Carcom Oy  Ateho

Volvo 240 Driftmissile

  • 15 Vastauksia
  • 1886 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa emppaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • "Saa olla aika kova vakio bemari että vetää eelle"
    • Hakamaki Motorsport
Volvo 240 Driftmissile
« : 23.03.2020, 23:18:26 »
VOLVO 240 DRIFTMISSILE





Tapaushan on 1992 vuosimallin Volvo 240 SE

Auto on ollut leimassa vielä 2019 vuoden loppuun. Entinen omistaja oli nostanut alkuperäisen b230f moottorin pois ja laittanut sinne 8v Turbovirityksen keulille.
Homma kuitenkin kaatui ja motivaatio hänellä loppui.
Sain yhteydenoton että nyt olis "hyväkorinen" Volvon koppa ilman konetta ja lootaa tarjolla edullisesti niin eihän siinä auttanut kun ottaa traileri ja lähtä hakemaan auto kotiin!

Ajatatuksia on nyt ollut monenlaisia mitä tästä ruvetaan toteuttamaan, mielessä pyöri mm: b6304, joka olisi ihan mukava toteuttaa. Tai joku bmw:n kutonen vaparina mut sellaista ei vaan selkäranka anna tuonne asentaa  ;D

Mielessä on nyt alkuun b230 jollain sopivalla ahtimella. Vinokoneen viritys vaparina houkuttelisi myös mut oma osaaminen + talous ei välttämättä kestä niin pitkälle johon tämä kyseinen auto ois tarkoitus tehdä.

Laitetaan muutama kuva näin alkuun ja päivitellään lähiaikoina lisää kun töistäkin lähdetään lomautuksia "viettämään"




En osaa/saa laitettua kuvia isoiksi muuten kuin ulkopuolisen välityspalvelimen kautta, ainakaan tuolla imgBB:llä en onnistunut  :idiot2:
kokeilussa ( aijaa.com)


Volvo hommattiin 21.3.2020 



Tässä oli jälkiasenteinen pyöreälamppuisen keula, mutta minulle tullessaan ei ollut enää jäljellä kuin nappisilmän etusiivet.
swappaan tähän lähiaikoina Flathood keulan joka löytyy yhdestä purkuautostani täydellisenä. Nää etusiivet ois kaupan jos joku huolii. Ei oo mädät mut kaipaa vähän huomiota. Ilmoitus löytyy foorumilta! MYYTY!



Koppa on muuten ihan tervepeltinen mut ovet oli aivan järkyttävät. Tai no... normaalit 200srj ovet...
Hallilla oli onneksi ruosteettomat ovet joten asensin ne melkein samantien kiinni kun sain auton pelipaikoille ensimmäistä kertaa.



Näissä ovissa tälläiset Race-henkiset alumiiniset "ovipahvit", saa jäädä kiinni. jotain siihen liittyvää kuitenkin luvassa.



Hitsattavaakin löytyi, pohja ja perä on ihan ok mut ilmeisesti joskus vähän tölvitty johonkin niin kuskin puolen takaoven ja helman välistä löytyi
mielenkiintoinen pakkelikerros joten pitihän se avata.
Ainiin, ja en ole hitsari. joten saumat ei oo kauniita. kuitenkin hyvin sulaneita ja ajaa asiansa.. eihän tämä museoon ole menossa.







Jatketaan näillä. seuraavaksi vaihdetaan tosiaan toi keula, sen jälkeen maalataan kori.
väripäätös vielä meneillään mutta kyllä se siitä..


« Viimeksi muokattu: 24.03.2020, 01:07:26 kirjoittanut emppaz »
Volvo v90 1997
Volvo 240 "Driftmissile"  1992

Poissa Late240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 Driftmissile
« Vastaus #1 : 24.03.2020, 00:07:48 »
Kun kerta flathoodiksi muutat nii muista vaihtaa kans vanhemmasta volvosta se sisäilmanottoaukon ritilä ;D
Volvo 240 1988 B200K "peltoauto" &
Volvo 240 1988 B200K "papan helmi" &
Volvo 244 1983 B19A "projekti"

Poissa emppaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • "Saa olla aika kova vakio bemari että vetää eelle"
    • Hakamaki Motorsport
Vs: Volvo 240 Driftmissile
« Vastaus #2 : 24.03.2020, 01:05:06 »
Kun kerta flathoodiksi muutat nii muista vaihtaa kans vanhemmasta volvosta se sisäilmanottoaukon ritilä ;D

Tämä oli ihan hyvä pointti. Sitä tulikin tässä mietittyä eilen illalla..
Millainenhan se on hommana tehdä?  ??? Jonkunverran 200srj peltiosilla on tullut leikittyä mut tätä en oo aikaisemmin tehnyt.
Volvo v90 1997
Volvo 240 "Driftmissile"  1992

Poissa Late240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 Driftmissile
« Vastaus #3 : 24.03.2020, 09:53:25 »
Tämä oli ihan hyvä pointti. Sitä tulikin tässä mietittyä eilen illalla..
Millainenhan se on hommana tehdä?  ??? Jonkunverran 200srj peltiosilla on tullut leikittyä mut tätä en oo aikaisemmin tehnyt.



