Edellisen viestin kuoriutuneeseen piuhaan (oletettavasti) liittyen sulake nro 13 (15 A) oli palanut (tarkistin mielenkiinnosta löytyykö palaneita sulakkeita, kun johdotkin olivat niin riettaassa kunnossa). Infotarrassa luki tuon 13:sen kohdalla ainakin "Solenoid" ja jotain muitakin toimintoja.
Riettaassa kunnossa on myöskin joka ikinen reikä, joka on ollut jäähdytysnesteen kanssa tekemisissä:

Muuten olivat pääosin ihan uutta vastaavat kaikki tiivistepinnat. Liekö käytetty jotakin epäsopivaa jäähdytysnestettä joskus. Muinaisesta purku-240:stä jäänyt imusarja pikaputsin kautta paikoilleen:

Tämän omaan imusarjaan oli yksi kaasurullan kiinnikkeen ruuvi katkennut, joten ajattelin että sama vaihtaa koko sarja.
Paikkansa haki myös uusi Wahlerin termostaatti:

Nissens-merkkinen syyläri:

...jonka mukana tuli tuollainen lämpökytkin:

Onpahan valmiina jos innostuu sähköflektin joskus virittelemään.
Ylä- ja alavesiletkut ovat uudet, kuvassa myös vanha syyläri:

Meni vaihtoon koska tihkutteli ylävesiletkun liitoksen juuresta. Automaattilaatikon öljykierron putket oli pätkitty ja taiteltu kuten kuvasta näkyy...
Muut letkut ja paisuntasäiliö kävivät pesussa:

Tänään laitoin nesteet sisään ja käyttelin konetta (vanhalla kaasarilla vielä). Yllättäen jäähdytysjärjestelmä ilmaantui jopa sisäkennoa myöten niin hyvin että alkoi puhaltaa sisälle kuumaa - aiemmin mitä olen 740/850:iin nesteitä vaihdellut, niin melkein aina on vaatinut pienen ajolenkin että ilmaantuu kokonaan ja alkaa tulemaan lämmintä kabiiniin.
Samalla mittailin bensan paineita:

Alkuun sain vain reilua kahta psi:tä, mikä on aika vähän (Weber DGV suositus 0.2 kg/cm2 = n. 2.8 psi). Ajattelin, että bensalinjan välissä oleva höyrynerotin toimii samalla paineenalentimena, joten ohitin sen - ei sanottavaa vaikutusta. Paitsi että kun katsoin mittaria uudestaan, kun kone oli lämmennyt hieman, niin sieltähän tuli vajaat 4 psi:

Pitääkin muuten varmaan mittailla vielä höyrynerottimen kanssa, olisi suotavaa että silloinkin tulee enemmän kuin tuo 2.8 psi - paineensäädin tulee väliin hoitamaan paineen sopivaksi.
Kovin pahoja jäähdytysnestevuotoja en huomannut, vesipumpun ja kannen välistä taitaa välillä tiputella vähän - pumppu menee vaihtoon jossakin vaiheessa kesän mittaan, jos ei mitään katastrofaalista ilmene ennen sitä...