Taisi ongelma poistua kun keskustelu loppui kuin seinään.
Arvaus: Osti Toyotan...
Japanilaisten autojen omistajien kun ei tarvitse viettää iltoja konepellin alla, että pääsisi seuraavana päivänä töihin. Konepeltikin on auennut joskus vahingossa hihan tarttuessa avausvipuun jalkatilaa imuroidessa.
Itselläni kokemusta kahdesta autoparista (Sunny -87 & 745 -87 ja V70 -01 ja Primera-03), joista koskaan ei vielä ole tarvinnut epäillä että pääseekö "japsilla" perille. Näin autojen pitää toimia. Päivittäinen konepellin alla nuohoaminen ei ole normaalia...

Mutta alkuperäiseen kysymykseen: "Kellään vinkkejä miten liikkeen saa suostumaan kaupan purkuun?"
Onko tästä myyjäliikkeen kanta selvinnyt vaikka henkilökohtaisella käynnillä paikan päällä. Sähköpostiin varmaankin jättävät tarkoituksella vastaamatta luottaen asiakkaan väsymiseen.
Itse sain volvoni ilmamassamittarin hinnasta puolet pois, kun kävin asiallisesti myyjän kanssa juttelemassa. Luin tuolloin juuri tuota samaista takuu ja virhevastuu -dokumenttia ja kävin ennen myyjän juttusille menoa vielä paikallisen kuluttaja-asiamiehen konttorissa selvittämässä tilanteeni ja kuuntelemassa neuvoja. Näistä totesin että "uutena ja hienona" ostamani auto onkin takuu- ja virhevastuumielessä loppuunajettu romu.
Tässä tietty on hieman isommasta kustannuksesta kyse ja voisi olla perusteltua kysyä myyjän halukkuutta tulla vastaan esim. vaihtokoneen hinnassa. Vaikka olen kuullut positiivisiakin tapauksia korvausmielessä niin omalle kohdalleni niitä ei ole sattunut -aina on oma visa vinkunut. Vaikka koneen vaihto onnistuisikin niin luottamuksen palaaminen auton toimivuuteen kestänee todella kauan.
Omalle kohdalle sattuneista tapauksista oppineena asennoidun autokauppaan siten, että vaihtoauto on laitettu kiertoon, kun siihen on ilmennyt jokin tarve isommalle huollolle tai korjaukselle. Laitetaan sitten seuraava omistaja/liike maksamaan sen korjaus. -pessimisti ei pety...
Itse suhtaudun auton huoltoon siten, että ammattilaisten huoltamassa autossa ei pitäisi olla pommia odottamassa. Siitä ainakin itse olen kuvitellut maksavani -voin kuvitella väärinkin. Tässä topicissa oli pari sivua sitten ettei määräaikaishuollossa mitään kaavakkeen ulkopuolista toimenpidettä tehdä. Onko huollon sisältö silloin asiakkaiden tarpeita vastaava?
Auton huoltohistoriasta puolestaan ei ole mitään varmuutta jos ei niitä ole itse tehnyt/teettänyt -kuitteja ja leimoja saa liian helposti väärennettyä. Tämän vuoksi olen itse suosinut pitkiä "parisuhteita" autojeni kanssa.
Auton jokainen osa menee joskus rikki - siitä ei pääse yli eikä ympäri.