Proturbo  Autodiagnoosi

Xc60 D4 kolkattava käyntiääni

  • 20 Vastauksia
  • 6903 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Xc60 D4 kolkattava käyntiääni
« Vastaus #15 : 27.02.2020, 14:02:26 »
Liqui moly injector cleaner tai Forte advanced diesel fuel conditioner. Tällä hetkellä menossa Motul Diesel system clean.
Koitin hakea tietoa, että sopiiko Liqui moly ja Forte autoon, jossa DPF, mutta mistään en moista tietoa löytänyt. Onko riskiä, että aiheuttaa harmia siellä suunnalla?

Olen käyttänyt Fortea D5 Volvossa jossa dpf. Myös STP vastaavaa (joku complete diesel clean tjsp). No problems

Tuota Fortea myivät sinisen tiskiltä. Joskus jostain luin että olisi kai jotenkin huoltoliikkeiden suosimaa. Kai.. Taitavat kuitenkin olla yhdensortin "hopeavettä" kaikki. Itse kuitenkin olin kuulevinani eron käyntiäänessä
« Viimeksi muokattu: 27.02.2020, 14:05:24 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa geego

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: Xc60 D4 kolkattava käyntiääni
« Vastaus #16 : 20.03.2020, 14:44:29 »
No nyt on pari pulloa eri lisäaineita käytetty, STP ja Motul vaan eipä tunnu kalkatus loppuvan. Kilometrejä on äänestä huolimatta tullut pari tuhatta lisää joten olettaisin ettei ihan akuutista ongelmasta ole kyse. Seuraavaksi ajatus tilata esim ebaysta uusi suutin ja koodata se itse paikalleen, mikäli se koodauksen vaatii. Ohjelmistoa en itse muuta omista kuin Delphin, mutta mahtaako sen kanssa päästä Volvon suuttimiin miten hyvin käsiksi? Mersuun sen kanssa tuo koodaus onnistui.

Poissa J.S.P.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: Xc60 D4 kolkattava käyntiääni
« Vastaus #17 : 02.10.2020, 22:48:32 »
Löytykö tähän ääneen syytä?

Poissa geego

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: Xc60 D4 kolkattava käyntiääni
« Vastaus #18 : 14.03.2021, 11:48:40 »
Tervehdys taas pitkästä aikaa.

Eipä ole vielä syytä kalkatukseen löytynyt, mutta nyt 40tkm nakutuksen kanssa ajeltuna ääni on voimistunut jo sen verran, että ongelman ääreen on taas palattu. Emppiirisen tutkimuksen perusteella nakutus kuuluu jakopään viereisen sylinterin kohdalta. Siitä suuttimesta kun ottaa johdon pois niin väittäisin nakutuksen loppuvan. Noh, tilasin saksasta tehdaskorjatun suuttimen ja koitin asennella paikoilleen. Suuttimen ohjelmointia en onnistunut tekemään, koska delphi carsin softaversio on liian vanha. Se menee nyt seuraavaksi päivitykseen, jotta koodausta pääsisi kokeilemaan. Kone toki käynnistyi ilman koodaustakin, mutta omaan korvaan kuulosti, että kalkatus jatkui uudellakin suuttimella. Sen lisäksi uusi suutin kolisi todella rajun kuulosesti kun autolla yhtään vedätti. Toiveissa olisi siis kokeilla uudemman kerran tuota uutta suutinta niin, että sen saisi ohjelmoitua onnistuneesti paikoilleen. Tällöin voisin varmistua siitä, että ääni ei suuttimesta johdu vaan ongelma on jossain muualla kyseisen sylinterin kohdalla. Toivoisin vain vian olevan suuttimessa, tuo nokan purkaminen ei jostain syystä liikaa houkuttele.

Tässä onkin hyvä kysyä samalla, että sattuuko jollakulla olemaan satakunnassa sellaista testeriä, jolla voisi tuon suuttimen onnistuneesti koodata?

Poissa Jkuv

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Xc60 D4 kolkattava käyntiääni
« Vastaus #19 : 06.03.2023, 11:09:38 »
Joko tähän ääneen löytyi syy tai selitys?

Poissa Tohtoripuolukka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
  • "kyllä se kestää!..."
Vs: Xc60 D4 kolkattava käyntiääni
« Vastaus #20 : 09.08.2023, 01:24:46 »
Tervehdys taas pitkästä aikaa.

Eipä ole vielä syytä kalkatukseen löytynyt, mutta nyt 40tkm nakutuksen kanssa ajeltuna ääni on voimistunut jo sen verran, että ongelman ääreen on taas palattu. Emppiirisen tutkimuksen perusteella nakutus kuuluu jakopään viereisen sylinterin kohdalta. Siitä suuttimesta kun ottaa johdon pois niin väittäisin nakutuksen loppuvan. Noh, tilasin saksasta tehdaskorjatun suuttimen ja koitin asennella paikoilleen. Suuttimen ohjelmointia en onnistunut tekemään, koska delphi carsin softaversio on liian vanha. Se menee nyt seuraavaksi päivitykseen, jotta koodausta pääsisi kokeilemaan. Kone toki käynnistyi ilman koodaustakin, mutta omaan korvaan kuulosti, että kalkatus jatkui uudellakin suuttimella. Sen lisäksi uusi suutin kolisi todella rajun kuulosesti kun autolla yhtään vedätti. Toiveissa olisi siis kokeilla uudemman kerran tuota uutta suutinta niin, että sen saisi ohjelmoitua onnistuneesti paikoilleen. Tällöin voisin varmistua siitä, että ääni ei suuttimesta johdu vaan ongelma on jossain muualla kyseisen sylinterin kohdalla. Toivoisin vain vian olevan suuttimessa, tuo nokan purkaminen ei jostain syystä liikaa houkuttele.

Tässä onkin hyvä kysyä samalla, että sattuuko jollakulla olemaan satakunnassa sellaista testeriä, jolla voisi tuon suuttimen onnistuneesti koodata?

Löytyikö tähän mitään? Kuulostaa erittäin paljon samalta kuin omassa. Mikäli joskus päädyt taas käymään täällä foorumilla niin olisi kiva kuulla tuosta. Jep tuossa sun videossa on täysin sama ääni
« Viimeksi muokattu: 16.10.2023, 18:22:37 kirjoittanut Tohtoripuolukka »

 

Autoracing  KL-varaosat