Renkaan istuvuus vanteelle on tärkeä kun mennään näihin vähänkään matalampiin kumeihin. Kumin reunaVSvanteen reuna, sitä kannattaa aina tarkkailla painotuskoneella.
Mahdollisimman vähän rengasrasvaa käyttäen asennus. Paras tulos saadaan vanteelle asennettaessa manklaamalla kumia hetki.
Onnistuu toki vain esim Butler Airdraulikilla jossa palteenirroitus kahdella rullalla.
Toki tämä rengaskone malli on muutenkin ainoa oikea suositus matalille renkaille ja erikoisrenkaille esim RFT:t ymym.
Noin kilo puoltoista ilmaa renkaaseen ja mankelointi, Rengas asettuu vanteelle presiis. Jäykissä renkaissa tuppaa jäämään kovettunutta rasvaa vanteen ja renkaan väliin, mikä ei välttämättä näy edes renkaan pystyheittona, mutta vaikuttaa renkaan rungon toimintaan.
Aina ei auta edes se, että asennettaessa nostetaan yläpaine max ylärajalle, tyhjennetään, taas täyttö ylärajaan ja sitten vasta haluttu paine. Joskus toki tämäkin auttaa huomattavasti. Samaten viitseliäs rengasasentaja voi hakea parhaan asemon kumille vanteella, josta löytyy ihanteellinen piste kummallekkin= parempi dynaaminen painopiste ja pystyheittojen minimointi.
TIEDÄN! ÄRSYTTÄVÄÄ PILKUNVIILAMISTA!!!! EIKÖ?
