Proturbo  Autodiagnoosi

XC90 D5 -08 / railpainesäätimen vaihto

  • 3 Vastauksia
  • 758 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kenu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • www.vrcf.fi
XC90 D5 -08 / railpainesäätimen vaihto
« : 07.03.2020, 18:53:27 »
Tervehdys
Olisin viisaammilta kysynyt neuvoja / kokemuksia, kun omassa kulkineessa reilipaineet pomppii tyhjäkäynnillä rajusti (Vidalla tutkittu), ja aiheuttaa satunnaisia nykäisyjä tyhjäkäyntiin. Lääkkeenä ajattelin vaihtaa reilitukkiin paineesäätimen, josko sillä tulisi tyytyväiseksi.
Olisin vaan kysellyt että onko porukat vaihtaneet vain säätimen, vai onko turvallisempaa vaihtaa koko jakotukki tunnistimineen ja säätiminee?


Kiitokset kommenteista ennakkoon!!

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3367
Vs: XC90 D5 -08 / railpainesäätimen vaihto
« Vastaus #1 : 07.03.2020, 18:57:35 »
Pelkkä säätimen vaihto riittää erittäin suurella todennäköisyydellä. :)

Poissa Duke

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2189
  • Näillä mennään
Vs: XC90 D5 -08 / railpainesäätimen vaihto
« Vastaus #2 : 12.03.2020, 05:58:07 »
Säädin on raili pumpussa eikä suutintukissa. Sen vaihto riittää yleensä.
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo v70 D5-05 :käyttis
Volvo v70 D4-14:käyttis
Ford Escort Xr3i - 87:kesä auto

Poissa Kenu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • www.vrcf.fi
Vs: XC90 D5 -08 / railpainesäätimen vaihto
« Vastaus #3 : 12.03.2020, 06:24:02 »
OK. Olen ilmeisesti ymmärtänyt siis asian väärin, kun oletin että pumpun kyljessä on pumpun paineregu, ja jakotukissa on rail paineen säädin.. Aina oppii uutta :)

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy