Nämähän voi, ja vuotavatkin oikeastaan joka paikasta.

Ensimmäinen toimenpide on koittaa pestä/puhdistaa moottori niin että vuoto on yleensäkin mahdollista paikantaa ellei vuoda solkenaan kun käy.
-venttilikopan tiiviste, tämä kovettuu ajan kanssa ja rupeaa vuotamaan, helppo ja nopeahko vaihtaa mutta näitä on tarjolla ainakin kolmea erilaista. VW,Audi,Volvo.
-turbon paluuöljyputki, koneen takana alhaalla
-öljypohjankin tiivistys pettää aikanaan, tämä ei kuitenkaan yleensä vuoda niin paljoa että näkyisi kulutuksessa vaan sotkee
-jakopäässä voi vuotaa öljypumpun lättytiiviste, tässähän ö-pumppu on leveä lätkä koneen jakopäässä
-alipainepumpun jalan tiiviste kanteen
-kampiakselin stefa(t)
-nokka-akselin stefa(t)
Tukkeutunut huohotin voi aiheuttaa kovaa öljyvuotoa, se musta lätkä venttiilikopan päällä.