Futurez  Kulkukoira

Volvo V70 - Syöpii liikaa polttoainetta ja laiska?

  • 7 Vastauksia
  • 6869 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Shadow_Fi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Moro kaikille,

Laitan pyynnöstä viestin tänne. Elikkä yhdessä volvossa, joka on V70:nen 1998 vuosimallia 2,5 (2,4) on kulutus ja laiskuus ongelmat.

Autossa on kaikki paitsi turbo.

Voiko tässä mallissa olla kaasuläppä ongelmia? Jos voi, niin ei kait se rikki voi mennä? Eikö tuossa vollessa se ole mekaaninen? Voiko sen puhdistaa jollain superduper mömmöllä polttoainetankin kautta?

Mulla esim., kävi sellainen mielessä, että jos tuon tankkais täyteen E85 etanolivodkalla? Jospa tuo huuhtelisi vähän tuota? Vai menneekö Volvossa joka paikka tukkoon kun karstat lähtee uimaan? :D Entä tuleeko jotain sähkövikoja etanolista? Onko kokemuksia?

En itse ainakaan keksi muuta kuin kaasuläppä vikaa. En kyllä tyhjäkäynnillä huomaa että olisi tulpat jotenkin huonot. Mutta varmaan nekin kannattaa vaihtaapi. Ja myös ilmaputsarin.

Vai onko nämä V70 vaan niin laiskoja ja siihen on pakko tyytyä?  :nohnoh

Mistä tietää et onko "katti" tukossa? Eikös sekin voi syödä melkoisesti tehoja?  ::)

P.S
Moottori: B5254S

P.P.S
Keskikulutus: 13,5
70km/h: 7-8l/100km
90-100km/h: 8-9l/100km
« Viimeksi muokattu: 24.10.2011, 18:22:59 kirjoittanut Shadow_Fi »

Poissa Hammiska

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • Wolwoilu on hauska ja kallis harrastus
Vs: Volvo V70 - Syöpii liikaa polttoainetta ja laiska?
« Vastaus #1 : 24.10.2011, 19:16:24 »
Niin, ainahan vollet on olleet kovia syömään ja mitään ei tapahdu vaikka kuinka polkee :P. Mulla on nuo kulutukset samaa luokka lukuunottamatta keskikulutusta, joka asettuu maantiellä 8,5 pintaan ja sekalaisessa 9-10 pintaan. Kone on sama ja 170 hv versiolla.

Kaasuläpän voi puhdistaa esim. puhdistussprayllä, joka melkein on vuosittainen projekti. Antaako mitään vikakoodeja?
945 2,0 GLE -91 (myyty)
V70 1998 2,5/20V
Renoo Megane I 1,6 -02 (myyty)

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Volvo V70 - Syöpii liikaa polttoainetta ja laiska?
« Vastaus #2 : 24.10.2011, 19:19:40 »
Elä sinne sitä E85:sta laita.. Ei toimi sillä ilman ohjelmointia. Tulpat on helppo ja kustannustehokas huolto kohde. Ja onpahan sitten vaihdettu  O0
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Koo Pee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 - Syöpii liikaa polttoainetta ja laiska?
« Vastaus #3 : 24.10.2011, 19:46:35 »
Elä sinne sitä E85:sta laita.. Ei toimi sillä ilman ohjelmointia. Tulpat on helppo ja kustannustehokas huolto kohde. Ja onpahan sitten vaihdettu  O0

Syitä voi olla monia, kulukeeko yli 200km/h  ;)jos ei jossain vikaa>käy sitten radalla koittaa liikenteessä voipi joku kuolla.

Ne koodithan kertoo eri tapahtumista ja ongelmista myöskin>päästötkin antaa vinkkiä kulutukseen ,katin toimintaan jne.. >eli rahalla selviää.

Mieluummin ruiskun putsausainetta/98 okt tankkiin kuin etanolia.

Putsari,tulpat,johtojen testaus>vastusmittarilla kattelee muuttuuko arvot, kun johtoja vääntelee,jakajan kosketuspinnat/pyörijän tarkastelua>jotenkin muistelen ,jotta 2000-2500rpm paikkeilla voi vedot heiketä tulppien hyytyessä??

Mikähän lienee ajokilometrimäärä/edellisen huollon jälkeen cruisailtu matka?

Poissa Möykky

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 - Syöpii liikaa polttoainetta ja laiska?
« Vastaus #4 : 25.10.2011, 12:36:03 »
Elä sinne sitä E85:sta laita.. Ei toimi sillä ilman ohjelmointia. Tulpat on helppo ja kustannustehokas huolto kohde. Ja onpahan sitten vaihdettu  O0

Höpö höpö, v70 matalapaine turbiini kulkee e85:lla vallan hyvin ilman mitään ohjelmointeja.

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: Volvo V70 - Syöpii liikaa polttoainetta ja laiska?
« Vastaus #5 : 25.10.2011, 18:36:42 »
Niinno, eikö alkuperäinen ajatus ollu putsata kaasuläppää tankkaamalla jotain erilaista sinne...?
Noh, suuttimethan ei ole ennen kaasuläppää, eli taitaa olla aika mahdotonta... ::)

Tässä kun kuitenkin on mekaaninen kaasuläppä, niin vika tuskin siinä on.

Ensin kaikki perushommat kuntoon, eli perus huolto-osat uusiksi (tulpat, suodattimet, jakajan osat jne.).
Noiden jälkeen voisi lähteä epäilemään vaikka lambda-anturia..
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Koo Pee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 - Syöpii liikaa polttoainetta ja laiska?
« Vastaus #6 : 25.10.2011, 23:38:17 »
Juu, jos haluaa poltella kalliimmat ensin niin olikos ECU ja IMM  ja katti sitte seuraavat kokeilut?>sytytystulppia,öljyjä,putsareita jne. perushuoltoa ei ainakaan turhaan tehne, varsinkin jos huoltohistoria epäilyttää.
Eli koodin luku maksaa 30-50e ja ekakerralla voi olla vaikka 10 vikakoodia>nollaus ja uusiksi niin selviää jotain järkevämpää.>ahneimmat veloittaa toisestakin luvusta erikseen.
Huomattavan paljon edullisempaa kuin arpoa ECU,KAT ja IMM uusiksi turhaan? :P.


Poissa Fellah

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 - Syöpii liikaa polttoainetta ja laiska?
« Vastaus #7 : 04.11.2011, 07:13:43 »
Kaippa tähän vois heittää mun edellisen v70:n lukemat.. Jos tollasille lukemille ois päässy, oisin ollu enemmän ku tyytyväinen.. ;)

Keskikulutus pyöri 14-16L/100km.
Matkarallia ja pensaa palo 12-14L/100km
Kaupungissa kauho 18-22L/100km

Ja olihan se turbo.. Ja jotai oli rikkipoikkipäinveetä.. Mut ei koskaa selvinny mikä oli... :(
Kaikkea kokeiltii, mut ratkasua ei löytyny. Vikakoodejakaa ei tullu.
Eipä volvoilla enää. Ehkä tulevaisuudessa.
3 mazdaa pihalla. 6, 6, ja Xedos-6

 

Carcom Oy  Elekma