KL-varaosat  Race.fi

Ardic -04 S80 D5 ongelmia

• 8 Vastauksia
  • 3325 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Bliz

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Ardic -04 S80 D5 ongelmia
« : 31.10.2011, 19:21:48 »
Moi arvon ardic tietäjät..ois hieman ongelmia ja en oikeen saanut ongittua vanhoista viesteistä tipsejä tuon ardicin korjaukseen.
Eli auto on 2004 rekisteröity -05 mallinen S80 D5 diesel

Nyt on lämpäri purettu ja pääpiirteittäin näyttäis ihan ehjälle ja puhtaalle sisältä.

Oireilee niin että kun yrittää pistää käyntiin niin puhaltaa, lopettaa, puhaltaa, lopettaa, puhaltaa, lopettaa. Ei koitakkaan syttymistä ja polttoaine pumppu ei naksuta. Myöskään vesipumppu ei tunnu pyörivän. Mittaristossa kuitenkin on polttoainelämmin päällä eli sillonhan se ei käsittääkseni ole lukossa. Hehkutulppa toimii kun kokeilin sitä.

Lämmitin "hajosi" kerrasta. Aikaisemmin toimi ongelmitta ja poltti nätisti. vuosi sitten ohjainkortti ja sisukset vaihdettu. Oisko nyt sitten tullut polttoainepumpun tai ylilämpösuoja vika ? missä tuo ylilämpösuoja sijaitsee..?

Mites tuo polttoainepumppu..onko se siinä oikeen takapyörän kohilla missä on auton naftasuodatinkin vai onko se joku moottorin naftapumppu..näyttäs vaan niin isoille nuo letkut...

Jos jollain ois jotain vihjeitä heittää niin oisin aika kiitollinen...

Poissa Kulmamies

• Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Ardic -04 S80 D5 ongelmia
« Vastaus #1 : 31.10.2011, 19:26:11 »
Olisiko se vesipumppu jumissa? Mielestäni sen kuuluisi lähteä ihan ensimmäisenä päälle ja sitten vasta puhallin, hehku ja polttoainepumppu.

Poissa Bliz

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #2 : 31.10.2011, 19:29:45 »
Itseasiassa mä en sitä ees sen enempää tutkinut. Täytyy huomenna kattoa sitä uudemman kerran. Jotenkin automaattisesti ajattelin että se on ehjä ja polttoainepuolella tai jossian muualla on vika. Jossei vesipumppu lähe pyörimään niin estääkö se polttoainepumpun pyörimisen ?

Poissa Kulmamies

• Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
« Vastaus #3 : 31.10.2011, 19:35:49 »
Näihin mun sanomisiin täytyy nyt suhatutua hieman varauksella, mutta sanoisin, että ohjainlaite tunnistaa viallisen vesipumpun. Tällä estetään lämmittimen ylikuumeneminen, kun vesipumppu lähtee ensin päälle ja kierrättää vettä sen verran, että mahdolliset ilmakuplat lähtevät pois lämmittimestä. Ainakin vanhemmissa Ardiceissa vesipummpu surisee jopa aika kauan ennen liekin syttymistä.

Poissa Bliz

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #4 : 31.10.2011, 19:39:34 »
Joo ei väliä onko tietoa vai mutua. Tuo kuulostaa kyllä hyvinkin järkevälle koska tosiaan se vesipumppu ei pyöritä niin se on mahdollinen vikakohde ja jos se keskustelee ohjainlaitteen kanssa voi hyvinkin käynnistys olla estetty.

Poissa Bliz

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #5 : 31.10.2011, 20:04:52 »
Ainiin ja tulpalle tulevaa virtaa kun mittailin niin ei tullut kun vain 1 voltti.

Poissa Bliz

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #6 : 01.11.2011, 12:38:56 »
Lisäystä taas luvassa.

Eli kokeilin vesipumppua suoraan 12 voltilla ja pyörii nätisti mutta kun laittaa sen kiinni ardicciin niin eipä pyörikkään. jännite on johdoissa n 0.2-0.5 volttia eli ilmeisesti nyt sitten ardic ei anna virtaa vesipumpullekkaan eli sen tähden ei taida pyöriä sekään..

Poissa Henkka863

• De Luxe
  • *
« Vastaus #7 : 01.11.2011, 21:21:41 »
olihan tästä vikakoodit luettu? sieltä vois selvitä paljon...
Volvo 850 STW GLT -95
Volvo V70 -99 TDI
Renault 19 16v tuning (ACS 2010)  

Poissa valtra1

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #8 : 05.11.2011, 12:18:32 »
Minulla oli juuri samanlaisessa autossa sama vika,että ardikki lähti puhaltamaan mutta polttoainepumppu ei lähtenyt nakuttamaan.Polttoainepumppu saa virran ylikuumenemistermostaatin kautta joka sijatsee itse ardikin runkoon ruuvattuna.Mittaa ylikuumenemistermostaatin johtoista yleismittarilla termostaatin vastus,jos se on ääretön niin termostaatti rikki.Polttoainepumpun voit testata syöttämällä siihen suoran virran akusta.Pitäisi kuulua naksahdus kun kytket virran liitimiin ja virtajohtoa kun edestakaisin irrottelet ja kytket liitimeen pitäisi pumpun nakutella.
Mittaa vielä se ylikuumenemistermostaatti paikallaan ardikissa (minulla näytti irrallaan mitattuna ehjältä ,mutta paikallaan näytti rikkinäiseltä)Makso paikallisella sinisellä 25€.

Samppasport  Futurez