Itse en oo muuttanut mutta oon muutamassa projektissa nähny että joku vaihtanut sen pellin toiseen. Tossa on kuva yhestä nettiauto volvosta johon joku on vaihtanut sen pellin siihe.
Volvo 240 1988 B200K "peltoauto" &
Volvo 240 1988 B200K "papan helmi" &
Volvo 244 1983 B19A "projekti"

Paikalla Juho_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 533
  • vapari
Vs: Volvo 240 Driftmissile
« Vastaus #4 : 24.03.2020, 10:07:18 »
Varmaan drifting käyttöä ajatellen sitä voimaa saa olla vähän enemmän, ettei vapari vinokone välttämättä riittäisi reilumpaan vauhtiin?
N. 200hp B230 on vielä suhteellisen halpa tehdä (vähän päälle tonni sis. moottorinohjauksen), mikäli a) ite onnistuu tekemään kaiken b) saa teetätettyä edullisesti "hankalammat" työvaiheet

Tuo on mitä ite laskenut osille hintaa (uus ATecu V3, YZF-R1 läppärungot, tarvikkeet kantta ym. varten).

Ahdettu vinokone = samaa luokkaa? Ja helppo +300hp.
Toki moottorin käyttöaluetta kannattaa miettiä, kumpi sopii paremmin omaan ajotyyliin... vaparina saa konetta pyörittää aika reippaasti minkä voisi nähdä siinä mielessä plussana, vaikka sit onkin muuten vähemmän voimaa.


Ihan hyvää saumaa tuo on. Kunhan täyttyy hitsauksen yks määritelmä, ni silloin on oikein hyvä (=perusmateriaalikin sulaa eikä vaan lisäaine siihe päälle).  :D

Oliko tarkoitus vielä katsastaa vai vaan ratakäyttöön?
Imgur | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo 240 -90 | B200F+M47
Volvo V40 2.0T -02 | B4204T3

Poissa Pohjola

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • Pussit kuuluu jalkoväliin
Vs: Volvo 240 Driftmissile
« Vastaus #5 : 24.03.2020, 10:15:01 »
Perus helppo setuppi, vakio pakosarjaan hx35, tai t3/t4. Sit biltemasta hukkis ja heppaa sen pakopesään kiinni. Sit ei tarviikkaan kun turbon öljyn tulo tehä uusiks ja paluuta muokata. Jostain kattoo alumiinipäätysen välärin. Luonnollisesti sit ahtoputket jne pitää kattoo.

Suuttimet ostaisin uutena finjectorilta, ja ecu sitten vaikka sptronics tai atecu. Siinä melko varma perus setuppi eikä oo paha toteuttaa. Enemmän olisin huolissani alustan ja alusta geometrian toimivuudesta, melko karmee tommonen koittaa vakio alustalla ajaa luisussa.
245 Drifter M62B44 hx55mfs
244 BLC-240

Poissa emppaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • "Saa olla aika kova vakio bemari että vetää eelle"
    • Hakamaki Motorsport
Vs: Volvo 240 Driftmissile
« Vastaus #6 : 24.03.2020, 15:21:16 »
Varmaan drifting käyttöä ajatellen sitä voimaa saa olla vähän enemmän, ettei vapari vinokone välttämättä riittäisi reilumpaan vauhtiin?
N. 200hp B230 on vielä suhteellisen halpa tehdä (vähän päälle tonni sis. moottorinohjauksen), mikäli a) ite onnistuu tekemään kaiken b) saa teetätettyä edullisesti "hankalammat" työvaiheet

Tuo on mitä ite laskenut osille hintaa (uus ATecu V3, YZF-R1 läppärungot, tarvikkeet kantta ym. varten).

Ahdettu vinokone = samaa luokkaa? Ja helppo +300hp.
Toki moottorin käyttöaluetta kannattaa miettiä, kumpi sopii paremmin omaan ajotyyliin... vaparina saa konetta pyörittää aika reippaasti minkä voisi nähdä siinä mielessä plussana, vaikka sit onkin muuten vähemmän voimaa.


Ihan hyvää saumaa tuo on. Kunhan täyttyy hitsauksen yks määritelmä, ni silloin on oikein hyvä (=perusmateriaalikin sulaa eikä vaan lisäaine siihe päälle).  :D

Oliko tarkoitus vielä katsastaa vai vaan ratakäyttöön?


