F250 kasaus on vaan viipynyt. Laakerit saapuivat viimeinkin ja pitkään siinä menikin. Monessa paikassa runkolaakerien saatavuus oli/on nollassa tai toimitus valmistajalta loppuvuodesta. Jegs näytti elokuulla heti toimitettavaksi, mutta oston jälkeen ilmoittivat että meneekin joulukuulle

Ebaysta löytyi lopulta ja niidenkin saapumista sai hetken odotella. Samalla myyjällä näkyy olevan niitä jatkuvasti kaupan joten jostain niitä vielä riittää kun muilla venyy.
F350 otti ja poistui pihasta eilen länsirannikolle. Alkukesästä innokas ostaja teki oharit, mutta jäi siitä sentään varausmaksu vaivanpalkaksi

Aikansa oli hiljaista, kunnes tarjottiin vaihdokkia joka voisi kiinnostaa.
Vaihdokkina tuli -89 Firebird Formula 5.7 TPI koneella ja TH700:lla.



Edellinen omistaja oli ostanut kaksi vuotta sitten projektiksi odottamaan vuoroaan, mutta muuttuneiden tilanteiden takia päätyikin hakemaan vähemmän laittoa vaativaa vaihtoehtoa. Edellinen katsastus on tehty -06 ja vuosien vähäinen ajo, ikä, ym. ehtivät aiheuttaa korjausvelkaa jota edellinen omistaja joutui kirimään kiinni(mm. suuttimet, pa-paineensäädin, ym.) saadakseen uudelleen katsastuskuntoon sekä ajettua tänne. Takaluukkua asentaessa oli takalasi hajonnut, jonka takia luukku on eri värinen ja väärällä spoilerilla
Siistimistä ja laittoa riittää ulkokuoressa sekä sähköissä. Ensimmäisenä tuli pestyä ja käytyä nosturilla jotta näkee miten pahalta vaikuttaa. Mitään myyjän puheista poikkeavaa ei löytynyt. Ovien alareunoissa sekä parissa muussa paikassa on putsaamista. Maalipinta näyttää korin osalta pääpiirteittäin alkuperäiseltä, keulaan on vaihdettu kaikki pintapuolen osat, ehkä myös nokkapala. Pohja on siisti, helmojen pintapellit on vaihdettu sekä pala lattiaa ja takasisäkaaria hitsattu. Toinen puoli joskus aiemmin, toinen puoli edellisen omistajan aikana.


Mukana tuli uretaanipuslia, peltipakosarjat ja muuta osaa. Pohjan jäykisteitä, alkuperäinen takaspoileri, toinen setti pyöriä(auton alkuperäisillä 16" vanteilla), ym. seuraa perässä.
Remonttiakin pääsi jo tekemään. Simpukkaa sai kiristää melkein kierroksen, mutta edelleen on vähän vaeltelevan oloinen eli pyöränkulmat tarkastettava. Katsastuksen jälkeen startti oli lopettanut toimintansa ja olivat laittaneet herätteen napilla konehuoneen puolelta. Kokeilin huvikseni tuleeko herätteeseen virtaa ja tulihan siihen. Kytkin takaisin ja hyvin toimi. Sopivasti kotipihasta uudelleen liikkeellelähtiessä ei startannut ja useamman yrityksen jälkeen kojelaudan alta tuli savua. Akku irti ja savun hälvettyä kytkentöjen tarkastukseen. Starttirele on vasemmalla etujalkatilassa ja siihen oli jossain vaiheessa vedetty ylimääräinen maajohto. Kuten tapoihin kuuluu, toinen pää oli työntämällä liittimessä ja toinen pää työntämällä kojelaudan rungossa.
Pikaisella mittauksella lisämaa oli vedetty virtalukolta tulevaan 12V herätejohtoon

Onneksi ei maadoittanut joka kerran. Herätteestä suli eriste, muttei vaurioittanut muita johtoja. Myös releen käyttöjännite on virtalukon ohjaama, joten jätin herätteen pois ja hypytin käyttöjännitteestä. Taas starttaa.
Lisämaa on kuvassa punainen.
