ei ruveta laillisuudesta tai motiiveista väittelemään tässä topickissa, muilla foorumeilla mistä yritin tietoa hakea on topickit menneet pelkäksi keskusteluksi siitä mitä laki asiasta sanoo !tämän verran laista:
Lain mukaan saa olla kunhan alkuperäinen vaijerilla toimivakin on vielä käytössä siinä rinnalla.
motiivi:
sanotaan vaikka rakentamisen riemu, niin ei aiheuta keskustelua
asiaan
sylinteristä:
-käy melkeinpä mikä vain, asennuksen ajattelin toteuttaa käsijarrun ja vaihdekepin väliin keskikonsolin alle. katsoin siellä olevan hyvä tila tälle, ja sylinterin saa sioitettua siihen hyvin niin että virittelemällä alkuperäiseen käsijarruun sopivan mittaisen työntötangon, saa sen työntämään sylinteriä suoraviivaisesti ilman turhia mutkia.
ehdotuksia itse sylinterin mallista ?
kytkentä:
-on vähän epäselvää, kuinka tuossa 740:ssä edes onnistuu, meneekö siinä piirit ristiin VE/OT ja OE/VT. hyvähän tässä olisi olla takajarruille oma piiri. mutta jos ei tässä 740:ssä ole kuten epäilen niin kuinka tuo kytkentä olisi järkevä toteuttaa ?
itse mulla on mielessä kaksi tapaa toteuttaa tämä, tapoja on varmaan yhtä monta kuin tekijääkin
tämän ensimmäinen on vissiin se yleinen ? vai olenko ymmärtänyt väärin, piirsin sen niin kuin olen sen ymmärtänyt

toimiiko tuo noin ? mielestäni ei voi toimia, miten muka takajarrut enään toimisi normaalisti kun on sylinteri välissä ?
sitten tämä toinen on ihan omaa keksintöä, josta kaipaisin kommentteja että onko se vain noin yksinkertainen ja toimiiko se. niin ja tuo missä lukee että "nestesäiliölle?" niin kirjoitin koska en keksinyt sille toimivaa ratkaisua, pitäisikö se vetää ihan vaan auton oman jarru/kytkin nestesäiliölle ?

tässä alemmassa olisi plussana se että samalla saisi nuo magneetti venttiilit toisenlaiseenkin käyttöön, eli kun nosta käsijarrua yhden napsaisun ylemmäs niin tuo kytkin jo tunnistaa sen ja lyö magneetti venttiilit kiinni, mutta käsijarru sylinteri ei vielä tässä vaiheessa työnnä, vaan siinä olisi pieni välys. joten tuossa tilanteessa normaali jarrua painettaessa ei toimisi takajarrut koska magneettiventtiilit ovat kiinni, toimisi vain etujarrut, jolloin voisi.......

elikkäs neuvoja siitä että toimisiko tuo mun idea vai onko tuhoon tuomittu. ja tulisiko tuon yhden putken mennä sinne nestesäiliölle ?
onkos täällä asiasta tietäviä, onko kenelläkään nestekäsijarrua asennettuna, tuntuu olevan enemmän nissan miesten hommia ?
rallimiehet varmaan osaa neuvoa