Toi vapari vois olla ton käytettävyyden kannalta ihan jees. Kattonu jonkunverran noita Driftsnliftsin videoita. Näyttää 740 Volvo menevän ihan hyvin radalla, pellin alla ilmeisesti jonkunverran Timo's Motorsin palikkaa.

Itseltäni hyllystä löytyis jo yks Köhlerin Nokka-akseli ja siihen tarvittavat hilppeet. Ihan kivat vääntöalueet sillä akselilla saisi, lähtee n. 4000/rpm mukaan.
Nosto 12,5
Duration 305 astetta.

Sen kaveriksi varmaan tulisi 2300cc kellari ja 530 kansi kairattuna ja madallettuna.

Vois nyt alkuun ainakin katsastaa ennenkuin projekti lähtee aivan lapasesta, jos vaikka pääsis tänäkesänä vielä ajelemaan!

Noh.. Nää on vielä mietteitä.. Jos tonne nyt alkuun sen b230ft koneen laittaisi Lh ohjauksella ja kasaisi siinä sivussa vaikka jonkun kivan vaparimoottorin pukissa..  8)

Volvo v90 1997
Volvo 240 "Driftmissile"  1992

Paikalla Juho_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 533
  • vapari
Vs: Volvo 240 Driftmissile
« Vastaus #7 : 24.03.2020, 18:33:45 »
Voipi just ja just riittää tuo nokka.
Jos vaparikoneen rakentamiseen päädyt, voin kyllä tarjota apua siinä.

Kansi/imu+pakosarjojen mitoitus asioissa.

Se on kyllä härsi laite se driftsnliftsin 740. :D
Aika tehokkaiden autojenkin perässä pysyy hienosti
Imgur | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo 240 -90 | B200F+M47
Volvo V40 2.0T -02 | B4204T3

Poissa emppaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • "Saa olla aika kova vakio bemari että vetää eelle"
    • Hakamaki Motorsport
Vs: Volvo 240 Driftmissile
« Vastaus #8 : 24.03.2020, 19:24:37 »
Voipi just ja just riittää tuo nokka.
Jos vaparikoneen rakentamiseen päädyt, voin kyllä tarjota apua siinä.

Kansi/imu+pakosarjojen mitoitus asioissa.

Se on kyllä härsi laite se driftsnliftsin 740. :D
Aika tehokkaiden autojenkin perässä pysyy hienosti

Hienoa, muutama vaparikunkku täst kylältäkin onneksi löytyy. Katotaan miten tää tästä lähtee. Tehdään Kori ja alusta nyt johonkin pisteeseen ensin.
Hydraulinen käsijarru on varmaan rakennettava ennenkuin lähtee "shiftlockeilla" hajottamaan vaihdelaatikkoja  ;D
Volvo v90 1997
Volvo 240 "Driftmissile"  1992

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2020
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4533
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 240 Driftmissile
« Vastaus #9 : 24.03.2020, 22:21:18 »
Ei vaparia. Mie oon huonoilla renkailla ja huonoilla ranteilla höntsäluisutellu jonkunverran, ja mulla on voimaa se mitä hitusen kotiportatulla kannella oleva B234F antaa 0.7bar ylipaineella, ja se on sillain alakantturoilla sopivasti, yhtään jos olis vähempi niin kolmosella ei olisi mitään jakoa vetää vinossa. Männäkesänä olin yhen toverin kyytissä, jolla oli omega med bmw m52b28 193hp, ja heti kun tuli paikka että tarttisi kolmosta niin ei puhettakaan, ei edes jokkishenkisellä kytkinpommituksella ja nypityillä nastoilla. Joku 250hp saa turbotetusta vinosta hyvin halvalla ja helpohkosti, ja sillä on jo etäisesti toivoa saada pallo pyörimään kolmosella jos on tiuhahko perä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa emppaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • "Saa olla aika kova vakio bemari että vetää eelle"
    • Hakamaki Motorsport
Vs: Volvo 240 Driftmissile
« Vastaus #10 : 24.03.2020, 23:27:38 »
Ei vaparia. Mie oon huonoilla renkailla ja huonoilla ranteilla höntsäluisutellu jonkunverran, ja mulla on voimaa se mitä hitusen kotiportatulla kannella oleva B234F antaa 0.7bar ylipaineella, ja se on sillain alakantturoilla sopivasti, yhtään jos olis vähempi niin kolmosella ei olisi mitään jakoa vetää vinossa. Männäkesänä olin yhen toverin kyytissä, jolla oli omega med bmw m52b28 193hp, ja heti kun tuli paikka että tarttisi kolmosta niin ei puhettakaan, ei edes jokkishenkisellä kytkinpommituksella ja nypityillä nastoilla. Joku 250hp saa turbotetusta vinosta hyvin halvalla ja helpohkosti, ja sillä on jo etäisesti toivoa saada pallo pyörimään kolmosella jos on tiuhahko perä.

