KL-varaosat  Race.fi

Auton nykiminen tasakaasulla, dpf+egr poistettu

  • 67 Vastauksia
  • 13086 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa M141

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
  • www.vrcf.fi
Vs: Auton nykiminen tasakaasulla, dpf+egr poistettu
« Vastaus #45 : 16.03.2020, 14:56:12 »
Imusarjakopassa on pelkät kumitiivisteet ilman liimaa. Varmaan hyvä varata uudet, ite pistin kyllä vanhoilla kasaan kun putsasin imusarjan.
https://spareto.fi/tuotteet/hm5289-tiivistesarja-vent-koppa

Suuttimien paluuputkien nipoissa vhreät o-renkaat joiden kokoa en nyt muista. Paikallisessa osaputkassa oli tarvikesarja näillekkin suuttimille missä nippoja, jousia ja o-renkaita. Ei tarvinnut ostaa koko paluuletkusarjaa.
https://spareto.fi/tuotteet/0840055-letku-polttoaineen-ylivuoto

Poissa Riverbeach

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: Auton nykiminen tasakaasulla, dpf+egr poistettu
« Vastaus #46 : 16.03.2020, 16:55:59 »
Imusarjakopassa on pelkät kumitiivisteet ilman liimaa. Varmaan hyvä varata uudet, ite pistin kyllä vanhoilla kasaan kun putsasin imusarjan.
https://spareto.fi/tuotteet/hm5289-tiivistesarja-vent-koppa

Suuttimien paluuputkien nipoissa vhreät o-renkaat joiden kokoa en nyt muista. Paikallisessa osaputkassa oli tarvikesarja näillekkin suuttimille missä nippoja, jousia ja o-renkaita. Ei tarvinnut ostaa koko paluuletkusarjaa.
https://spareto.fi/tuotteet/0840055-letku-polttoaineen-ylivuoto
Tuossa paluuletkusarjassako siis ne o-renkaat mukana? Tuossa vähän selaili niin saattoi niitä o-renkaita erikseen saada tosiaan.
« Viimeksi muokattu: 16.03.2020, 18:37:47 kirjoittanut Riverbeach »

Poissa Riverbeach

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: Auton nykiminen tasakaasulla, dpf+egr poistettu
« Vastaus #47 : 16.03.2020, 21:09:30 »
https://www.ebay.com/itm/4x-Einspritzduse-5WS40156-9657144580-Ford-C-Max-S-max-Mondeo-Galaxy-2-0-TDCI-VDO/323867784420

Saisi kunnostetut saksasta aika huokeaan hintaan. Onko jollain kokemusta? Miten tuo panttimaksu menee? Maksanko itse postit? Ja missä kohtia se pantti maksetaan. Tuo saksa kun ei oikein taitu. En ole ihan täysin varma miten tuo menee. 50€ per suutin panttia kuitenkin tuon hinnan päälle.

Edit. Tai sitten https://www.commonraildiesels.com/volvo/v50/volvo-v50-20-d-reconditioned-siemens-diesel-injector-9657144580-9659337980/
« Viimeksi muokattu: 16.03.2020, 22:10:14 kirjoittanut Riverbeach »

Poissa gRaggi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: Auton nykiminen tasakaasulla, dpf+egr poistettu
« Vastaus #48 : 17.03.2020, 10:00:51 »
https://www.ebay.com/itm/4x-Einspritzduse-5WS40156-9657144580-Ford-C-Max-S-max-Mondeo-Galaxy-2-0-TDCI-VDO/323867784420

Saisi kunnostetut saksasta aika huokeaan hintaan. Onko jollain kokemusta? Miten tuo panttimaksu menee? Maksanko itse postit? Ja missä kohtia se pantti maksetaan. Tuo saksa kun ei oikein taitu. En ole ihan täysin varma miten tuo menee. 50€ per suutin panttia kuitenkin tuon hinnan päälle.

Edit. Tai sitten https://www.commonraildiesels.com/volvo/v50/volvo-v50-20-d-reconditioned-siemens-diesel-injector-9657144580-9659337980/

On kyllä edullisia hintoja, katoin että 1.6d suuttimet olivat 79€.

