Carcom Oy  Ateho

Nelivedon edut ja haitat

  • 49 Vastauksia
  • 2269 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2020
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10988
Vs: Nelivedon edut ja haitat
« Vastaus #30 : 30.06.2020, 10:58:25 »
Paljon on varusteita mitä ei enää uusiin Volvoihin saa.

TV-viritin, pyyhin pesureita, kasettisoitinta, CD-soitinta (osaan malleista), 15" vanteita, manuaalivaihteistoa, manuaali-ilmastointia.... jne.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10869
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Nelivedon edut ja haitat
« Vastaus #31 : 30.06.2020, 11:08:36 »
Paljon on varusteita mitä ei enää uusiin Volvoihin saa.

TV-viritin, pyyhin pesureita, kasettisoitinta, CD-soitinta (osaan malleista), 15" vanteita, manuaalivaihteistoa, manuaali-ilmastointia.... jne.

Vaihteistoa en tosin laskisi *varusteeksi* vaan kyllä se on välttämätön osa auton voimansiirtoa.

Tietysti voidaan keskustella varusteen ja lisävarusteen eroista! :D
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10869
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Nelivedon edut ja haitat
« Vastaus #32 : 30.06.2020, 11:11:31 »
Ja tietysti menee vähän pilkunviilaukseksi, mutta vaikkei tv-viritintä tai kasettisoitinta saakaan, niin kattavan viihdejärjestelmän kyllä saa. Voisi siis sanoa, että tv-viritin ja kasettisoitin on vaan korvattu uudemmalla versiolla. :) Sama logiikka pätee toki pieniin vanteisiin, manuaali-ilmastointiin jne.
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 733
  • www.vrcf.fi
Vs: Nelivedon edut ja haitat
« Vastaus #33 : 30.06.2020, 11:15:47 »
Johtuuko modernimmasta käyttäjäkunnasta vai mistä, mutta V60-mallit ja jopa S40 ja S60-mallit ovat värikkäitä ja hyvännäköisiä.

Sen sijaan V70:n "tavallisemmat" mallit ovat kummallisen haljuja ja harmaansävyisiä - siis vielä suht uudetkin mallit. Itse kaipaisin kirkkaita, metallinhohto punaisia ja sinisiä malleja Volvollekin!  8) 8)

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 7081
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Nelivedon edut ja haitat
« Vastaus #34 : 30.06.2020, 11:34:21 »
Vaihteistoa en tosin laskisi *varusteeksi* vaan kyllä se on välttämätön osa auton voimansiirtoa.

No, ei... Se voi olla tarpeellinen jos moottorin vääntöalue on rajallinen. Ja jäädä tarpeettomaksi kun moottoritekniikka vaihtuu laajavääntöisempään. Vähän kuin kampiakseli siis.

Johtuuko modernimmasta käyttäjäkunnasta vai mistä, mutta V60-mallit ja jopa S40 ja S60-mallit ovat värikkäitä ja hyvännäköisiä.

Sen sijaan V70:n "tavallisemmat" mallit ovat kummallisen haljuja ja harmaansävyisiä - siis vielä suht uudetkin mallit. Itse kaipaisin kirkkaita, metallinhohto punaisia ja sinisiä malleja Volvollekin!  8) 8)

Kattelin kans autokaupassa että nykyään ei Volvo tarjoa muuta kuin kolmea mustaa, kahta valkoista ja neljää harmaata. Ainoat värit mitä sai oli yks punainen ja yks sininen, nekin vain erikoismalliin.

Saman monimerkkiliikkeen käytävän toisella puolella näky olevan Fordin paletti, seitsemän erilaista punaista ja ylipäätään satakunta väriä.
745 B230F -89, 765 B280 -85, XC90 T8 -17

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2020
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10988
Vs: Nelivedon edut ja haitat
« Vastaus #35 : 30.06.2020, 11:42:25 »
Kattelin kans autokaupassa että nykyään ei Volvo tarjoa muuta kuin kolmea mustaa, kahta valkoista ja neljää harmaata. Ainoat värit mitä sai oli yks punainen ja yks sininen, nekin vain erikoismalliin.

