Lava olis nyt jokseenkin valmis.
Otti ihan liikaa aikaa ja varsinkin maalia. Ensimmäinen kerros lähti ihan huolella valumaan, jota sitten hiottiin oikein urakalla. Maalierässä oli jotain vikaa, koska se ei kuivanut oikein ja lähti valumaan ihan heti kun sitä koitti tarjota metallipinnoille. Kaiken kruunasi uusintamaalauskierroksella maalien kiehuminen. Motivaatio meinasi olla aivan totaalisen hukassa lavan kanssa aika ajoin.
Maaliksi valikoitui Hammeriten maali, ihan puhtaaksi sen saatavuuden takia. Mattana tuota ei ollut, mutta nyt tuon vetää mataksi jälkikäteenkin melko vaivatta ( kun nyt on harjoiteltu oikein urakalla ), mikäli siltä alkaa tuntua. Kiiltävä maali ei anna yhtään pohjille armoa, jonka vuoksi mattaa vielä kaavailin tuohon. Annetaan nyt taas mokoman hakea motivaatioo. Ja jos alkaa tuntua siltä, että ilman pressua ei voi ajaa, nykäsee pressun vaan päälle.





Lavan pohjaan tuli pensseli / tela maali, joka jäi sellaisekseen. Lavan reunat hioin epäkeskolla ja maalasin sumupullolla samalla sävyllä uusiksi. Laiska ja hiukan kyrpiintynyt kun olin, en jaksanut suojata oikein tarkasti reunoja.

Onneks on kiiillotusvermeet omasta takaa. Sumuraja poiis.

Lavan pohjaan saatan vielä jotain lautaverhoilua tms rakennella, mutta katsotaan sitä. Menee se noinkin, mutta on oma työmaansa pitää puhtaana ja siistinä. Ja faktahan on se, että lava saa niin paljon runtua kun siinä kuljetellaan tavaraa, ettei siinä maalia kauaa vanhene.

Kokonaisuutena: lavasta ei tullut yhtä hyvä kun olisin halunnut. Ei vaan enään yksinkertaisesti jaksanut kiinnostaa enempää kun tuon kanssa painin jo ihan liian paljon.
Periaatteessa auton voisi ottaa nyt jo ajoon, enään olis jäljellä ilmarojujen putsaus hiontapölystä, vedenerottimen lisäys ja valojen asennus kotelon sisään. Samoin tilasin turvatankkiin kulmakaulan, voisi sen askarrella joskus paikalleen, että saa tankattua OEM luukusta.
Toki sitten jos aikaa jää, voisi koko auton vielä kiilloitella läpi. Hainpa siinä myös ajovaloihin smoke-kalvoa jos ne ehtisi kalvottaa ja takavalot pitäisi lakat uudestaan. Onneks nyt on hiukan rauhallisempaa töissä ja ei tarvitse keikalla olla, niin saa aina sillon tällön autoo askarrella kuntoon.

Tämä on muuten esitelty 02/2022 AmerikanRauta magazinessa, kuvat otettu vanhan omistajan aikaan ja juttua tehty yhteistyössä hänen ja minun kanssa.
http://amerikanrauta.fi/4156/ulkonako-pettaa-gmc-sierra-sl-c-1500-89