Poissa M141

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
  • www.vrcf.fi
Vs: Auton nykiminen tasakaasulla, dpf+egr poistettu
« Vastaus #49 : 17.03.2020, 10:30:53 »
Ompa tosiaan edullista.....pessimistisesti ajateltuna liiankin. Suutinta kohden jää vajaat 17€, jolla pitäis saada uudet kärjet + muut tarvittavat huoltohilut, työpalkka jne. Väkisinkin tulee mieleen, että suuttimet vain puhdistetaan, ajetaan testerillä ja niputetaan setiksi jotakuinkin rajojen sisään menevät. Paskimmille sitten oikeasti korjaus ja myynti jollain muulla kanavalla jq hinnalla.

Poissa M141

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
  • www.vrcf.fi
Vs: Auton nykiminen tasakaasulla, dpf+egr poistettu
« Vastaus #50 : 17.03.2020, 10:36:43 »
Tuossa paluuletkusarjassako siis ne o-renkaat mukana? Tuossa vähän selaili niin saattoi niitä o-renkaita erikseen saada tosiaan.
Ainakin ne sarjat mitä nähny niin tulee mukana. Jotkut huollot vaihtaa ton sarjan aina kun pitää paluunippoja irrotella. Alkavat vuotamaa herkästi, o-renkaisiin hyvä rasva paikalleen laittaessa niin ei leikkaannu.

Poissa Riverbeach

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: Auton nykiminen tasakaasulla, dpf+egr poistettu
« Vastaus #51 : 17.03.2020, 17:22:37 »
Noniin, sain korjaamon diagnoosin tähän asiaan ja toivon että se olisi nyt siinä. He etsivät polttoainelinjan vuotoa, paineistivat mutta letkuissa ei vikoja. Mutta huomasivat kuitenkin että suodattimelta lähtee kuplia kierrosten noustessa ja havaitsivat pienen hiushalkeaman suodatin kotelosta. En tiedä sitten kauan siinä ollut, heinäkuussa vaihdoin suodattimen viimeeksi ja vika ilmeni vasta nyt tämän vuoden puolella. Enkä kyllä sitä sen ihmeellisemmin kiristänyt kun ennenkään. Mutta annan nyt korjaamon vaihtaa tuon kotelon, niin jos ei vika häviä vaihdolla niin voin sitten alkaa neuvottelemaan vaihtokustannuksista. Pessimisti ei pety. Kiitos teille vinkeistä ja neuvoista.
« Viimeksi muokattu: 17.03.2020, 17:27:00 kirjoittanut Riverbeach »

Poissa Riverbeach

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: Auton nykiminen tasakaasulla, dpf+egr poistettu
« Vastaus #52 : 24.03.2020, 12:57:52 »
Juu, ei se tuolla korjaantunutkaan. Maanantaina lisätutkimuksiin.  >:( On nää kyllä ihme juttuja välillä.

Poissa M141

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
  • www.vrcf.fi
Vs: Auton nykiminen tasakaasulla, dpf+egr poistettu
« Vastaus #53 : 25.03.2020, 13:05:20 »
No jopas...Jos mahollista niin loggeria kiinni ja kunnon lenkki, mistä talteen dataa nykimisestä ja verrokiksi normaalista toiminnasta. Hallissa tai paikallaan ei välttämättä saa vikaa näkyviin.

Hyviä kokemuksia esim. Delphin purkista, joka tallettaa muistikortille halutut parametrit. Lisäksi saa napin painalluksella merkki "täpän" dataan, jos tapahtuu jotain mielenkiintoista juuri sillä hetkellä. Ei tarvii läppäriä välttämättä mukaan.

Onko viassa mitään yhdenmukaisuutta? Vaikuttaako lämpötila, kosteus, ajetun matkan pituus jne?
Suutinpuolelle edelleen kyllä viittaisi.

Poissa Riverbeach

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: Auton nykiminen tasakaasulla, dpf+egr poistettu
« Vastaus #54 : 25.03.2020, 18:09:20 »
No jopas...Jos mahollista niin loggeria kiinni ja kunnon lenkki, mistä talteen dataa nykimisestä ja verrokiksi normaalista toiminnasta. Hallissa tai paikallaan ei välttämättä saa vikaa näkyviin.

Hyviä kokemuksia esim. Delphin purkista, joka tallettaa muistikortille halutut parametrit. Lisäksi saa napin painalluksella merkki "täpän" dataan, jos tapahtuu jotain mielenkiintoista juuri sillä hetkellä. Ei tarvii läppäriä välttämättä mukaan.