Saman monimerkkiliikkeen käytävän toisella puolella näky olevan Fordin paletti, seitsemän erilaista punaista ja ylipäätään satakunta väriä.
Piti käydä katsomassa. 90-sarjaan ei ole kuin valkoinen, musta ja harmaan sävyjä pari. Pikku-Volvoihin saisi yhden punaisen ja sinisen värin.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 733
  • www.vrcf.fi
Vs: Nelivedon edut ja haitat
« Vastaus #36 : 30.06.2020, 11:49:13 »
Piti käydä katsomassa. 90-sarjaan ei ole kuin valkoinen, musta ja harmaan sävyjä pari. Pikku-Volvoihin saisi yhden punaisen ja sinisen värin.

Sulla Ribbe on komeanvärinen auto!

Mistä noita löytää? Liekö suht perus-V70:sta ollenkaan noin komeana?

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2020
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10988
Vs: Nelivedon edut ja haitat
« Vastaus #37 : 30.06.2020, 11:56:07 »
Sulla Ribbe on komeanvärinen auto!

Mistä noita löytää? Liekö suht perus-V70:sta ollenkaan noin komeana?
Kiitti. Tuo väri tuli 2014 mallivuoden faceliftin yhteydessä 60-sarjaan. Volvo käytti maailmanlaajuisesti mainoskuvissa niin maahantuojakin tilannut esittelyauton samalla värillä. Muistaakseni S80/V70 mallia ei ole saanut samalla värillä. Taitaa olla vielä helmiäisväri. Omassa on vielä muutenkin hyvät varusteet suomiautoksi. Ei ole kattoluukku ollut kovin yleinen varuste
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2020
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1735
Vs: Nelivedon edut ja haitat
« Vastaus #38 : 30.06.2020, 13:45:03 »
Ilmastointia ja nelivetoa ei voi edes verrata. Ilmastointi lisää turvallisuutta ja viihtyisyyttä. Nelivedon läsnäoloa ei sensijaan edes huomaa ennenkuin tauluun läsähtää nelivedon häiriöilmoitus ;D Minulla on neliveto ja se on täys turhake
Tämä on niin siitä kiinni missä ja milloin autoa tarvitsee ja käyttää. Alueella, jossa rotvallit koristavat kadun reunaa näkyvästi ympäri vuoden, neliveto on yks turhake ja ilmastointi on kiva pari-kolme kuukautta vuodesta.

Kun maasto vähän huononee ja kelit muuttuvat keskimäärin liukkaammaksi = talvi, niin jo alkaa olla nelivedosta enemmän hyötyä kuin ilmastoinnista - niin turvallisuuden kuin viihtyisyyden näkökulmasta. Puhumattakaan, jos on tarve kiskoa venettä ylös järvestä tai asuntovaunua pois upottavalta nurmikolta.

Neliveto lisää kulutusta, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Runsaammin ajetuissa aiheutuu myös enemmän korjaustarvetta.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Ansoni

  • VRCF Ry jäsen 2020
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: Nelivedon edut ja haitat
« Vastaus #39 : 01.07.2020, 08:08:00 »
Paljon on varusteita mitä ei enää uusiin Volvoihin saa.

TV-viritin, pyyhin pesureita, kasettisoitinta, CD-soitinta (osaan malleista), 15" vanteita, manuaalivaihteistoa, manuaali-ilmastointia.... jne.

Automaatti-ilmastoinnista saa manuaalisen ku  kytkee automaattiasetuksen pois. Itse olen tehnyt näin  :)

Ja on aina manuaaliasennossa. Ei tarvitse joka kerta edes säätää. Itse en voi sietää sitä automaattiasennossa. Huutaa ihan hullun lailla jos  menee lämpimään autoon. Viilentää  varmaan ehkä minuutin-kaks  nopeemmin sisätilat ku omilla säädöillä eli hyöty minimaalinen mutta puhallus järjenvastainen.

