen on D2:n säätönuppi:

n.10 cm kuusiokolo-säätöavain

Tässä on farkun peräpää purettuna niin että tolpan yläpää näkyy:


Tästä lähikuvasta näkyy että yläpäässä oleva kuusiokolo onkin "pohjaton" eli sinne sopiikin 2 kuusiokoloa:


Isompaan laitetaan tommonen normi kuusiokolo et tuon yläpään pultin kiristys helpottuu ettei liukuputki pyöri ympyrää:


ja sitten se itse säätöavainhan uppoaa pykälää syvemmälle että jäykkyyttä voi säätää:

nuo säätöavaimet ei ole takapäässä kiinteästi koska siihen päälle tulee ikävästi verhouksen osia jotka estävät avainten paikallaan pitämisen ellei osta/tee itse tämmöistä vaijerihässäkkää:



Niin ja etupäässä tuo jäykkyydensäätö on tehty samalla tavalla:




Malli autona on kyllä 850 T-5R sportwagon mutta antaa varmasti suuntaa  -H-

EDIT: No ei helkkari, olitpa sä nopia kirjottelee.
« Viimeksi muokattu: 11.07.2012, 16:52:31 kirjoittanut JoonasH »

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron