Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Äänestys

Vaikuttaako alipaine järjestelmän vuoto turbon säätimen toimintaan?

Kyllä!
20 (83.3%)
Ei!
4 (16.7%)

Äänestäjiä yhteensä: 22

D5 -07 Vikatila

  • 39 Vastauksia
  • 9807 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Juho Piironen

  • Vieras
D5 -07 Vikatila
« : 15.07.2020, 19:25:33 »
Morjens! :) Eli s60 d5 2007 heittää välillä vikatilaan / Limp mode päälle.
tapahtuu hyvin jännästi eli alkoi noin kuukausi sitten, tuli kerran, vikakoodit luku ja poisto ja kaikki toimi taas kunnes siitä sitten pari päivää taas näyttöön räpsähti "moottori vaatii huollon" ja limp mode.

nyt sitten pari viikkoa sitten tukin alipaine järjestelmän letkun joka menee moottorituki kumi tyynyille tuosta mokkulasta joka on ilmanputsarin vieressä(tcv?) Vika tuntui lähtevän pois.

etummainen kumityyny vaihtoon ja ongelma oli poissa taas kunnes tänään räpsähti samat vikakoodit 1507 sekä 1540 mutta myös uutena oli 1517.
Taas koodien tyhjennys ja ajoon. heti melkein räpsähti takas tutut kaksi koodia (1507 sekä 1540). tapahtuu siis että hetikun kiihdyttää rankemmin niin räpsähtää limp modeen mutta tätä ei tapahdu aina.

Välillä kun auto on mennyt limp modeen on tullut pelkästää tuota 1507 koodia

Apuja?
« Viimeksi muokattu: 15.07.2020, 19:45:41 kirjoittanut Juho Piironen »

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8116
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: D5 -07 Vikatila
« Vastaus #1 : 15.07.2020, 23:36:16 »
Voi vuotaa taaempi tukikumi, välijäähdytin, ahtoputkisto tai vaikka turbon säätömoottori(kiinni turbossa) olla rikki. Kuuluuko paikallaan polkaistessa selvää suhinaa mistään? Kuulostaa juurikin siltä kuin jostain välistä kävisi puhallus. Taaemman tukikumin saa testattua kevyesti paineilmalla. Säätöventtiililtä letku irti ja 1-1,5bar painetta sisään riittää.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   860 -96 2.9   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Juho Piironen

  • Vieras
Vs: D5 -07 Vikatila
« Vastaus #2 : 16.07.2020, 11:10:47 »
Moro, ei kuulu suhinaa eikä tunnu olevan vuotoja ajossa. Takakumi vuotaa mutta vaikuttaako alipaine järjestelmän vuoto turbon toimintaan kun oon kuullut juttuja että näissä "harmaa koppaisissa" d5 on sähköne turbo säätely ja siinä mustas oli alipaineel

ja osaatko antaa osanumeroa tai kuvaa liittää miltä säättömoottori nöyttää voisin sen ottaa irti ja tutkia
« Viimeksi muokattu: 16.07.2020, 11:14:46 kirjoittanut Juho Piironen »

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1500
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 -07 Vikatila
« Vastaus #3 : 16.07.2020, 17:43:39 »
Onkohan pyörreläpät kiinni... Se välitanko on varmaankin irti niinkuin lähes kaikista näistä koneista mutta olisikohan läpät menneet kiinniasentoon?
V70 D5A AWD -08
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Ralliantti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
    • Atakyselyt
Vs: D5 -07 Vikatila
« Vastaus #4 : 16.07.2020, 17:45:58 »
https://photos.app.goo.gl/HkvvcevkTizaVpxj6

Tässä video oman mustakoppaisen etutyynyn tutkimista tänä kesänä.
Eli alkup.etutyyny vuoti ja aiheutti turboviivettä. Ostin uuden ja toimi hienosti noin viikon kunnes samat oireet. Tutkin taas alipaineita järjestelmässä ja alip.pumpulla. Järjestelmä kyllä vetää mittarin pohjaan jos ei ole vuotoa, mutta tyynyn kanssa jää reilusti vajaaksi. Samoin uudella tyynyllä pumppu pystyy imemään reilusti enemmän kuin rikkinäisellä, viikon vanhalla. No tuon tyynyn sain takuuseen ja taas uusi kiinni, eli nro.3
No videosta näkee tarkemmin.
Nyt tänään kuitenkin vajaan kuukauden ollut kiinni tuo nro3 ja taas tuntuu samalta..  Lähdempä taas mittailemaan >:(
Lisähuom. Takatyyny on jo aiemmin tukittu järjestelmästä vuodon takia. Sekin pitäisi vaihtaa.
Järjestelmää mittaava alipainemittari on tyynyjen magn.venttiilin jälkeen haarotettu. Siitä on helppo todeta onko vuotoja. Ehjänä vetää mittarin pohjaan.
Entinen 850 2,5 10v -93 kartanowagon
Nykyinen V70 mk2 D5 -2002

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8116
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: D5 -07 Vikatila
« Vastaus #5 : 16.07.2020, 21:54:56 »
Moro, ei kuulu suhinaa eikä tunnu olevan vuotoja ajossa. Takakumi vuotaa mutta vaikuttaako alipaine järjestelmän vuoto turbon toimintaan kun oon kuullut juttuja että näissä "harmaa koppaisissa" d5 on sähköne turbo säätely ja siinä mustas oli alipaineel

ja osaatko antaa osanumeroa tai kuvaa liittää miltä säättömoottori nöyttää voisin sen ottaa irti ja tutkia
Vaikuttaa, kuten jo aiemmin letkut tulppaamalla totesit. Tulppaa uudestaan ja testaa miten käy.