Onko viassa mitään yhdenmukaisuutta? Vaikuttaako lämpötila, kosteus, ajetun matkan pituus jne?
Suutinpuolelle edelleen kyllä viittaisi.
Sanotaan että enemmän nypyttää kun auto on lämpöinen. Mutta, muuten ulkotilan lämpötilalla/säällä ei ole mitään merkitystä. Parhaiten saa nypytyksen kun nelosvaihteella 2tonnin kierroksilla tasakaasulla vetelee ja tapahtuu joka ajokerralla, mutta kun kaasua polkasee niin nypytys loppuu. Tuo korjaamon testeri ei lukenut noita vdo:n suuttimia, kun yrittivät korjausarvoja katsoa. Mutta menee nyt vissiin jollekkin vähän enemmän vianetsintää harrastavalle asentajalle. Liike korvaa tuon edellisen suodattimen kotelon vaihdon kun ei vika lähtenyt sillä. Joo, voi toki olla suuttimet. Annan ammattilaisen räpeltää ja tuo datan kerääminen olisi myös hyvä juttu, jos ei ala suosiolla vikaa löytymään.

Poissa Riverbeach

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: Auton nykiminen tasakaasulla, dpf+egr poistettu
« Vastaus #55 : 30.03.2020, 18:52:32 »
Dodiin, korjaaja kävi testiajolla ja katsoi dataa. Missään anturi arvoissa ei vikaa nykimisen aikana. Mutta korjaaja kuunteli että alipaineventtiili joka ohjaa turbon kelloa, niin pitää jotain hakkaavaa ääntä. Kuulemma kone rauhoittui paljon kun sen anturin piuhan otti pois. Olen kuitenkin vaihtanut tämän anturin tammikuussa jo uuteen, kun epäilin nykimisen johtuvan siitä. Sitten hän paikallisti ulinaa nykimisen aikana, joka sitten kuului, jos ymmärsin oikein sellaisesta kuin alipainekotelo. Sijaitsee imusarjan alapuolella. Sitä tuossa äsken katsoin niin löysin päältä oe numeron(9646411180). Sellaisen saisi parilla kympillä käytettynä kun selailin. Mitäs olette mieltä tästä vikadiagnoosista? Ja äsken vaihoin vanhan alipaineventtiilin takaisin, nykiminen ei ainakaan loppunut. Eli en tiedä onko siinä oikeasti vikaa? Tuon kotelon nyt voinkin uskoa jos siellä olisi pieni halkeama.
« Viimeksi muokattu: 30.03.2020, 22:30:54 kirjoittanut Riverbeach »

Poissa Riverbeach

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: Auton nykiminen tasakaasulla, dpf+egr poistettu
« Vastaus #56 : 09.04.2020, 19:44:44 »
Kertokaas nyt oikeesti että miten toi alipaineventtiili toimii jos otan johdon irti? Vaihdoin ton alipainekotelon ja ei vaikutusta mihinkään. Oikestiko toi tammikuussa vaihettu venttiili on rikki? Ja edellinenkin oli tallessa niin teki silläkin samaa vaikka ei alunperin vanhassakaan vikaa ollut. Otin venttiilin johon irti ja turbo tuli mukaan myöhemmin ajon aikana mutta nykiminen kuitenkin jatkui. Toimiiko tuo venttiili jotenkin vaikka otankin johdon irti? Onko ainoa keino kokeilla venttiilin toiminta ostamalla uusi? Ja jos ei vaihdolla tokene niin onko kymenlaaksossa jotain pätevää vian etsintä taitoja omaavaa asentajaa? Voin ajaa kauemmaskin tarpeen tullen.
« Viimeksi muokattu: 09.04.2020, 19:47:07 kirjoittanut Riverbeach »

Poissa Riverbeach

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: Auton nykiminen tasakaasulla, dpf+egr poistettu
« Vastaus #57 : 11.04.2020, 17:36:33 »
Kokeilin ajaa ilman alipaineventtiilin johtoa ja otin varmuudeksi turbon kellolle lähtevän alipaineletkun irti. Ei mitään vaikutusta nykimisee. Voiko tästä päätellä jotain? Ei myöskään jättänyt vikakoodeja kun pidin johtoa irti? Miksiköhän? Vai olisiko pitänyt ajaa kauemmin?

