Volvo softattu 2010 1.6 drive. Nyt 157000km.
Softattu + MEK avarrukset, eli täyspaketti noin 120tkm kohdalla. Lisäätehoa.fi.
Hiukkasuodatin oli silloin finaalissa. Polttelu kokoajana ja öljynhinnan alkoi nousta. ... Auto on pelannut hyvin ja kulutuksen tippui reilulla litralla.. ihan täysvedolla vakiokytkimen saa jopa luistamaan, mutta normiajossa ei mitään murheita. Jos kytkin menee omassa omistuksessa vaihtoon, tilalle saa sachsilta 30% jäykemmät.
Softan jälkeen Hiukkasuodatin ,eikä egr enää ole ongelmakartalla.
Sitten se murhe.
Tehot hukkui ihan normi tasaamaan ajossai ja savutteli.
Turbon tienoilla oli öljypisaroita lukkopellin päällä ja helisi, -≥. Uusi nyt paikallaan. Samalla tuli tehtyä Jakopää. Vaihdettu öljyt, öljynputsarit ja ilmanputsarit jne.
Helinän syyksi paljastui rempan edetessä pultti ,joka oli pudonnut pakoputken ja suojakilven väliin. Mahdollista siis, ettei turbo ollutkaan pääsyy. Sitä on turha enää murehtia. On nyt vaihdettu. Ja oli se nokinen. Vikakoodina softasta epäsopivuus ja MAF sensor "on range, nyt lower than expected." Nyt sekin vaihdettu. Oire vaan ei poistunut.
Löytyy launchilla (x431 pro) nauhoitettua dataa+diagnostiikkaa rapsaa.
Voisko joku tietävä Opastaa etiäpäin???.
Pitäis löytyä ennen tempoa kotimatkalla nauhoitettu ja nyt rempan jälkeen. 28 positiota.
Aiheeseen liittyviä Vikakoodeja ei tule (launchilla, joka menee aika syvälle bokseihin), auto käy normisti, mut tuntuu,ettei oikein ahda
Joku anturi Pimeä? Suutin? Ilmavuoto? Jako varmaan tuntuisi ja myös näkyisi testeillä. Konetta kuitenkin pyöritelty ja tapit sattui kohdalleen. Samoin oire on hyvin samanlainen,kun ennen remppaa.
Postaa, niin lähetän filut ja voidaan kilautella. Lähellä olevalle tietäjälle lueskelen koodeja sitten mielellään jatkossa.