Eli turhimmat vehkeet joita ilman pärjää hienosti, mutta jotka nykyään tulee väkisin mukana on  mun mielestä toi automaatti-ilmastointi ja se he$@&tin start&stop -turhake  ;D
XC60 D4 AWD Business Summum -16
Ex-S60 R-design -11

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1271
  • Käytännöllisyys ennen muotoilua.
Vs: Nelivedon edut ja haitat
« Vastaus #40 : 01.07.2020, 11:14:37 »
???  Kuten esim. mitä? Äkkiseltään ei tule mieleen kuin imuilman esilämmitys, sitä ei enää tarvita kun ei ajeta kaasarikoneilla. Tai no kasettisoitin toisena.

CD-soitin, perinteinen käsijarru, moottorin lämpömittari ja vararengas tulevat ensimmäisinä mieleen. Eivät ole vielä kokonaan kadonneet. Osalle keppivaihteet voi olla pakollinen, itselle autokohtainen.

a car you can believe in

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2020
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10988
Vs: Nelivedon edut ja haitat
« Vastaus #41 : 01.07.2020, 11:52:36 »
CD-soitin, perinteinen käsijarru, moottorin lämpömittari ja vararengas tulevat ensimmäisinä mieleen. Eivät ole vielä kokonaan kadonneet. Osalle keppivaihteet voi olla pakollinen, itselle autokohtainen.
CD-soittimen saa rahalla uusiin volvoihin vielä, paitsi lataushybridit. Jos ei harrasta käsijarrukäännöksiä niin sähköinen parempi ja luotettavampi. Vararenkaan myös saat uusiin volvoihin jos haluaa, samoin löytyy tuo lämpömittari(itse en ole kaivannut).
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1271
  • Käytännöllisyys ennen muotoilua.
Vs: Nelivedon edut ja haitat
« Vastaus #42 : 01.07.2020, 12:18:53 »
CD-soittimen saa rahalla uusiin volvoihin vielä, paitsi lataushybridit. Jos ei harrasta käsijarrukäännöksiä niin sähköinen parempi ja luotettavampi. Vararenkaan myös saat uusiin volvoihin jos haluaa, samoin löytyy tuo lämpömittari(itse en ole kaivannut).

Niin, ei ole kokonaan kadonnut... Miksi muutenkaan harrastaisi käsijarrua rikkovaa toimintaa? Okei, tuohon sorruin itsekin teininä mutta eihän nyt enää. Enemmän luottaisin kuitenkin perinteiseen. Saa mutta sen pitäisi tulla mukana automaattisesti. Alussa EUCD-malleissa lämpömittaria ei ollut. Sitä kritisoitiin joissakin arvosteluissa ja myös omat kaverit, kellä noita autoja on. En ole yllättynyt, ettet kaipaa. Minä taas arvostan.


a car you can believe in

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10869
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Nelivedon edut ja haitat
« Vastaus #43 : 01.07.2020, 12:28:45 »
Enemmän luottaisin kuitenkin perinteiseen.

Nojaa. Vaikea keksiä epäluotettavampaa käsijarrua kun vaikkapa P2-alustaisten Volvojen muinaisjäänne kenkineen jossa ei edes ole sitä säätöpalikkaa välissä ellet itse sinne sellaista laita.
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2020
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10988
Vs: Nelivedon edut ja haitat
« Vastaus #44 : 01.07.2020, 12:32:56 »
Nojaa. Vaikea keksiä epäluotettavampaa käsijarrua kun vaikkapa P2-alustaisten Volvojen muinaisjäänne kenkineen jossa ei edes ole sitä säätöpalikkaa välissä ellet itse sinne sellaista laita.
Tämä. Sähköinen käyttää, jos oikein ymmärtänyt, samoja jarrupaloja kuin käyttöjarrukin. P2 alustaisten käsijarru on tunnettu siitä että pinnat irtoaa. Landia aikana yhdellä oli vauhdista irronneet pinnat kiilannut takarenkaat jumiin.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

 

Ateho  Elekma