Turbon kyljessä se on kolmella pultilla.
https://www.ebay.co.uk/itm/Volvo-Turbo-Actuator-2-4-G-26-763797-6NW009543-757779-185HP-136KW-Garrett-Hella/184033361589
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   860 -96 2.9   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Juho Piironen

  • Vieras
Vs: D5 -07 Vikatila
« Vastaus #6 : 16.07.2020, 21:57:12 »
Onkohan pyörreläpät kiinni... Se välitanko on varmaankin irti niinkuin lähes kaikista näistä koneista mutta olisikohan läpät menneet kiinniasentoon?

Mitä meinaat? Turbon siipiä että jumittais? Tai siipien ohjaustankoa? Tutkittu on sekin jokatapauksessa ja liikkuu kuin rasvattu

Juho Piironen

  • Vieras
Vs: D5 -07 Vikatila
« Vastaus #7 : 16.07.2020, 22:55:34 »
Vaikuttaa, kuten jo aiemmin letkut tulppaamalla totesit. Tulppaa uudestaan ja testaa miten käy.

Turbon kyljessä se on kolmella pultilla.
https://www.ebay.co.uk/itm/Volvo-Turbo-Actuator-2-4-G-26-763797-6NW009543-757779-185HP-136KW-Garrett-Hella/184033361589

Joo tätä mäkin mietin mutta oon ymmärtänyt vaan että tämä harmaa koppainen d5 turbo säätely on sähkönen eikä alipaineella. Noh pitänee vaihtaa toinenki tukikumi kun vuotanee. Uskaltaako tuohon laittaa iha kompuralla painetta ja testaa sitä?

Juho Piironen

  • Vieras
Vs: D5 -07 Vikatila
« Vastaus #8 : 16.07.2020, 23:57:56 »
Onkohan pyörreläpät kiinni... Se välitanko on varmaankin irti niinkuin lähes kaikista näistä koneista mutta olisikohan läpät menneet kiinniasentoon?


Aivan nuo on ne pyörreläpät eli siinä koneen päällä ja vasemmalle on lyhyt arm joka ohjaa niitä? Itse asiassa mulla oli entises s60 ongelma niidekaa ja lopulta laitoin ne auki asentoo pysyvästi. Tässä s60 mikä on niin ei vielä ole tullut ongelmia eli säätömoottori sekä läpät tuntuvat toimivan

Poissa Garret

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
Vs: D5 -07 Vikatila
« Vastaus #9 : 17.07.2020, 07:13:13 »
Melko vahvan äänen antaisin turbon aktuaattorille. Itellä oli samat koodit ja oireet. Purkasin sen mötikän kerran ja putsailin. Toimi kuukauden päivät, kunnes alkoi temppuilemaan taas. Tilasin Kiinasta aidon kopion ja on se nyt vuoden päivät jo kestänyt.
S60D -08 & CBR 1100 XX -03

Juho Piironen

  • Vieras
Vs: D5 -07 Vikatila
« Vastaus #10 : 17.07.2020, 15:26:30 »
Melko vahvan äänen antaisin turbon aktuaattorille. Itellä oli samat koodit ja oireet. Purkasin sen mötikän kerran ja putsailin. Toimi kuukauden päivät, kunnes alkoi temppuilemaan taas. Tilasin Kiinasta aidon kopion ja on se nyt vuoden päivät jo kestänyt.

Mitenkä oireili? Kun mulla se liikkuu ainaki sillo ku konepelli alle kurkkaa ja toinen painelee kaasua.. en sit tiiä jos ajossa jumittaa..

Juho Piironen

  • Vieras
Vs: D5 -07 Vikatila
« Vastaus #11 : 17.07.2020, 15:31:05 »
Eli tässä vikakoodit jotka sain volvosta. Osaatteko sanoa tai kommentoida näistä mitään.

https://i.imgur.com/kfZtF39.jpg

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1500
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 -07 Vikatila
« Vastaus #12 : 17.07.2020, 17:26:29 »
Imusarjan paineanturi voisi olla myös hyvä tutkia kun antaa vikakoodia kumpaankin suuntaan ahtopaineesta.
V70 D5A AWD -08
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Garret

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
Vs: D5 -07 Vikatila
« Vastaus #13 : 18.07.2020, 08:16:47 »
Mitenkä oireili? Kun mulla se liikkuu ainaki sillo ku konepelli alle kurkkaa ja toinen painelee kaasua.. en sit tiiä jos ajossa jumittaa..

Kyllä se mullakin liikkui, mutta livedataa lukemalla selvisi, että ahtopaine oli liian kaukana pyydetystä arvosta. Välillä karkas ahdot liian korkealle ja välillä ei noussut tarpeeksi.
S60D -08 & CBR 1100 XX -03

Juho Piironen

  • Vieras
Vs: D5 -07 Vikatila
« Vastaus #14 : 18.07.2020, 16:11:50 »
Hei tuota ahtoputkistoa voisi tutkailla, satutteko tietämään mitään vinkkejä miten saisi nätisti vaikka kompuralla laitettua painetta jotta voisi katsoa mistä välistä pihisee ilma ulos? Onko tuolla hyviä nippoja tai muita liitoksia josta saisi näppärästi painetta laitettua sisälle
« Viimeksi muokattu: 19.07.2020, 01:23:20 kirjoittanut Juho Piironen »

 

RallyBaron  Samppasport