Autoracing  KL-varaosat

Vetoakselin irroitus

  • 11 Vastauksia
  • 7760 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MiroJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vetoakselin irroitus
« : 21.12.2019, 12:02:47 »
Millä helvetin konstilla kuskin puoleinen vetoakseli lähtee irti volvo v70? kaks tuntia nytten vääntäny sorkkaraudalla eikä meinaakaan lähteä.

Poissa GHOST

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4293
  • Rehellisyys maan perii
Vetoakselin irroitus
« Vastaus #1 : 21.12.2019, 12:25:16 »


Joku vois ehkä neuvoa,mutta vuosimalli olis varmaan hyvä ilmoittaa

Poissa MiroJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Vetoakselin irroitus
« Vastaus #2 : 21.12.2019, 12:31:21 »
Vuosimalli 2000, 2.4 Vapari automaatti kyseessä

Poissa Turbo 242

  • Hankintapäällikkö
  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10227
  • Teiden tukko
Vs: Vetoakselin irroitus
« Vastaus #3 : 21.12.2019, 12:55:36 »
Lekalla napautus sorkkarautaan? Joku kirjoitteli johonkin topiciin, että oli tehnyt puustaan kiilan, jolla pakottamalla oli lähtenyt.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa GHOST

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4293
  • Rehellisyys maan perii
Vs: Vetoakselin irroitus
« Vastaus #4 : 21.12.2019, 13:16:53 »



.Vuosimallia 2000 on kahta korimallia.

Poissa MiroJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Vetoakselin irroitus
« Vastaus #5 : 21.12.2019, 13:22:09 »
Pahoittelut, mk2 korimalli kyseessä

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Vetoakselin irroitus
« Vastaus #6 : 21.12.2019, 14:37:54 »
Vetoakseli irtoaa navasta parhaiten hydrauliprässillä. Booreihin on saatettu laittaa liimaa ja akseli on tautisen tiukasti kiinni. Siis aivan h*lvetin tiukasti. Ei auta isotkaan lekat ja ulosvetäjät. Ne menevät vain rikki

Navan voi myös rälläköidä kappaleiksi. Ei mikään nätti pikku homma todellakaan.. ;D
« Viimeksi muokattu: 21.12.2019, 14:41:16 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa MiroJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Vetoakselin irroitus
« Vastaus #7 : 21.12.2019, 15:29:28 »
Juu tosiaan se puoli joka on laatikossa kiinni... sorkkarauta ollu välissä ja väännetty ja käännetty on ja ei millään.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Vetoakselin irroitus
« Vastaus #8 : 21.12.2019, 15:53:42 »
Ai laatikon puoli. Sehän lähtee kapsauttamalla. Jos ylettömästi tarttee voimaa niin jotain pielessä.

Luepa tämä:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=775.0
« Viimeksi muokattu: 21.12.2019, 15:58:07 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Arponen

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 507
  • www.vrcf.fi
Vs: Vetoakselin irroitus
« Vastaus #9 : 21.12.2019, 15:54:34 »
Yks kääntää oikeestaan vaan liian vinoon, kahella kun pääsee mahollisimman vastakkain niin irtoaa nätisti. Viimeeks kun irrottelin niin aika pien piti olla toinen rauta, että mahtu tarpeeks eri kohasta tarjoomaan vipuvartta
Volvo 740 '88 -ÖRRi
Volvo XC70 D5 '10
Valmet 359D

Poissa MiroJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Vetoakselin irroitus
« Vastaus #10 : 21.12.2019, 17:40:45 »
Yks kääntää oikeestaan vaan liian vinoon, kahella kun pääsee mahollisimman vastakkain niin irtoaa nätisti. Viimeeks kun irrottelin niin aika pien piti olla toinen rauta, että mahtu tarpeeks eri kohasta tarjoomaan vipuvartta
Ei oikeen onnannu vaikka tätäki yritin, se nivel tosiaan ihan vähän liikkuu sivuille kun heiluttaa, mutta ulospäin ei oikein tule

Poissa pihlaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: Vetoakselin irroitus
« Vastaus #11 : 21.12.2019, 18:04:07 »
Ongelmahan on siinä , että mehulingossa vetarin boorit on laatikon puoleisesta päästä kaikelle paskalle alttiina, toisin kuin manuissa joissa laatikkoöljy "voitelee" booreja. Eli automaatin vetarissa on yleensä ruostepaskaa navassa / booreissa, jolloin c-klipsi ei pääse painumaan kasaan. Muutama vuosi sitten taistelin yhden xc:n vetarin kanssa kunnolla. Liuotusta, sorkkista, puukiiloja yms. Lopuksi rakensin vetarikupin ympärille ulosvetäjän kynnet raudoilla toisiin kiinni, niistä metrin ketju ja 10kg:n massa ketjun toiseen päähän. Meinasi volvo tippuu autonosturilta, mutta vetari ei irronnut. Siihen loppui usko, kohta olisi laatikko jo haljennut ;D. Joissakin lähtenyt sorkilla 2 puolelta, mutta pahimmillaan on todella tiukassa    ::)

 

Futurez  Kulkukoira