Juteltuani tänään laatikonkorjaajan kanssa selvisi, että vaihteistossa on muutama kohta jotka pettävät. Yksi on tuo venttiilipöytä. Sen lisäksi sisältä löytyy joitain akselitiivisteitä jotka pettävät ennen kun auto on paalissa. Ja sitten oliko jonkin männän lukitusrengas tai jotain joka pettää pikkuhiljaa. Koki, että kysymys on suunnittelu/valmistusvirheestä. Tiedä sitten. En osaa tarkemmin sanoa kun en ole koskaan vaihteistoihin juurikaan koskenut. Ei kun olenpas. Ammattikoulussa purettiin Volvon kolmilovinen takavedon harjoitteluvaihteisto ja koottiinkin.
Tulin siihen päätelmään, että uhraan tuohon sen kunnostuksen verran pelimerkkejä. Tietääpähän, että mikä on historia, mitä uusiolaatikosta ei tiedä. Takuutkin ovat yllättävän surkeita peruskunnostetuilla.
Auto muuttui tänään taas pahemmaksi. Nyt oli jo vaikeuksia saada ykkönen ja kakkonen päälle ollenkaan. Jos nyt viikon päästä kestäisi ajaa pajalle.