Ei DPF:ää
-Vin 8.merkki 3 = EURO 3 = EI DPF
-Rek. otteessa päästöt 153g (DPF EURO 4 = 154 grammaa)
-Auton alla edestäpäin pakoputken alkupäässä katin jälkeen pitkä ja ohut äänenvaimentaja
-akkukotelon laitamilla ei ole paine-eroanturia eikä siihen tulevia putkia
-imusarjan "läppärunko" suora eikä mallia Y
Käy polkaseen seuraava setup:
-Android Torque (ilmanen Lite versiokin käy
https://play.google.com/store/apps/details?id=org.prowl.torquefree&hl=fi) seuraavilla tallennus asetuksilla:
-
Tiedostoon kirjaamisen aikaväli - 0.1 seconds
-
Valitse mitä kirjataan:- Mass Air Flow Rate
- Engine RPM
- Turbo Boost & Vacuum Gauge
- Intake Manifold Pressure
- Engine Load
ELM ei tue kuin noita perustietoja, mm. polttoaineen ruiskupaineita en ole diisseleistä saanut tuolla irti.
Sitten käyt ajamassa lokiin dataa(tallennus päälle/pois valikosta). Mä oon ajanut seuraavasti:
-Kone lämpimäksi tai vaihtoehtoisesti kylmempikin käy mikäli vika erilainen tällöin. Yleisesti ei ole hyväksi kuormittaa kylmää konetta/laatikkoa.
-Suora tie rauhallisella paikalla. 1km suora jo riittää.
-6-vaihteisella manuaalilla 3. vaihde päälle ja pidetään se.
-n. 1100rpm @ 25km/h alkuvauhdista kaasu pohjaan. Aluksi ei tapahdu mitään.....mutta sitten pitäis potkaista alle 2000rpm...
-Kiihdytetään kaasu pohjassa jonnekkin 85km/h tuntumaan. Vastaa reilut 4000rpm.
Lokista saa sitten liitteen mukaisen käppyrystön, joka kertoo jotain turbon kunnosta ja toiminnasta. Laita vaikka lokia jakoon niin koitetaan diagnosoida lisää.
Foorumilla on jäsenillä on ympäri Suomea Volvon kanssa juttelevia koodinlukijoita ja apuja tarjolla. Täältä löytynee jäsenpuolelta säie näille.
Itse oon Pohjois-Pohjanmaalla jos apuja tarvii.
Toi Neste My tuskin on milläänlailla syyllinen, jotkut pitää sitä parhaana.