Tää oli ihan rakentava kommentti!
Toi höntsädriftailu on just nimenomaan sitä 2. Vaihteelta 3. Vaihteelle ränkkäilyä.

Just tässä miettinyt että se Turbo +-250hp on järkevin vaihtoehto tähän väliin. Ja toi vaparihomma vois olla järkevämpää/tehotuottavampaa (taloudellisempaa) sit vaikka 6syl lohkosta.

No, mitään ei lyödä vielä lukkoon  :nohnoh
Volvo v90 1997
Volvo 240 "Driftmissile"  1992

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2020
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4533
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 240 Driftmissile
« Vastaus #11 : 25.03.2020, 22:51:20 »
Oon todennu, että höntsäilyssä on tosi suuresti apua kun on liian pienen ahtimen myötä syntyvä mielenvikasen laakea vetoalue, toi mun kippo tekee instant maksimiahtopaineet 3krpm ja vetää yli 6k, hitusen venailemalla täydet ahdot saa 2500rpm. Voimaa ei toki ole mitenkään hullusti, mutta helppo ajaa niin se tukee tota touhua ihan hyvin. Tolla on yhdestä hönöilystä kerätty pätkä juutuutissa, karkea tehoarvio on hiukka vaille 300 ja ok tuo perkaa, viä kun osais ja uskaltais ajaa  :D. Tossa hommassa auttais aivan hemmetisti kun olis hydykäppä, tuossahan ei oo käppäriä ja muitakin rajoitteita touhuun tuo se, että tuo oli mun daily driver  ;D
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa emppaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • "Saa olla aika kova vakio bemari että vetää eelle"
    • Hakamaki Motorsport
Vs: Volvo 240 Driftmissile
« Vastaus #12 : 26.03.2020, 00:09:11 »
Oon todennu, että höntsäilyssä on tosi suuresti apua kun on liian pienen ahtimen myötä syntyvä mielenvikasen laakea vetoalue, toi mun kippo tekee instant maksimiahtopaineet 3krpm ja vetää yli 6k, hitusen venailemalla täydet ahdot saa 2500rpm. Voimaa ei toki ole mitenkään hullusti, mutta helppo ajaa niin se tukee tota touhua ihan hyvin. Tolla on yhdestä hönöilystä kerätty pätkä juutuutissa, karkea tehoarvio on hiukka vaille 300 ja ok tuo perkaa, viä kun osais ja uskaltais ajaa  :D. Tossa hommassa auttais aivan hemmetisti kun olis hydykäppä, tuossahan ei oo käppäriä ja muitakin rajoitteita touhuun tuo se, että tuo oli mun daily driver  ;D

Ihan hyvinhän toi näyttää ainakin ton kokoselle radalle riittävän.. Täälpäin noit ratoja ei oikein edes ole (kymenlaakso)
Onhan tääl kylillä ihan ok hiljaisia mestoja ja ramppeja mut kalliiksi se pitemmänpäälle tulee eikä viittis ihmisten mieltä pahoittaa..   :2funny:
Keinuuks toi noinpaljo oikeesti miltä se videossa näyttää ? :D
Volvo v90 1997
Volvo 240 "Driftmissile"  1992

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2020
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4533
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 240 Driftmissile
« Vastaus #13 : 26.03.2020, 10:53:13 »
Ihan hyvinhän toi näyttää ainakin ton kokoselle radalle riittävän.. Täälpäin noit ratoja ei oikein edes ole (kymenlaakso)
Onhan tääl kylillä ihan ok hiljaisia mestoja ja ramppeja mut kalliiksi se pitemmänpäälle tulee eikä viittis ihmisten mieltä pahoittaa..   :2funny:
Keinuuks toi noinpaljo oikeesti miltä se videossa näyttää ? :D
Kai se jonkun mielestä keinuu. Alustassa oli samat säädöt millä ajoin työmatkaa  8)
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa emppaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • "Saa olla aika kova vakio bemari että vetää eelle"
    • Hakamaki Motorsport
Vs: Volvo 240 Driftmissile
« Vastaus #14 : 28.03.2020, 02:31:02 »
Tulipas vähän touhuiltua, väri ei kuvassa näytä siltä mitä on.
Tää on vain väliaikatiedote, huomenna päivällä lisää 8)

Volvo v90 1997
Volvo 240 "Driftmissile"  1992

 

Puotilan autokorjaamo  KKD Motorsport