Koska
850 tuli "pakolliseksi välihommaksi", viivästyi F250 koneen kasaus entisestään.
Sunnuntaina aloittelin sen verran, että pesin lohkon. Luonnollinen ruosteenruskea pinta ulkokuoreen sai jäädä. Maanantaina pyyhkäisin pytyt käsihoonilla ja asensin kampiakselin sekä nokan. Hyvin pyörii käsin. Runkopukkien isompien pulttien momentti 160Nm +90° selittikin sen miksi avatessa sai vääntää ihan riittävästi. Kuten nyt kiristäessäkin.

Tänään laitoin nokan päittäislaakerin ja nokkapyörän, putsailin öljypohjan ja koneen takapäätylaipan asennuspinnat(vaikka uriin tuleekin kumitiiviste).

Öljypohjaan kiinnitin imuputken, loiskelevyn ja öljyjäähyn. Asensin takapäätylaipan ja uuden takastefan perään. Öljypumppu on jakopääkopassa kampiakselin pyöritettävänä ja epäilystä oli miltä siellä näyttää. Aika naarmuiselta. Jakopääkopan puolellakin on naarmuja, muttei mitään niin pahaa. Eli uusi pumppu tilaukseen.


Huonoimmat kiertokanget heitin roskiin jo aiemmin. Nyt tein tarkemman karsinnan silmä- ja sormimääräisesti. Jäljelle jäi sarja joissa alapäät vaikuttavat mittauksen perusteella pyöreiltä.
Kannet vein Viitikolle työstettäväksi. Pakopuolen seetit ajetaan uusiksi, imupuolelle riittää läppäys ja tasosta otetaan pikku siivu.