Poissa sukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: Auton nykiminen tasakaasulla, dpf+egr poistettu
« Vastaus #58 : 11.04.2020, 21:10:48 »
Tuleeko säätimelle 3 letkua ja voiko ne olla ristissä? Tuskin noin uusi osa olisi rikki vielä. Muutenkin eniten tässä häiritsee miksi nelosella vika tuntuu selkeiten,eikä vaikka vitosella samoilla 2000 kierroksilla.

Vikakoodia ei tule välttämättä jos säätyvät siivet ovat asennossa joita käytetään korkeammilla kierroksilla.
Parhaiten omalla kohdalla olen saanut vikakoodin vastaavissa tapauksissa esiin laittamalla toiseksi isoimman vaihteen päälle (manuaalissa) ja noin 1300-1500 kierroksilla laittanut kaasun pohjaan ja pitänyt siellä kunnes alkaa olla 3000rpm. Automaatilla joutuu enemmän rauhassa painaa kaasun pohjaan ettei vaihda pienempää. Testatessa loiva ylämäki on hyödyksi että joutuu vähän kovemmalle ja saa jotain vikakoodia ehkä esille paremmin.

Poissa Riverbeach

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: Auton nykiminen tasakaasulla, dpf+egr poistettu
« Vastaus #59 : 11.04.2020, 22:33:18 »
Tuleeko säätimelle 3 letkua ja voiko ne olla ristissä? Tuskin noin uusi osa olisi rikki vielä. Muutenkin eniten tässä häiritsee miksi nelosella vika tuntuu selkeiten,eikä vaikka vitosella samoilla 2000 kierroksilla.


Vikakoodia ei tule välttämättä jos säätyvät siivet ovat asennossa joita käytetään korkeammilla kierroksilla.
Parhaiten omalla kohdalla olen saanut vikakoodin vastaavissa tapauksissa esiin laittamalla toiseksi isoimman vaihteen päälle (manuaalissa) ja noin 1300-1500 kierroksilla laittanut kaasun pohjaan ja pitänyt siellä kunnes alkaa olla 3000rpm. Automaatilla joutuu enemmän rauhassa painaa kaasun pohjaan ettei vaihda pienempää. Testatessa loiva ylämäki on hyödyksi että joutuu vähän kovemmalle ja saa jotain vikakoodia ehkä esille paremmin.

Säätimelle tulee kaksi letkua ja ne on oikeinpäin varmasti. Eikä tuo nykiminen muutenkaan alkanut säätimen vaihdon yhteydessä tammikuussa. Vaihdon säätimen vain kokeilu mielessä tammikuussa kun oli vanhalla säätimellä kerran nykinyt satunnaisesti, mutta uudellakin säätimellä teki sitä satunnaisesti. Nykyään tekee tosiaan kokoajan mainitsemillani kierrosalueilla. Toki vitosellakin sitä tekee sopivassa kohdassa, huomasin tampereelle ajaessani että aika nykivää menoa oli vitos vaihteellakin, kolmos vaihteella ja siitä alespäin ei nyi tasakaasulla. Mutta tasakaasu on se juttu tässä ja pahimmillaan 2tonnin kierroksilla sitä tekee nelos ja vitos vaihteella, ajan vain enemmän kaupunki ajoa nykyään niin tullut nelosella huomattua parhaiten. Alamäessä 2tonnin kierroksilla ei tapahtu mitään mutta sellaisella tasaisella tiellä tulee parhaiten esiin. Korjaaja kävi tosiaan dataa katsomassa ajonaikana, sanoi että railpaineet heittelehtisivät nykimisen aikana jos suuttimissa vikaa(ei heittelehtinyt) ja muutenkin anturiarvot näyttivät auton pyytämiä arvoja, sekä järkeviä lukuja. Saan yhden myymälän kautta kokeilla uutta alipaineventtiiliä pääsiäisen jälkeen, kokeilen häviääkö vika. Epäilen kyllä kun tänään otin anturin liittimen irti ja letkunkin niin ei vaikuttanut nykimiseen tosiaan ollenkaan. Turbo vaan tuli vähän myöhemmin mukaan.
« Viimeksi muokattu: 11.04.2020, 22:40:50 kirjoittanut Riverbeach »

 

KL-varaosat  Race.fi