RallyBaron  Samppasport

Volvo 240 rokkiralli

  • 116 Vastauksia
  • 51844 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa sitkuura

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
    • Kaikki timantit ei oo ikuisia...
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #90 : 29.05.2011, 12:06:12 »
hyvä kuva ??? onkos etutolpat 40 vai 50 mm?? käy jossain f-cupin kisassa vakoilemassa miten ovat etupäät tehny-> pitäs kestää hyppämistä :nälkä: ja taakse vaan isompia niveliä...
Köyhän on pakko yrittää...

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #91 : 29.05.2011, 18:42:52 »
Itse asiassa etu pää on semmonen mun itse kokeilema viritys et varmaan nykypäivän jokkis miehetkin kuolis nauruun. Etu päässä on ihan vakio iskarin patruuna eli 22mm varrella. Sitten on vakio jousi jonka sisälle on laitettu lisäksi 30kg kynäjousi, vakio kallistuksen vakaaja on otettu pois ja sen kiinnikkeisiin on laitettu 240 volvon taka iskarit lisäiskariksi yläpäät on kiinni vakio iskarin takapuolella lokasuojassa. Sitten on tehty uudet kiinnikkeet alatukivarsiin veitsi vakaajalle. Iskarit ei ole kyllä vielä vääntyneet varresta vaan siitä ala osasta mihin putki kiinnittyy nyt kun vahvistettiin ne ala osat niin rupesi se alaosan putki vääntymään. Tämä vääntyminen varmasti johtuu siitä että etu pää on levitetty levike paloilla.

Poissa NRP-JP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #92 : 30.05.2011, 08:41:12 »
Kyllä se 12mm unibal pitäs kestää... meillä rossiautossa alalinkeissä 12mm ja ei ikinä problem. tarkista liikerata, se sun uusi uretaanipusla on niin kova että ei anna myöden kuten entinen kuminen... pist moempiin päihin unibal....

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #93 : 10.06.2011, 17:06:03 »
No nyt kerkesin mittailla tallilla uniball niveliä kun kävin hakemassa sitten uudet olikin tullut luultua et nivelet olisi olleet 12mm mut ne olikin 16mm ja holkit kun laittaa paikalleen niin siihen käy 12mm pultti. Siitä oli nyt sit seurannut tuo pieni ajatus virhe. Pitää nyt viikon lopun aikana käyttää iskarit irti ja tarkistaa liike radat taka-akselilta kyllä noiden 16mm pitäisi kaiken järjen mukaan kestää jos mikään ei hankaa vastaan.

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 438
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #94 : 12.06.2011, 23:02:14 »
ookko muuten tulossa kuivaniemeen ajaa rokkirallia heinäkuussa?

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #95 : 13.06.2011, 11:36:54 »
ookko muuten tulossa kuivaniemeen ajaa rokkirallia heinäkuussa?


Kyllä olisi tarkoitus tulla kaitse pitäisi tänään jo ilmottautua.

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #96 : 14.06.2011, 21:11:46 »
Viikon loppuna aloitin tutkimaan volvon vaurioita kouvolan kisan jäljiltä ja vaihtoon meni etu tolppa kuskin puolelle, hammastanko piti kiristää kun oli päässyt löystymään, kardaanin kannatin laakeri menee uusiin ja uudesta yritetään tehdä taas vahvempi tossa kuva siitä tais olla nimeltään joku y laakeri https://picasaweb.google.com/100788664114614151495/DropBox?authkey=Gv1sRgCOG2hf3N7LPtngE#5618134039196590770. Perä piti kanssa vähän yli määräistä ääntä tossa kun kardaanista sitä pyöritti ei sinänsä mitään yllättävää kun olihan sieltä jo tullut aikaisemmin hampaan palanen öljyn vaihdon yhteydessä. Öljyt pois perästä ja taas kuului ropina pytyn pohjalla https://picasaweb.google.com/100788664114614151495/DropBox?authkey=Gv1sRgCOG2hf3N7LPtngE#5618134370537440754. perä oli pettänyt täysin, välitys ja lukko olivat särkyneet todennäköisesti rymppi holkin petettyä  https://picasaweb.google.com/100788664114614151495/DropBox?authkey=Gv1sRgCOG2hf3N7LPtngE#5618134288961082578. Onneksi olin saanut ostettua varaperän mistä sain uudet osat ja tästä purettiin alkuperäinen jo säädössään oleva rymppi holkki irti ja tehtiin sorvissa putkesta saman mittainen ei pitäisi enää antaa siitä kohti periksihttps://picasaweb.google.com/100788664114614151495/DropBox?authkey=Gv1sRgCOG2hf3N7LPtngE#5618134169094410258 . Taka iskareihin piti tilata kanssa rally racelta uudet uretaani puslat koska entiset kumi puslat oli kuluneet väljiksi et ihan vaan pientä perus huoltoa pitää tehdä ennen viikon lopun kerhon jäsenten välisiä. tossa vielä pari kuvaa talilta mitä tuli räpsittyä. https://picasaweb.google.com/100788664114614151495/DropBox?authkey=Gv1sRgCOG2hf3N7LPtngE#5618134438672336258  https://picasaweb.google.com/100788664114614151495/DropBox?authkey=Gv1sRgCOG2hf3N7LPtngE#5618134470418601314

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #97 : 14.06.2011, 21:15:47 »
Aattelitko laittaa kardaanin tukilaakerin kumityynyillä kii koriin vai miten?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #98 : 14.06.2011, 22:07:57 »
Ajattelin pultata tuon laakerin latta rautaan kiinni minkä pulttaa sitten pohjaan kiinni.

Poissa NRP-JP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #99 : 14.06.2011, 22:44:25 »
Ajattelin pultata tuon laakerin latta rautaan kiinni minkä pulttaa sitten pohjaan kiinni.

 :o kui pitkään sul se laakeri on noin kestäny??

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #100 : 14.06.2011, 23:28:22 »
Laakeri rakennelma on uusi juttu tähän autoon mut kaverit on noita kokeilleet parissa eri volvossa ja hyvin on kestäneet jopa isommilla tehoillakin.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #101 : 15.06.2011, 19:51:47 »
Ajattelin pultata tuon laakerin latta rautaan kiinni minkä pulttaa sitten pohjaan kiinni.
Laakerin kestoiän kannalta olis aika kriittistä, ettei siihen kohdistu kääntäviä voimia, ja tässä ratkaisussa se on lähes mahdotonta jo moottori-loota-paketin heilumisen takia. Siksi suositankin esim lattaraudan ja tuon tukipalikan väliin jotakin pientä joustoa, kuten juuri jotakin kumityynyä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #102 : 16.06.2011, 07:39:17 »
Laakeri pääsee kyllä heilumaan tuossa pesässä et se ei ole kiinteästi siinä ja kone/vaihdelaatikko ei paljon heilu mulla kun moottorin kumityynynä toimii jääkiekot. Vaidelaatikon kumityyny on sitten camaron vaihdelaatikkon kumityyni ja on kohtuullisen jämäkkä. Moottori on ollut kolme vuotta tällä tavalla kiinni eikä ole ollut mitään ongelmia.

The moose

  • Vieras
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #103 : 16.06.2011, 07:43:42 »
tuohon laakeripesään saa vielä vaseliinitkin kuoren ja laakerin väliin. eikö totta?

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #104 : 16.06.2011, 08:06:46 »
tuohon laakeripesään saa vielä vaseliinitkin kuoren ja laakerin väliin. eikö totta?


Totta en vain muistanut itse mainita sitä.

 

RallyBaron  Samppasport