Löysin jenkkimallin korjausoppaasta selostuksen, jonka mukaan ACC:ssä on yhteensä neljä lämpöanturia ja kaksi näistä ovat "coolant thermal switch" ja "control panel sensor". Jälkimmäinen on ilmeisesti lämppärin säätimien yhteydessä ja ensimmäinen mittaa syylärinesteen lämpöä.
Sitten: jos lämppärin paneelin anturissa on alle +18 ja syylärineste on alle +35, niin
puhaltimen toiminta on estetty muissa moodeissa kuin huurteenpoisto. Voisi olla siis tuon syylärinesteanturin vika aivan kuten TVS ehdotit. Nyt sitten tämän paikallistaminen: tämä taitaa olla se pieni mutikka joka on lämppärin kennolle tulevassa letkussa koneen takana. Luulin ensin että tässä on sähköinen lämppärin hana, mutta nähtävästi hanan on vain joku jättänyt letkun välistä kokonaan pois.
Mielestäni pistin tuohon mutikkaan kaksi piuhaa paikalleen konetta takaisin asentaessa mutta tarkistetaan tämän komponentin toiminta ja piuhoitus. Kiitos

(Olen kyllä sitä mieltä että jos autossa sisällä on esim. -25 astetta ja syylärineste on 0-asteista, niin olisi ihan kiva saada jo puhallusta lattialle ettei varpaat jäädy. Nythän ilmeisesti laitteen suunniteltu toiminta on semmoinen että puhallin suostuu pyörimään tuossa tilanteessa vain huurteenpoistoasennossa ja se tarkoittaa puhallusta vain tuulilasille.)